Pages

10 September 2009

Mali gradovi i sela odumiru

U Švedskoj i Danskoj.

ISKONska konkurencija

Ono što je ovde izuzetno bitno je da je jedan učesnik na tržištu naumio da postane broj 1. Od nule. To znači da nije spreman na kompromise. Bori se za učešće na tržištu i za pobedu. Da bi se odlučili na ovakav korak, morate da znate da ste bolji od ostalih. Kako bolji? Mnogo bolji. Kvalitetniji i jeftiniji. Značajno jeftiniji. Inače nećete uspeti. Bez ovoga je nerazumo ići od nule do broja 1. A kako postajete kvalitetniji i jeftiniji? Novom tehnologijom i inovacijom. Onda znate da imate mogućnost da zavladate tržištem. Jer su drugi kilavi, zastareli, neproduktivni. Sve preko leđa građana. A kada postanete broj 1, a produktivni ste i inovativni, jako vas je teško skinuti sa tog mesta.

Piše Saša Radulović.

4. u svetu

Izašao je novi Doing Business izveštaj, a najveće iznenađenje za mene je da je Srbija rangirana kao 4. na svetu u kategoriji "Getting Credit". Naravno, za mnoge domaće eksperte je i dalje "srpski bankarski sistem potpuno uništen".

Sa druge strane smo deseti od pozadi (174. u svetu) u kategoriji "Dealing with Construction Permits". Sve u svemu, popravili smo prosečni rang tako što smo skočili sa 90. na 88. mesto.

Za sledeću godinu prognoziram nešto veći napredak. Novi Zakon o planiranju i izgradnji nas svakako neće podići u prvih 20 u kategoriji "Dealing with Construction Permits", ali bi mogli da dođemo u barem prvih sto, ako uopšte počne da se primenjuje. Novi Zakon o stečaju, koji treba uskoro da bude usvojen, bi mogao da poboljša "Closing a Business" ocenu, a mislim i da ćemo kod "Starting a Business" imati napredak jer od nedavno Agencija za privredne registre izdaje i PIB umesto Poreske uprave, tako da taj postupak traje sada znatno kraće.

Naravno, sve to pod uslovom da negde drugde debelo ne zabrljamo, a sto naravno nije nemoguće.