Pages

26 June 2008

Ni meni nije jasno....

Juče je Đorđe Vukadinović u Politici pitao "Nije li sve malo čudno". Moram priznati da meni jeste. Dakle, nije mi čudan stav DS-a, G17, SPS-a, čak ni LDP-a. Čudno mi je držanje Koštunice.

Mislim, ako sam ja dan posle izbora čuo da su se socijalisti i DS još ranije dogovorili da prave Vladu, sigurno je to čuo i Koštunica. I zato mi nije jasno zašto je glumeo pregovore sa socijalistima. Umesto da prvog dana kaže - znamo da postoji dil socijalista i ZES-a, smatramo da je to kršenje izborne volje, bla, bla, bla, Koštunica je savršeno odigrao ulogu tvrdog pregovarača (posebno kada je izašao sa onom pravnom analizom) i time dao izgovor socijalistima (odnosno Palmi, ali to je bilo dovoljno) da naprave vladu sa ZES-om.

Zašto, nije mi jasno... Mogao je da kaže - stavićemo SAA na glasanje, a DSS će glasati protiv. Tako bi i ispunio predizborno obećanje, ali bi i napravio Vladu. Ako bi imao vladu, SAA ne bi morao da sprovodi, ako baš neće, i time bi mogao da uspori EU integracije. Zašto RTS nije svako veče vrteo Dačićeve izjave iz kampanje, takođe mi nije jasno. Što se penzija tiče, to mi je još nejasnije. Iskreno, ja sam očekivao da će i DSS i DS 'ladno prihvatiti povećanje penzija.

Nijedno od mogućih objašnjenja - pritisak tajkuna ili stranih ambasada, mi nije uverljivo. Mogućnost da se Koštunica sve vreme nadao da će Dačića "privesti pameti" takođe nije u skladu sa dosadašnjim Koštuničinim ponašanjem. Možda je mislio da će moći nečime da mu pripreti, ali je to Tadić kontrirao ponudom Dačiću da bude ministar policije.

Na kraju krajeva, pretpostavljam da je mogao, kada je video da će DS da pravi vladu sa SPS-om, da ponudi da DSS uđe u vladu umesto SPS-a. Mislim da bi i DS i G17 i tajkuni i strane ambasade i većina članova DSS-a to rado prihvatila.

Dakle, zašto Koštunica odlazi u opoziciju? Nemam pojma. Ako neko zna, neka kaže.

5 comments:

Stevan Majstorovic said...

U celoj stvari pokušavate upotrebiti zdrav razum, ali to u ovoj igri nije dozvoljeno...

Gavrilo said...

Зато што му је тако наређено! А наредили су му власници Србије. А ко су власници Србије - е, то већ не знам, али свакако нису "тајкуни" које у року од 24 часа може да задеси судбина Богољуба, а нису ни страни амбасадори који такође у року од 24 часа могу да буду депортовани. Ко су да су, проценили су да је време да се дотични господин врати мачкама, али да претходно одигра последњу представу - што је он и учинио.

Anonymous said...

Zašto ide u opoziciju to je jedno pitanje. Ali mislim da je od samog početka jasno da je takav dogovor. Da podele vlast. Da se sklone sa republičkog nivoa, i da se zadovolje Beogradom. Jednima Beograd, drugima republika.

Drugo je to pitanje ko je tako "naredio". Ili kako neko rece "Ko je vlasnik Srbije?". Ako se složimo da je ovde retko šta racionalno, ono što se iskristališe je bratija BIA/KOS ili kako se već zove ta banda. Iako tu ne postoje neke jasne granice, niti je jasno gde počinje a gde se završava njihov uticaj, ja tipujem upravo na tu kombinaciju. Opet neka velika pamet iz njihove kuhinje, koju samo oni razumeju. I koja može samo tom njihovom iskrivljenom logikom da se objasni. A moža je i razlog emotivne prirode. Možda su rešili da promene ljubavnika, pa sa koštunjavog prešli na tadića...:)

Lazar Antonić said...

Ne verujem da bi DS i G17 pristali da mnogo ponude DSS-u. Otuda mozda i Kostina odlucnost o nesaradnji. Zna da ne bi mogao da dobije koliko zeli.

Sto se Kostinog loseg taktiziranja tice, i one pravne analize koja je dosla kao kec na jedanaest Palmi i drugovima, mislim da tu nema mesta za teorije zavere. Ili su vec bili sigurni da je dil SPS - DS gotov, ili su jednostavno pogresili. Ne treba traziti vladare iz senke ako nesto moze da se objasni gluposcu.

andreas breme said...

slazem se sa lazarom, u pitanju je glupost i fanatizam. kako inace objasniti da je popularnost tog coveka u konstantnom padu iz izbora u izbore i iz godine u godinu, da je sve za sta se zalagao se desilo bas suprotno, da je uvek donosio pogresnu odluku... pa radikali su bili spremni da ratifikuju SSP, da je bilo