Pages

19 December 2012

Belfast, Edinburg i Muzeji

Skoro sam bio u Belfastu i iznenadio sam se da i dalje postoji zid koji fizički deli grad na protestanski i katolički deo. Mir je sklopljen 1999. kada je između ostalog Republika Irska morala da izmeni svoj ustav po kojem je celo ostrvo smatrano irskom državnom teritorijom. Integracija je i dalje "work in progress" i koliko se meni čini to pitanje će čekati buduće generacije ako i tada bude rešeno jer su škole uglavnom i dalje neintegrisane.

    Zid u Belfastu


Referendum za nezavisnost Škotske je iznenađujuće neprisutna tema u engleskim medijima. Englezi su u suštini generalno nezainteresovani i u šali često kažu neka se spremi i Vels. U Škotskoj sa druge strane situacija obrnuta mada opcija za nezavisnost za sada nema većinu. Edinburg je inače jako interesantan grad, pejzaži, arhitektura i trava poput persijskog tepiha su fascinantni. Na mene je najveći utisak ipak ostavio muzej viskija. U suštini u Velikoj Britaniji sam bio u nekoliko privatnih i uspešnih muzeja (Madame Tussauds, Ripley's, Titanic u Belfastu) pa me zanima da li je i u Srbiji moguće napraviti profitabilan muzej? Možda muzej komunizma ili rakije.

    Grob Adama Smita u Edinburgu



8 comments:

Marko Paunović said...

Trenutni ministar kulture je vlasnik jednog (a valjda i jedinog) privatnog muzeja u Srbiji.

http://www.automuseumbgd.com

Ne znam koliko je profitabilno, ali su novine pisale da duguje za porez. Doduse, ne znam da li za muzej ili za poslasticarnice kojih je takodje vlasnik.

Vladimir said...

Cepter poseduje muzej. Nisam ga posetio, ali znam da se nalazi u Knezu, tamo negde gde mu je i ona prodavnica medicinskih aparata. Ne znam da li je profitabilan. :)

zmau said...

ima i muzej hleba u Pećincima, i on je privatni

Pavle Mihajlović said...

muzej meda u Sremskim Karlovcima, muzej prekinutih veza u Zagrebu,

Marko Paunović said...

Pavle, cak ni Seselj nije Zagreb smatrao srpskim gradom. :)

Pavle Mihajlović said...

Hahahaha. Ja sam to više mislio kao da na Balkanu može biti privatnih muzeja

Aleksandar Stevanović said...

Pavle, zar da Zagreb trpas na Blakan, pravis jos veci incident

Nemanja said...

"Možda muzej komunizma ili rakije."

Kafana + muzej + komunizam + rakija = Kafana Pavle Korcagin :D