Pages

06 November 2007

Glasanje za najbolji blog

U Americi se održava zanimljivo glasanje za najbolje blogove na engleskom jeziku. Ima raznih kategorija - od zabavnih, sportskih, političkih, do recimo najboljeg konzervativnog i najboljeg liberalnog bloga.

Meni je posebno zaniljivo takmičenje za najbolji naučni blog, zato što se tu u finalnoj konkurenciji među 10 najboljih nalazi i Climate Audit, izvanredan blog koji se bavi kritikom i proverom naučnih rezultata vezanih za merenja temperature i proxy-rekonstrukcije klime u prošlosti. Autor bloga je Steve McIntyre, čovek koje je opovrgao famozni Hockey Stick, otkrio greške u NASA-inim merenjima, po kojima je najtoplija godina u SAD 1934, a ne 1998 kako se do sada tvrdilo, i veliki broj drugih korisnih stvari koje možete saznati čitajući njegove priloge. Blog je zaista izvanredan, civilizovan, i komentatori su uglavnom visokokvalifikovani fizičari, inženjeri i drugi ljudi koji se razumeju u te stvari. Ja sam puno naučio o rekonstrukcijama klime, problemima sa merenjima temperature satelitski i na zemlji, o tome zašto određeni četinari iz Kalifornije nisu pouzdan temperaturni proxy, koji su dokazi da je period od 900-1300 godine bio znatno topliji od današnjeg, itd. Uz sve to, čovek je strašno duhovit, ciničan i zabavan kad satirizira alarmiste i komentariše njihove stavove. Nema ni trunke zagriženosti, netrpeljivosti i mržnje prema protivnicima koja toliko karakteriše većinu alarmista.

Takmičenje traje do prekosutra, 8 novembra. Moguće je glasati na svaka 24 sata. Ja sam glasao već tri puta, za Climate Audit naravno, što i vama preporučujem. :) Za sada, Steve stoji odlično, čak ima šanse da pobedi. Konkurenti, uglavnom levičari i "liberali" su zgroženi takvom mogućnošću, i dodatnom medijskom pažnjom koju bi Steve dobio u tom slučaju. Pomozimo da Climate Audit pobedi. Prenesite prijateljima i poznanicima da i oni glasaju, ako vam se blog čini vrednim glasanja.

5 comments:

Anonymous said...

Ne bih rekao da su protivnici tog bloga samo politicki opredeljeni, vecina onih koji se bave naukom smatraju da tom, a i jos nekim blogovima uopste i nije mesto delu Nauka.

Ipak, u nauci ne vazi demokratija nije uvek tacno ono sto misli narod :)

Ivan Jankovic said...
This comment has been removed by the author.
Ivan Jankovic said...

Na jednom od konkurentskih blogova su nazvali CA "conservative junk science" blogom. Meni to zvuci ako politicka diskvalifikacija, a tebi? Naravno, u sklopu njihovih difamatorskih politickih diskvalifikacija uvek ce figurirati i optuzba za "junk science" (zato sto nije odobrena od IPCC). Ali, to je opet politika...

Takodje, tacno je da vecinsko glasanje nista ne dokazuje (sto vazi ne samo za obican svet, nego i naucnike, te konsenzus naucnika u IPCC nista ne dokazuje ni o cemu). Poenta ovog takmicenja je popularizacije. CA bi dobio dodatnu medijsku paznju, a alarmisti to ne zele.

Slaviša Tasić said...

To glasanje je kao ono sa merenjem konkurentnosti od pre nekoliko postova. Zašto lepo ne pogledaju broj poseta.

Anonymous said...

hajde malo mi detaljnije objasni kako da glasam. Ja sam kliknuo na ovaj link koji si ti ostavio ali nema nigde da upisem moj glas za tvoj blog