Pages

14 June 2007

Strateška preduzeća

Koja su preduzeća "strateška"? Šta to uopšte znači?

Ovde jedan profesor Ekonomskog fakulteta piše da se "strateška" preduzeća moraju na poseban način privatizovati, i to tako da ne postanu privatna:
А у приватизацији јавних предузећа од стратешког интереса треба примењивати модел задржавања већинског власништва државе (51 одсто)...

"Strateška" bi moglo da znači bezbednosno strateška. Ali pretpostavljam da nije mislio na to jer mi takvih javnih preduzeća i nemamo.

Druga mogućnost je da "strateška" samo znači profitabilna. Zna se da su jedina profitabilna državna preduzeća državni monopoli. Ali državni monopoli se u ekonomiji zovu "državni monopoli", a ne tepa im se sa "preduzeća od strateškog interesa".

2 comments:

Anonymous said...

Nikad nisam cuo za tog profesora, ali svejedno...
Nisam mogao da verujem kad sam procitao Djuricinov intervju u nekim novinama gde on ponavlja otprilike slicno sto i ovaj kaze, kako velika javna preduzeca treba da ostanu drzavna i kako je u svim zemljama evrope izuzev britanije i irske (po njegovim recima)javni sektor veoma bitan. Sve, sve, ali Djuricin me bas razocarao...
:(

Anonymous said...

A ranije je bio mnogo bolji cini mi se sto se ekonomskih stavova tice.

A i ovako je super lik pa mi je razocarenje tim vece...