Pages

12 April 2008

Simpsonovi i anoreksija

U Venecueli su zabranjeni Simpsonovi. U Francuskoj razmišljaju o donošenju zakona kojim bi se novčano kažnjavali oni koji u medijima propagiraju "ekstremnu mršavost". U oba slučaja je objašnjenje praktično isto - "zaštita omladine od lošeg uticaja".

Oduvek me je izbezumljivala želja ljudi da se petljaju u tuđe stvari. Šta bilo koga briga šta moje dete gleda na TV-u, koje novine čita i koje sajtove posećuje? To je isključivo njena i, još neko vreme, moja stvar.

2 comments:

Ivan Simić said...

A zamisli da ne postoje takvi zakoni za druge stvari, recimo za nacisticke propagandne filmove ili crtace. Zamisli da si na poslu, dete ti samo kuci i gleda nesto tako. Hoce li moci da shvati gde je problem?

Marko Paunović said...

Naravno da hoce. Moj posao kao roditelja je upravo da takve stvari objasnjavam svom detetu. Svakako imam vise poverenja u sebe i sve ostale roditelje da ce vaspitavati svoju decu, nego sto imam u Tijanica i RRA zajedno.

Kako detetu objasniti u cemu je problem sa fasizmom, ako mu ne das sansu da se sam uveri o kakvim se glupostima radi? Mojoj generaciji i starijima su desetinama godina ispirali mozak o tome kako je fasizam stetan, pa to nije ni najmanje sprecilo ljude na prostoru bivse SFRJ da se medjusobno pokolju. Zasto? Pa, ja mislim zato sto je za sve nas fasizam bila neka imaginarna ideologija. Hitler je predstavljan kao djavo i, buduci da nismo imali predstavu kakva je njegova ideologija zaista bila, nismo uspeli da je prepoznamo kod nasih lidera.

Na kraju krajeva, zasto se zaustaviti na anoreksiji i Simpsonovima? Mnoge stvari su lose, stetne i ruzne, recimo cackanje nosa ili pljuvanje na ulici. Hajde da kaznjavamo i one koji to rade na TV-u. I psovanje je lose, hajde i njih da kaznjavamo. Opasno je i prelazenje ulice na crveno. Hajde da kaznjavamo i producente u cijim filmovima likovi prelaze ulicu na crveno. Hajde da zabranimo i kecere (jer su nasilni) i fudbal (jer mnogo brate pljuju) a i filmove generalno (jer uvek postoji opasnost od golotinje ili sexa).

Mnoge su stvari lose i opasne. Ali, ne moze zakon da zameni roditeljstvo. I ne treba, cak i kada bi mogao.