Pages

20 June 2007

Birokratija

Svi mrzimo birokrate. Ali, ponekad se i sam iznenadim njihovim glupostima.

Recimo, vađenje potvrde da je firma platila porez. Uvek, ali uvek, se ispostavi da nešto dugujemo. Takođe, uvek se ispostavi da smo neki porez platili više nego što je trebalo. Međutim, ako duguješ hiljadu dinara na ime firmarine, a kod PDV-a si u pretplati milion dinara, prema njima si ti njima dužan i neće da izdaju potvrdu dok ne platiš firmarinu.

Drugi primer je čuveni izvod "ne stariji od šest meseci". Detaljno sam gledao izvod u više navrata i nisam našao ni jedan jedini podatak koji može da zastari - ime oca, majke, datum i mesto rođenja - ništa ne može da se u međuvremenu promeni. Jasno mi je da to postoji da bi opština uzela malo para, ali neka povećaju porez na imovinu i neka uzmu koliko im treba, samo da ne moram da gubim vreme na gluposti.

Da ne bude da kritikujem samo državu, slično je i u bankama. Recimo, desilo mi se da u jednoj privatnoj banci nisu hteli da prime uplatu na devizni račun moje keve. Rekli su mi da nemam ovlašćenje. Probao sam da im objasnim da ne želim da podignem, nego da uplatim pare i da im je ta politika potpuno nenormalna. Nisu pristali, a čini mi se da nisu ni ukapirali šta im pričam.

Međutim, prva dva primera se bitno razlikuju od trećeg. Posle par sličnih maltretiranja, ubedio sam kevu da promeni banku i sada je manje-više zadovoljna. A za izvod i potvrdu svaki put moram da idem na isti šalter.

No comments: