Pages

29 June 2007

Civilno služenje vojske

Smatram da uvođenje civilnog služenja vojske predstavlja jedan od najznačajnijih poteza u periodu posle 5. oktobra. I to ne samo zbog toga što sam i ja iskoristio tu mogućnost.

Ideja ima smisla, ako već neće da potpuno profesionalizuju vojsku. Umesto da ljudi gube vreme u kasarni, možda mogu i nešto korisno da urade. Ja sam se, recimo, jedno vreme bavio javnim nabavkama, pošto tamo gde sam odrađivao vojsku niko nije znao to da radi. Čuo sam i dosta drugih pozitivnih priča, neki su recimo držali obuku zaposlenima za rad na kompjuterima ili tako nešto slično.

Ali, korišćenje "civilnih vojnika" (kakav oksimoron!) da dežuraju na parkingu za vreme koncerta RHCP-a je prosto neverovatno. Sa jedne strane, ja bih na to pristao, bar možeš da čuješ Peperse. Ali, sa druge strane, korišćenje besplatne radne snage da se obezbeđuje potpuno privatna aktivnost je skandalozno. Ako to već tako može, voleo bih i meni da pošalju 2-3 civilna vojnika, treba da mi iznesu kauč, a nemam lift u zgradi.

3 comments:

Lazar Antonić said...

Mozda je to jedan od boljih poteza od petog naovamo ali to samo govori da nisu bas sjajni potezi povuceni.

Obavljanje javnih nabavki ili trening za racunare je apsolutno isto sto i gluvarenje na koncertu. Besplatni rad je besplatni rad. Raditi 9 meseci u privatnoj firmi (nositi kauc) nije nista manje skandalozno od rada u drzavnim institucijama.

Uopste ne kapiram zasto vojska do sada nije ukinuta. Navodno ne mogu dok se ne sprovedu reforme. Ista prica kao i sa restrukturiranjem preduzeca. Naravno da mogu, samo donesu odluku i od sutra niko ne sluzi. Nista nece biti vise haoticno ako je profesionalizuju danas ili za 10 godina.

Da skratim, ne pada mi na pamet da sluzim ni 9 minuta a kamoli 9 meseci. Ni civilno ni pod oruzjem.

Marko Paunović said...

Principijelno posmatrano, u pravu si - svako sluzenje vojske je ropstvo.

Ali, donet je relativno jasan zakon koji kaze gde i sta mogu da rade ljudi na civilnom sluzenju vojske - tipa humanitarne i socijalne ustanove. Poenta je da NE MOZES da sluzis civilno vojni rok u privatnoj firmi.

A zasto vojska nije profesionalizovana? Mozda zato sto bi se tako povecala javna potrosnja, pa bi se mi bunili? :)

Lazar Antonić said...

Pa ne bunimo se mi mnogo na potrošnju vojske, policije i pravosuđa, ako se ne varam. Meni je jasno da sloboda ima cenu.