Pages

09 November 2009

Sloboda kretanja

Najbolji indikator kvaliteta života je kretanje ljudi. Ako ljudi iz godine u godinu odlaze iz jedne zemlje u drugu, svakome je jasno da se u toj drugoj zemlji bolje živi. Znali su to i komunisti. Zato su i podigli zid, da se ne bi videlo koliko ljudi želi da napusti socijalistički raj.

Ja sam bio klinac kada je Zid pao. Iskreno, uopšte se ne sećam da sam tada pričao sa bilo kim na tu temu. Zid naravno nisam nikada video, ali sam video granične prelaze. U sećanju mi je ostao jedan prelaz, verovatno između Mađarske i Austrije, 1984. godine. Na ničijoj zemlji napravljene su veoma oštre krivine, rampa je u stvari ogromna betonska bandera, u asfalt su ugrađeni šiljci, osmatračnice sa naoružanim stražarima i reflektori se podrazumevaju. Sve to, naravno, napravljeno da spreči očajnike koji su spremni da se kolima zalete i pobegnu.

Ovde možete videti kako je izgledalo prvo otvaranje Zida, a ovde možete videti čuveni Reganov govor i rečenicu "Mr. Gorbachev, tear down this wall."

Kad smo već kod Gorbačova, ovde možete da vidite reklamu koju je snimio za Pizza Hut, a ovde je poster Gorbačova iz reklamne kampanje Louis Vuittona.

No comments: