Pages

12 May 2008

Rezultati izbora

Svakako prijatno iznenađenje. Nije mi jasno šta se tačno dogodilo, odnosno zašto su sve prognoze toliko promašile. U svakom slučaju, drago mi je što su se prognoze pokazale netačnim.

Iako se čini da SPS-SRS-DSS ima 127 poslanika, pravi broj je 124, jer Palma ima tri ostavke u svom sefu, a sinoć sam ga čuo da kaže, otprilike, "mi ćemo sa svima koji se zalažu za socijalnu pravdu, za borbu protiv bele kuge..., a jasno je da to možemo samo ako sarađujemo sa Evropom".

Dakle, ZES sada ima dve opcije - sa SPS-om i manjinama, ili sa LDP-om, Palmom i manjinama. "Manjine" u ovom slučaju podrazumevaju i jednog Albanca iz Preševske doline, koji verovatno neće biti oduševljen kosovskom politikom, ali šta realno može da radi?

Za nas liberale bi svakako opcija sa LDP-om bila bolja, ali mislim da je opcija sa SPS-om realnija. Ako ništa drugo, oni su mnogo kooperativniji, a "principi" na kojima insistiraju (veće penzije, promene Zakona o radu i slično) su politički mnogo popularniji od LDP-ovih principa. Sa druge strane, saradnja sa SPS-om garantuje nastavak problema u saradnji sa Hagom.

Koliko čujem, postoji i opcija da DS ponovo nešto muti sa DSS-om, jer u Beogradu ne mogu ni samo sa LDP-om, ni samo sa SPS-om, ali mogu samo sa DSS-om. To znači da u DSS-u postoji struja koja kaže "Možda Voja i hoće u opoziciju, ali ja neću".

8 comments:

Ivan Jankovic said...

To za Palmu je za mene prijatno iznenadjenje. Ako je tacno, onda znaci da postoji normalna vecina. Koliko sam cuo, ima jos nekih krtica u SPS koaliciji, tako da nije nemoguce da se tako napravi vecina (sa LDP-om, manjinama i nekoliko tih krtica iz SPS koalicije).

Ali, ja se slazem da je za Tadica licno konfornije da pravi sa SPS-om vecinu, nego sa LDP-om. Samo mislim da ce biti veliki pritisak i unutar DS-a i javnosti da ide sa LDP-om.

andreas breme said...

"jer Palma ima tri ostavke u svom sefu, a sinoć sam ga čuo da kaže, otprilike, "mi ćemo sa svima koji se zalažu za socijalnu pravdu, za borbu protiv bele kuge..., a jasno je da to možemo samo ako sarađujemo sa Evropom"."

jeste, ali je potpisao da mora da ide u koaliciju koju sps odabere inace mu se uzimaju mandati, kojih ima 2 a ne 3 koliko sam ja cuo.

Marko Paunović said...

Ja sam ga licno cuo sinoc da to kaze, a jutros mi drug iz jedne stranke clanice ZES kaze da su se vec culi sa Palmom i dogovorili.

Sada ce Tadic morati da prelomi da li mu je bitnije Kosovo ili EU (saradnja sa Hagom) i da odabere odgovarajuceg koalicionog partnera.

Marko Paunović said...

andreas breme:
Ne znam, samo prenosim sta sam cuo.

Ali, cak i da je tako, imajuci u vidu efikasnost naseg sudstva, vlada bi dosla do pola mandata dok bi taj koalicioni ugovor bio sproveden. A do tada vec formiran Administrativni odbor Skupstine... Jos ako i Ustavni sud kaze da takav ugovor nije u skladu sa Ustavom....

Lazar Antonić said...

pitanje je da li ce ta 3 biti dovoljno.. nije sigurno da ce ugljanin da podrzi DS...

Marko Paunović said...

Sto se Ugljanina tice, on bi verovatno rado sa DSS-om, ali ne moze svojim biracima da objasni Seselja.

U svakom slucaju, Palma/LDP/manjine su rezervna opcija, a Dacic/Palma/Krkobabic/Madjari su prva.

mileusna said...

Evo Palmine izjave Palma veran koaliciji: Budućnost Srbije je EU a možete pronaći i druge izvore preko Naslova.

No, ja se pre uzdam u to da će SPS gledati dugoročno šta je bolje za njih, jer sa DS-om imaju šanse da se "reformišu" u pravu socijaldemokratsku partiju za sledeće izbore. Mislim da bi bilo pomalo suicidno da sada uskoče u gubitnički voz DSS-SRS.

P.S. Ono "reformišu" je naravno pod navodnicima jer je SPS ekipa potpuno ista kao i u vreme Slobe.

Andrej Stanimirović said...

Za nas libertarijance, pak, je dobro što 40% glasača nije učestvovalo u jučerašnjoj šaradi, a bilo bi još bolje da ih je više. Ovako, glasovi 30% glasača, dakle daleko manje od trećine društva, odredili su koje će protuve dalje da pljačkaju kompletno društvo.