Pages

16 August 2010

Deregulacija saobraćaja

Iz vrlo, vrlo zanimljivog članka u New York Timesu:

To make communities safer and more appealing, Mr. Monderman argues, you should first remove the traditional paraphernalia of their roads - the traffic lights and speed signs; the signs exhorting drivers to stop, slow down and merge; the center lines separating lanes from one another; even the speed bumps, speed-limit signs, bicycle lanes and pedestrian crossings. In his view, it is only when the road is made more dangerous, when drivers stop looking at signs and start looking at other people, that driving becomes safer.

5 comments:

Željka Buturović said...

mark steyn je koristio taj primer u "america alone" da bi kritikovao centralizovanu drzavu. cesto mislim o tome dok cekam na semaforu.

Slaviša Tasić said...

amerikanci bi za početak mogli da se oslobode stop znakova na sve četiri strane raskrsnice. to je najgluplje saobraćajno pravilo ikada, troši vreme, živce, benzin i kočnice, a još i pogoršava bezbednost u odnosu na klasične evropske znakove prednost-propuštanje.

Lazar Antonić said...

Jeste delimicno glupo, ali ne znam kako to pogorsava bezbednost. Nisam video nijednu nesrecu na americkim manjim raskrsnicama (sto slazem se nije nikakav dokaz) dok sam ih video gomilu po Srbiji. Klasicno pravilo, prednost desne strane je prilicno konfuzno i ne cudi sto se cesto desavaju nesrece.

Bilo bi dobro ako bi dao neki dokaz da su 4 stopa losa za bezbednost.

Marko Paunović said...

Meni se svidja americko pravilo "mozes da skreces desno na crveno, ako nema znaka NO TURN ON RED". Kod nas mora da stoji dopunska zelena strelica da bi to bilo dozvoljeno...

Slaviša Tasić said...

"Klasicno pravilo, prednost desne strane je prilicno konfuzno"

Prednost desne strane je kad nema nikakvih znakova, a ja govorim o znacima za prednost odnosno propuštanje.

Meni je 4-stop konfuzan -- svi stanu i opet ne znaš ko treba prvi, nego se gledate pet sekundi, eventualno pokazujete rukama, pa onda kreni-stani...

U najboljem slučaju dovoljan je stop znak na jednom pravcu, a da drugi ima prednost. Ali zašto svi na raskrsnici moraju da stanu ne ide mi u glavu.

Što se tiče dokaza, evo upravo listam najnoviji Journal of Traffic i po studiji uglednih autora, Thompson & Smith (2010), 28.5% više udesa se dešava na mestima sa 4 stop znaka. Nažalost, časopis imam samo u štampanom izdanju.