Ako se ikada bude pisala "Antologija srpske tranzicije", ovo prosto mora u njoj da se nađe ("Ekonomist", 16. april, str. 32):
"Iako bi javna veterinarska stanica u Novom Sadu uskoro trebalo da dobije privatnog vlasnika, direktor te institucije ne misli da bi njom trebalo da gazduje „neko sa strane“.
- Privatizacija bi trebalo da bude dobar potez samo ako stanica dođe u ruke ljudi koji sada njome rukovode. Očekujemo promenu vlasništva u smislu svojine, ali ne i nove rukovodioce, rekao je za Ekonomist Branislav Popov, direktor te stanice koja pokriva četiri vojvođanske opštine i dvadesetak naseljenih mesta."
13 April 2007
Devizne rezerve
Devizne rezerve Kine: $1,200 mlrd.
Devizne rezerve Srbije: $12 mlrd.
Po stanovniku:
Kina: $1,200 mlrd/1,300 miliona = $923
Srbija: $12 mlrd/7.5 miliona= $1,600
Devizne rezerve Srbije: $12 mlrd.
Po stanovniku:
Kina: $1,200 mlrd/1,300 miliona = $923
Srbija: $12 mlrd/7.5 miliona= $1,600
Marksizam i ozbiljna nauka
Iz intervjua sa Robertom Fogelom, jednim od osnivača kliometrije (kvantitativne ekonomske istorije).
"At first, I thought what I was doing was important. But over time, I started to become disillusioned. The Marxists had predicted a depression in 1947-1948. That didn’t happen, so they said, it will happen the next year. But it never came. So by the early 1950s, I began seriously reconsidering my position. I had been drawn to Marxism because I thought of it as a science. But it was pretty clear that its “scientific” predictions were wildly off the mark."
"I began to rethink my views and especially my involvement with Marxism. So I decided that I needed to receive more serious training in economics and the social sciences generally and went to Columbia."
Fogel je, verovatno, najpoznatiji po knjizi u kojoj je pokazao da je robovlasnički sistem na američkom Jugu bio relativno efikasan. U toj knjizi je izneo i neke, u to vreme vrlo kontroverzne stavove - da su robovi manje radili i bolje se hranili nego slobodni radnici na Američkom Severu. To ga nije sprečilo da dobije Nobelovu nagradu 1993. godine.
"At first, I thought what I was doing was important. But over time, I started to become disillusioned. The Marxists had predicted a depression in 1947-1948. That didn’t happen, so they said, it will happen the next year. But it never came. So by the early 1950s, I began seriously reconsidering my position. I had been drawn to Marxism because I thought of it as a science. But it was pretty clear that its “scientific” predictions were wildly off the mark."
"I began to rethink my views and especially my involvement with Marxism. So I decided that I needed to receive more serious training in economics and the social sciences generally and went to Columbia."
Fogel je, verovatno, najpoznatiji po knjizi u kojoj je pokazao da je robovlasnički sistem na američkom Jugu bio relativno efikasan. U toj knjizi je izneo i neke, u to vreme vrlo kontroverzne stavove - da su robovi manje radili i bolje se hranili nego slobodni radnici na Američkom Severu. To ga nije sprečilo da dobije Nobelovu nagradu 1993. godine.
Saradnja dva giganta
Poslednjih dana možemo čuti da će Zastava započeti saradnju sa General Motors-om. Kako kaže direktor Zastave Zoran Radojević, jedino što naša strana treba da ispuni je "davanje mogućnosti General Motorsu da se pozicionira na našem tržištu".
Naravno, reći da General Motors nije već dobro pozicioniran na našem tržištu je obična glupost. Opel je ovde među najpopularnijim automobilima već decenijama, Chevrolet je od pre par godina veoma prisutan, a naš narod je dobro upoznat i sa Saab-om i sa Daewoo-om. Za Cadillac, Pontiac, Hummer i Buick su čula i mala deca iako ih nikada nisu uživo videla. Očigledno se ne radi o tome.
Radi se o istoj priči kao i sa Fiatom. Priznaće se domaće poreklo automobilima proizvedenim negde drugde, neće se naplatiti carina i tako će im se "dati mogućnost za pozicioniranje".
Naravno, reći da General Motors nije već dobro pozicioniran na našem tržištu je obična glupost. Opel je ovde među najpopularnijim automobilima već decenijama, Chevrolet je od pre par godina veoma prisutan, a naš narod je dobro upoznat i sa Saab-om i sa Daewoo-om. Za Cadillac, Pontiac, Hummer i Buick su čula i mala deca iako ih nikada nisu uživo videla. Očigledno se ne radi o tome.
Radi se o istoj priči kao i sa Fiatom. Priznaće se domaće poreklo automobilima proizvedenim negde drugde, neće se naplatiti carina i tako će im se "dati mogućnost za pozicioniranje".
Subscribe to:
Posts (Atom)