Niš je imao najveći porast broja nezaposlenih posle Novog Sada u Januaru mesecu kada je registrovano još 1,064 nezaposlena. Niška vlada se krajnje kreativno uhvatila u koštac sa problemom. Odlučili su da zabrane rad.
Ovde su stari postovi na taksi temu. Sve je već rečeno.
3 comments:
Zaista ne znam koji propisi postoje za legalno pružanje taksi usluga, ali nije valjda da pod slobodnim radom podrazumevate nelegalan rad?
Ovde nije reč o zabrani rada, već zabrani nelojalne konkurencije... Ako bi trebalo dozvoliti "divljim" taksistima da rade, znači li to da su legalni taksisti budale što to rade u skladu sa zakonom i plaćaju porez državi?
Po toj logici trebalo bi dozvoliti onim trgovinskim radnjama koje to žele da prodaju robu bez upotrebe fiskalnih kasa, jer njihova upotreba zabranjuje rad za mnoge.
Ponavljam, ne znam propise, možda su prestrogi, ali ovo nije dobar primer zabrane rada.
Ako ćemo da pričamo o "divljim" taksistima u Nišu, znam iz iskustva ko su oni. To su oni što ne uključuju taksimetar i naplate 50% više od legalnih taksi službi. To možda ne važi za sve "divljake", ali uverio sam se da postoje i takvi... I drugi su mi pričali svoja iskustva. Dakle, ova odluka ne štiti samo konkurenciju, već i potrošače.
P.S. Ako su ove usluge previše regulisane, to je već druga priča. Ipak, to ne znači da ova odluka o zabrani nije dobra, već da je problem nešto sasvim drugo, a ne ova odluka.
Problem je u tome sto je u vecini gradova ljudima zabranjeno da se bave taksiranjem.
Odnosno, gradovi izdaju ogranicen broj licenci, pa sve ostale prograle "ilegalcima" i prakticno im zabrane da placaju poreze.
To je već druga stvar.
Pod takvim uslovima ne možemo ni očekivati da nema "divljaka".
Ipak, rešenje onda nije u dozvoli rada "divljaka", već u prekidu takve tupave regulacije (odnosno, u uzroku problema). Ali, ko li će nas čuti?
P.S. Ne znam da li je tako i kod nas u Nišu, ali pretpostavljam da jeste.
Post a Comment