Pages

03 June 2008

Hajek na Katalaksiji

Hajekov intervju Reason magazinu iz 1977 možete čitati na Katalaksiji. Intervju na jezgrovit način sažima mnoge glavne Hajekove poente, od monetarne politike, preko zaposlenosti, socijalne pravde, metodoloških pitanja. Meni se posebno dopao sledeći fragment o čikaškoj školi:

"Fridman je arhi-pozitivista koji veruje da ništa ne sme ući u naučni argument osim onoga što je empirijski dokazano. Moj argument je da pošto mi znamo toliko mnogo detalja o ekonomiji, naš zadatak je da povežemo naše znanje u uređenu celinu. Skoro da nam ne treba ni jedna nova informacija. Naš veliki problem je da preradimo ono što već znamo. Mi ne postajemo mnogo pametniji zahvaljujući statističkim informacijama osim u dobijanju informacija o posebnoj trenutnoj situaciji. Ali u teoriji, mislim da nas statističke studije ne vode nikuda."

7 comments:

andreas breme said...

Требало је да прође готово двадесет година да би се признало нешто што је одавно било јасно – ниједан успешан економски модел није почивао на неолибералним идејама.

Ivan Jankovic said...

Dajte, Mr Breme, Nebojsa Katic je osoba bez ikakvog kredibiliteta. Rec je o diletantnu koga ne bi trebalo ozbiljno shvatati ako zelite ozbiljno da se bavite ekonomskim stvarima.

Osim toga, o ovom izvestaju koji on spominje u tekstu smo vec imali dva posta skorije (Vasingtonski konsenzus I i II). Procitajte to pa ce vam se kasti dosta toga. To sto Katic spominje je bila Komisija sastavljena od desetinu politicara i birokrata, potpomognuta dvojicom nobelovaca levicara, zakljucila da je Vasingtonski konsenzus mrtav. A mi smo bas ocekivali da ce hvaliti liberalne reforme. Nadjite nesto ozbiljnije od toga.

Katic vam je najgora moguca lektira za upoznavanje sa ekonomijom. Moja preporuka - procitajte sta on pise, pa uzmite sve suprotno od toga i necete biti daleko do istine.

andreas breme said...

"za upoznavanje sa ekonomijom."

:))

Ivan Jankovic said...

Pa za mene zagonetka postaje tim veca ako vi poznajte dobro ekonomiju, a obracate paznju na piskaranja diletanata poput Katica, i jos ih ovde linkujete kao neku veliku mudrost.

Ivan Jankovic said...

Ili se mozda podsmevate recenom, a ja sam ozbiljno shvatio (:

andreas breme said...

:))

andreas breme said...

i nemoj da mi persiras, skroz mi je neprirodno deluje :))