Pages

13 March 2008

Dušan Silni i tri debela taksi vozača

Gradonačelnik Alimpić je izgleda retko neinteligentan čovek. Ko pametan bi zabranjivao taksi udruženjima da voze po nižim cenama dva meseca pred izbore? Taksisti neće da voze po novim, 15 procenata višim cenama a pretpostavljam da ni mušterije (glasači) neće biti previše zadovoljni. Ipak to ne sprečava Alimpića da kaže: Mi smo uređena pravna država i (taksisti) ne mogu dobiti manje cene. Nepovećavanje cena bi sigurno izvelo ruglu srpsku državnost od Nemanjića pa naovamo i to sada u sred novog kosovskog boja. Alimpić je odlučio da se nepreduzimljivost i nepatriotizam taksista neće tolerisati, te će inspekcija kažnjavati sve taksi vozače koji odbiju da povećaju cene.

Postavlja se logično pitanje za koga radi ovaj čovek? Za građane Beograda očigledno ne radi. Ne radi ni za većinu (13) taksi udruženja, jer ih sprečava da voze po starim cenama. Da sam maliciozan rekao bih da mu je neko iz Beogradskog taksija, Aurore ili Maksi taksija, platio da progura novi cenovnik, pošto su ova tri taksi udruženja najavila poskupljenje. Ali nisam maliciozan. Verovatno je u pitanju neznanje. Možda Dušan Silni stvarno misli da njegova mora da bude poslednja, što doduše nije olakšavajuća okolnost. Demokratska stranka bi morala da spreči nerazumnog Alimpića u sprovođenju ove katastrofalne odluke ili da preuzme odgovornost za ovu glupost na izborima.

Više puta smo pisali o taksi službi u Beogradu i uglavnom morali da objašnjavamo da je povećanje cena taksi prevoza sasvim u redu i da će tržište najbolje odrediti cene. Nisam očekivao da ćemo morati da branimo i niže cene. Ali eto, u zemlji u kojoj je zabranjen izvoz žita je zaista sve moguće. Arogancija kadrova DS mi predstavlja sve veći problem.

5 comments:

Marko Paunović said...

"Koordinator sindikata "Nezavisnost" Branko Vitorović tvrdi da su neslaganja taksista oko cena i popusta na poziv izazvana većom ponudom od tražnje i da taksisti sada nižim cenama pokušavaju da se 'dodvore građanima' i opstanu u poslu."

Zlikovci jedni, pokusavaju da nam se dodvore. Sve bih ja to u zatvor!

Anonymous said...

Cela vest zvuči kao neka parodija iz top liste nadreaslita. Oni bi da voze po starim cenama a grad im to ne da!?

Šta je sledeće, da počnu da kažnjavaju pekare koji hleb prodaju jeftinije? Ili uredba da cena farmerica mora biti minimum 5000 kao u Delta Cityju? :)

Lazar Antonić said...

Vitorovic lupa ali njega razumem. On covek, sindikalac, zastupa beotaxi. Nikada sindikati nisu radili u korist potrosaca pa ne mora ni vitorovic. Ali ovoga sto sebe zove gradonacelnikom stvarno ne kapiram.

Anonymous said...

Gradonacelnik je prevazisao sebe. Potpuno je tacno sve sto tvrdi. Ko bi jos dozvolio tim trulim kapitalistima koji imaju novca da se voze taksijem da placaju manje, kad gradonacelik odlicno zna koja je trzisna cena voznje.
Sta je sledece? Jos ce zlim taksisitima iz nekih udruzenja pasti na pamet da peru automobile, a gradjani Beograda navikli da se voze u prljavim taksijima.

Stvarno, ko je zaboravio da zakljuca odredjene institucije u Kovinu?

Anonymous said...

Gradonacelnik i ocigledno sekretarijat nadlezan za taski vozace imaju otvorenom trzistu apsolutno nepoznatu logiku odredjivanja jednistvene cene za sva ucesnike na trzistu koje uopste i ne predstavlja zakonom regulisano trziste, tj. gradska uprava nema nijedno uporiste u legislativi da namece bilo kakvo cenovno resenje. Logika da se na ovaj nacin stite gradjani jer znaju tacno koliko ce platiti (cenu odredjenu od strane grada) ne moze nijedan normalan covek da shvati jer bi to prakticno znacilo da ako neko od uduruzenja odluci da vozi po nizim cenama da radi protiv interesa gradjana i naravno pljacka ih - naplacujuci manje nego sto je to po racunici grada. Ako je vec prica grada da na ulicama ima previse taksista (a znamo da ih ima previse samo kada se to tako poklopi, jer im nije regulisano koliko sati mogu i moraju da provedu dnevno na ulicama, u kom terminu mora biti odredjen broj vozaca na ulicama i sl.)onda je i najbolji nacin da se taj broj svede na gradu "prihvatljiv" ako udruzenja (pa i sami taksisti u istima) pocnu da knkurisu jedni drugima prvenstveno u pogledu cene, a zatim i kvaliteta i sl - ovako je sasvim svejedno da li me vozi Beotaksi ili Alo - cena je ista, vozila su gotovo ista tj. nikada ne znas sta ce te snaci.