Pages

14 January 2010

TR knjiga

Poslednjih par meseci radimo na pripremi knjige "Tržišno rešenje", koja će sadržati izabrane tekstove sa bloga, koji su objavljeni u periodu april 2006 - avgust 2009. Ovih dana upravo prolazim kroz lekturisani tekst i moram da priznam da mi knjiga deluje zaista odlično. Čak mi je i dalje zanimljiva, iako sam sve te tekstove pročitao po 5-6 puta u poslednjih par meseci. Ne znam kada će se naći u prodaji, kada budem znao, reći ću.

Veliki problem je, naravno, bila selekcija tekstova, budući da smo imali preko 2700 postova, ali smo to nekako rešili. Drugi veliki problem je bila "zastarelost" papira kao medija za širenje informacija - nema linkova, pa smo dobar deo njih morali da stavimo u fusnote, što ipak nije isto. Takođe, kada bloguješ, mnogo si opušteniji po pitanju stila i pravopisa. Naravno, trudimo se da ne pogrešimo, ali i ako nešto pogrešimo, ili ako nešto ne prevedemo sa engleskog, nema veze, pošto i onako radimo ovo za džabe - kome takve stvari smetaju, ne mora da čita blog. Ali, kada izdaješ knjigu, koju ljudi kupuju, moraš, jeli, da ispoštuješ mušteriju. Na svu sreću, time se bavi lektorka, koja je uradila odličan posao.

Najveći problem je ipak bio u tome što se autori nalaze na tri kontinenta i što imaju mnogo prečih stvari u životu. Pripremanje knjige za štampu isključivo kroz email komunikaciju, najblaže rečeno, nije najefikasniji način.

Žao mi je samo što u finalnoj verziji knjige nema rasprava iz komentara, već su tu samo postovi. U nekom trenutku smo se složili da bi bilo lepo da u knjizi bude prikazano i nekoliko zanimljivih rasprava, ali nas je na kraju (očigledno) sve mrzelo da pronađemo i sredimo te rasprave. Šteta, bilo je dosta toga zanimljivog. Mada, kada sada o tome razmišljam, nisam siguran kakav je pravni tretman komentara na blogu, odnosno da li bismo uopšte smeli bez saglasnosti da objavimo tuđe komentare?

7 comments:

Milan Jovanović said...

Bravo za ideju!

Igor said...

Marko:

Divna vest!
Ko vam izdaje knjigu?
Ne znam koliko ste upoznati, ali su servisi poput Lulu.com relativno jeftini i prakticni za izdavanje knjiga u malim tirazima. Sve od stampanja, promocije i distribucije.
Posebno za dijasporu!

mileusna said...

Bravo!

grh said...

inace, sto se tice brandinga,isteko vam domen. kada mi ispadnete sa thumbnaila na chromu, moracu da prestanem da vas citam, posto vise necu moci da vas nadjem :)

nagnatron said...

Ovo me raduje.

Nadam se da vodite računa o tipografiji. Domaća izdanja uglavnom izgledaju veoma dosadno. Srećno!

Sandra said...

Super

Pokrajac said...

Ovom prilikom poručujem jednu.
Nadam se da je u pretplati jeftinija ;)