Ideja je pre 40 ili 50 godina i imala nekog smisla - sve firme i sva službena vozila su bila društvena, pa je onda "društvo" imalo poseban interes da se narodna imovina ne koristi u privatne svrhe. Zato su i doneti propisi kojima se narodnoj miliciji davala nadležnost da kontrolišu da li neko možda koristi narodni auto da ide na pijacu ili nešto slično. Činjenica da je često osoba koja je imala pravo da overi putni nalog bila upravo osoba koja je imala najveću mogućnost da zloupotrebljava narodnu imovinu (funkcioneri u društvenim preduzećima) nije preterano zabrinjavala tadašnje zakonodavce.
Elem, fast forward 40 godina, putni nalozi su i dalje tu. Zašto država sada kažnjava vlasnika firme koji vozi auto u vlasništvu firme ako nema putni nalog? Nemam pojma. Kakav tačno ima interes društvo da plaća policajce da kontrolišu da li po privatnim firmama ljudi zloupotrebljavaju firmine automobile? Apsolutno nikakav.
Ovaj post je donekle motivisan činjenicom da je prošle nedelje Ministarstvo infrastrukture, u okviru Giljotine propisa, promenilo pravilnik i da sada putni nalog ne važi samo sedam dana, već punih mesec dana!