B92:
Petnaest osoba uhapšeno zbog sumnje da su falsifikovale dokumenta o uvozu nafte iz Grčke, saznaje B92.
Oni se sumnjiče da su u dužem periodu uvozili naftne derivate iz Grčke prikazujući ih kao naftne derivate namenjene proizvodnji, odnosno prikazujući ih kao odmašćivače, a zatim ih prodavali privatnim pumpama i na crnom tržištu. ... Prema saznanjima B92, ta grupa je oštetila državni budžet za oko deset miliona evra.
Da sam ja pisao istu vest, ona bi glasila ovako:
Uhapšena je grupa preduzetnika koja je kupovala benzin u Grčkoj i njime snabdevala potrošače u Srbiji. Uvozom benzina po nižoj ceni ova grupa je zaobilazila zabranu uvoza naftnih derivata koju je država uvela da bi svojoj kompaniji NIS omogućila veći profit, i tako za 10 miliona evra umanjila zaradu državne kompanije i budžeta. Zbog izbegavanja zabrane uvoza naftnih derivata, novinari su ovu grupu preduzetnika nazvali kriminalcima.
Stručnjaci Tržišnog rešenja međutim procenjuju da je samonametnutim sankcijama na uvoz benzina i monopolizacijom unutrašnjeg tržišta u poslednjih pet godina Vlada Srbije oštetila Srbiju za mnogo veći iznos -- verovatno više od milijardu evra. Kao i uvek kada se radi o sankcijama, šverc benzina je olakšavao snabdevanje potrošača i omogućio niže cene.
Ovi ljudi su kriminalci samo zato što ih je država napravila kriminalcima. Ja nemam moralni problem sa izbegavanjem monopolističkih državnih uredbi. Ovaj nedozvoljeni uvoz benzina je bez sumnje bila čista dobit za potrošače koji su ga kupovali, i indirektno i za celu Srbiju. Ko je onda kriminalac -- onaj ko nam zabranjuje da trgujemo i time nam nanosi štetu, ili onaj ko se ne obazire na takve nelegitimne zabrane i pri tome stvara opštu ekonomsku korist?
29 May 2007
Tekst o Kosovu
Članak Douga Bandowa (Cato institut i bivši Reganov savetnik) jeste malo zastareo (avgust 2005), ali je i dalje relevantan. Jedna od zanimljivih rečenica: "In the case of the Balkans, the only principle that seemed to apply was that everyone got to secede from Serb-dominated territories and Serbs were never allowed to secede from territories dominated by other groups. This might be consistent policy, but it should not be confused with a principled moral stand."
Država i sport
Kategorija:
Sport
Direktor atletskog mitinga "Artur Takač" kaže: "Problemi su bili takvi da bismo morali da otkažemo manifestaciju. Ilić je finansijski stao iza svega i mnogo mu zahvaljujemo. On je u svemu prepoznao interes Srbije i imaće čast da otvori miting."
Naravno, ne znam detalje, ali čisto sumnjam da je Velja dao svoje lične pare za miting. Ako jeste - svaka čast. Ako nije, voleo bih da nam objasni na kojoj budžetskoj liniji Ministarstva za infrastrukturu su namenjene pare za sport i to još u vreme privremenog finansiranja. Mada, da budem iskren, uopšte ne verujem da su pare iz budžeta. Mnogo je lakše da JAT, Železnica ili Putevi Srbije budu sponzori mitinga.
Naravno, ne znam detalje, ali čisto sumnjam da je Velja dao svoje lične pare za miting. Ako jeste - svaka čast. Ako nije, voleo bih da nam objasni na kojoj budžetskoj liniji Ministarstva za infrastrukturu su namenjene pare za sport i to još u vreme privremenog finansiranja. Mada, da budem iskren, uopšte ne verujem da su pare iz budžeta. Mnogo je lakše da JAT, Železnica ili Putevi Srbije budu sponzori mitinga.
Amnestija i polovni automobili
Đelić je izgleda odlučio da podrži Veljinu inicijativu da se omogući preregistracija automobila sa crnogorskim tablicama, jer ti ljudi "nisu prekršili nikakav zakon". Ja verujem da jesu prekršili zakon, jer oni kao građani Srbije ne mogu da voze auto sa stranim tablicama ako nemaju prijavljeno prebivalište u inostranstvu. Ako imaju crnogorsko prebivalište, a u stvari žive u Srbiji, siguran sam da krše neki zakon. Koliko mi se čini, postoji obaveza prijavljivanja nove adrese u roku od 15 dana od dana promene prebivališta.
Međutim, mislim da to nije toliko ni bitno. Mislim da jeste veoma bitno da amnestija ne pređe u naviku, kao što je bio slučaj 90-ih godina, kada su omogućavali preregistracije svakih 6 meseci (ja sam vozio automobile sa tablicama Belog Manastira i Pljevalja, čak sam imao i prijavljeno prebivalište, a da i ne znam gde se tačno nalaze ta mesta).
Nabolje rešenje je, naravno, ukidanje obaveznog euro 3 standarda i smanjenje carine na maksimalno 5%. Mislim da će do smanjivanja carine doći jer se samo radnici Zastave zalažu za zadržavanje carina, a i SAA će dovesti do toga. Što se ukidanja euro 3 standarda tiče, nisam optimista jer sadašnja situacija pogoduje i svim uvoznicima novih automobila, od kojih su neki politički veoma bitni.
Međutim, mislim da to nije toliko ni bitno. Mislim da jeste veoma bitno da amnestija ne pređe u naviku, kao što je bio slučaj 90-ih godina, kada su omogućavali preregistracije svakih 6 meseci (ja sam vozio automobile sa tablicama Belog Manastira i Pljevalja, čak sam imao i prijavljeno prebivalište, a da i ne znam gde se tačno nalaze ta mesta).
Nabolje rešenje je, naravno, ukidanje obaveznog euro 3 standarda i smanjenje carine na maksimalno 5%. Mislim da će do smanjivanja carine doći jer se samo radnici Zastave zalažu za zadržavanje carina, a i SAA će dovesti do toga. Što se ukidanja euro 3 standarda tiče, nisam optimista jer sadašnja situacija pogoduje i svim uvoznicima novih automobila, od kojih su neki politički veoma bitni.
Subscribe to:
Posts (Atom)