Pages

19 March 2008

Vladavina većine

Bruno Leoni piše:

"Kada u mračnom sokaku njih nekoliko opkoli čoveka i natera ga da im preda novčanik, niko to ne zove 'većina'. Ali oni jesu većina u toj situaciji i samo zbog toga su i uspeli da mu otmu novčanik. A istovremeno, veoma slična stvar se redovno dešava u demokratiji kada većina zahteva preraspodelu dohotka, samo što se onda smatra da je to u redu." (moj slobodan prevod, nije citat)

Što kaže Jim Buchanan, nepoznate ili odbojne ideje je potrebno izraziti na mnogo različitih načina da bi onima kojima su odbojne postale razumljive i možda prhivatljive. Ovo je jedan od najefektnijih načina da se osudi preraspodela dohotka u demokratiji koji sam video. Ili da se razume važnost lične slobode, kao i da je njeno mesto iznad, a ne ispod demokratije.

4 comments:

Marko Paunović said...

Meni je jedan od boljih citata: "Demokratija je kada dva vuka i jedna ovca glasaju o tome sta ima za veceru."

Anonymous said...

to mi je janki jednom rekao... ciji to bese citat?

i slazem se da je jedan od najboljih.

Marko Paunović said...

Evo sta sam nasao. Nastavak je jos bolji.

Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!

Benjamin Franklin

Andrej Stanimirović said...

Odličan citat dana!
Demokratija je kada dva vuka i jedna ovca glasaju o tome šta ima za večeru. Sloboda je kada dobro naoružana ovca traži da se glasanje poništi.