Pages

15 April 2008

Ekonomski program Johna McCaina

Još da nađemo DSS i SPS-ov ekonomski program pa da odradimo jednu uporednu analizu. Do tada, evo su najvažniji delovi ekonomskog programa Johna McCaina:

Smanjenje cena - kroz privremeno ukidanje poreza na benzin i privremenu obustavu kupovine državnih rezervi nafte (manja potražnja znači nižu cenu benzina). Sviđa mi se što populizam u Americi podrazumeva smanjenje državnih prihoda. Kod nas se cene smanjuju predsedničkim dekretima i zabranom izvoza.
Smanjenje poreza - Ukidanje alternativnog minimalnog poreza koji plaća srednja klasa čime bi svaka porodica uštedela oko 2,700 dolara. Najavljuje i dupliranje otpisa (tax exemption) za svako dete sa 3,500 na 7,000 i smanjenje poreza na imovinu. Takođe najavljuje zadržavanje relativno niskih poreza na dividende i na kapitalnu dobit (Buš je samo privremeno smanjio ove poreze). Konačno, dozvolio bi da se amortizacija obračuna u celom iznosu u godini u kojoj je oprema nabavljena.
Teže povećati porez - McCain se zalaže da za povećanje poreza bude potrebna većina od tri petine u kongresu.
Ukinuti porez - na internet i na korišćenje mobilnih telefona.
Veto za earmarks - neće potpisati nijedan zakon gde postoje skriveni troškovi ili povlastice pojedinim kompanijama što je inače prilično sraman (ako ne skup) problem američke federalne potrošnje.
Reforme - reformisanje penzionog sistema, balansiranje budžeta, kontrolisanje troškova zdravstva deregulacijom.
Manje carine - smanjiće carine i vancarinske barijere
Stambeni krediti -
otprilike ko god ne može da otplati kredit bi dobio refinansiranje na 30 godina sa fiksnom kamatnom stopom. Ovaj kredit bi garantovala država. Nije jasno šta se dešava ako dođe do defoltiranja i po novim uslovima. Nažalost ova mera će itekako koštati poreske obveznike. Takođe, McCain najavljuje hapšenja ljudi (hoštaplera) iz kreditne industrije koji su prekršili zakon. Malo me podseća na Tomu i reviziju privatizacije.
Studentski krediti - obećava da neće biti nestašice studentskih kredita, država je tu da bude lender of last resort. Ne treba gubiti vreme, odmah uvesti državne fakultete.

Po meni su samo poslednje dve tačke loše, što zaista nije strašno. Jako je važno da se "obavezao" da neće povećavati porez pošto mu je to bila glavna zamerka. Samo je još LDP-ov program bolji od njegovog.

5 comments:

grh said...

Samo je još LDP-ov program bolji od njegovog.

da. ali za razliku od ldp-a ovaj ima neke sanse da pobedi.

Веља said...

Испада да је Џон још понајбољи у односу на остале такмаце. Ако буде имао прилике да то и оствари биће боље за америчку привреду. Имајући у виду утицај исте на светску економију, чији је и Србија делић, гласам за њега.

Што се ЛДПовог програма тиче, можда је у реду (ауторски печат Владе Глигорова, претпостављам), али увек остаје питање ко ће тај програм спроводити - они који би требало нису се до сада показали у економском либерализму; у политичком смислу су либерали, али у економском су чисти социјалисти. Примереније би било да се зову Либерално-социјалистичка партија...

ВГ

ivan said...

"Примереније би било да се зову Либерално-социјалистичка партија..."

:)

Salu na stranu, i meni se cini da je tako. Svaka cast Ivanu, Aleksandru i Sandri, ali ja prosto mnogo ne verujem da bi u nekoj buducoj vladi ciji bi LDP bio deo oni nesto insistirali na svom ekonomskom programu. prosto im ne verujem ni 1% u to da su ekonomski liberali, osim mozda par ljudi koji svakako nece moci da nadjacaju Cedu i ogromnu vecinu stranke koja jeste socijalisticka.

Sto se McCaina tice, ocekujem da ce pobediti na izborima bez obzira na protivnika, videcemo... Mada mi je Mitt Romney bio bolji...

Zna li se ko ce mu biti kandidat za potpredsednika?

Lazar Antonić said...

Ne slažem se sa vama po pitanju LDP i socijalizma više. Do juče sam i ja tako mislio, ali pošto sam video komentare na vest gde je program bio objavljen (80-20 pozitivni-negativni) mislim da ima nade za LDP.

Takođe mislim da je jako bitno da rukovodstvo stranke prihvati ideju. Ako je Čeda zaista prihvatio program, a nema razloga da verujem da nije čim je zvao Ivana, Sašu i Anu, mislim da će LDP da stane iza toga.

Ja razumem da liberalima nije lako podržati LDP takoreći preko noći. Ja sam prvi bio kritičan prema njihovom liberalizmu, sa istim argumentima kao što ih ima i Velja. Ipak, ja nemam problem da promenim mišljenje ukoliko mi se sviđaju najave i mislim da su kredibilne. Ekonomski program LDP-a mi se svakako sviđa, a ljudi koji ga promovišu (Ivan, Sasa i Ana) su za mene garant da je program kredibilan. Ako su oni stavili svoja imena iza tog programa ja nemam razloga da sumnjam da će se priča promeniti ako LDP postane deo vlasti.

Nevezano za LDP, ovaj McCain-ov ekonomski program koji je inače tek danas objavljen, je dosta konzervativniji (liberalniji) nego što je očekivano imajući u vidu njegovu ekonomsku retoriku u prošlosti. Generalno, koliko god je DS-G17 program upropastio dan mislim da ga je John McCain izbalansirao.

Andrej Stanimirović said...

Vrlo zanimljiv citat Iva Andrića, sinoć ga je u Poligrafu citirao Mirko Ilić, grafički dizajner.

Dugotrajno robovanje i rđava uprava mogu toliko zbuniti i unakaziti shvatanje jednog naroda da zdrav razum, prav sud u njemu otančaju i oslabe, da se potpuno izvitopere. Takav poremećen narod ne može više da razlikuje ne samo dobro od zla, nego i svoju sopstvenu korist od očigledne štete.