Pages

31 March 2009

Losa vest: naucnici prave jefitn benzin iz uglja

Ovo nije nikakva sala ni satira, nego doslovan prevod naslova teksta iz casopisa Wired Science. Autor teksta je ocajan jer su americki naucnici izgleda pronasli tehnoloski vrlo efikasan nacin da dobiju naftu i benzin iz uglja. Iako je tehnoloski proces pretvaranja uglja u tecno gorivo i do sada bio poznat, proces je bio toliko skup da je celu ideju cinio vrlo neprofitabilnom. Ali, sa novim procesom koji zahteva tri puta manje energije nego do sada, nafta iz uglja bi sa svakim sledecim znacajnim skokom cena konvencionalne sirove nafte mogla da postane vrlo profitabilna. U ovom biznisu svaka i najmanja usteda energije ima velikog uticaja na profitabilnost, a ova usteda je ogromna. SAD imaju enormne rezerve uglja, tako da bi zapadni svet u u celini mogao da ima stabilan i pouzdan izvor energije, i da ne zavisi od raznih ludaka i korumpiranih kleptokrata sa Bliskog IStoka.

Pa zasto su ona eko-mentoli tuzni? Nije tesko pogoditi. Ova nova tehnologija ce potencijalno prekinuti razvoj neefikasnih i skupih programa poput etanola, solarnih ploca, vetrenjaca i ostalih "zelenih" igracki. I nastavice se tenedencija pumpanja opakog otrova ugljen-dioksida u atmosferu. I industrijska civilizacija nece biti unistena. I ljudi ce nastaviti ne samo da greju bazene nego i da voze kola. Mozda jos i vise nego sada, jer ce zli naucnici da im obezbede jeftin benzin iz uglja. I beli medvedi ce da nestanu, i biblijski potop da se sruci na nas, i uragani, a sve kao posledica globalnog zagrevanja, pardon klimatskih promena...

Update: Zaboravio sam da dam jendu napomenu tj izraz zahvalnosti blogeru Dejanu koji je predlozio izraz eko-mentol kao prevod engleskog izraza "environmentalist". Za one koji se pitaju sta znaci "eko-mentol" to je samo srbizovani prevod izraza "ecomentalist", koji znaci prakticno isto sto i environmentalist, osoba opsednuta prirodnom koja je spremna da zrtvuje ljudsko blagostanje zarad svog staticnog shvatanja prirode.

6 comments:

wk said...

Ovo je vrlo tendenciozno preneta vest. Ovo jeste losa vest sa stanovista ugljen dioksida i svih problema koji on nosi sa sobom. To je prilicno jasno svakome ko cita Wired, a kaze se i eksplicitno u samom tekstu.

U krajnjoj liniji, oni koji pisu za Wired se raduju svakoj novoj dranguliji (dokle god je na struju), i to je jednostavno tako. Tvoj komentar je kao kada bi se neko sa njihovog sajta podsmevao vama ovde ovde sto ste napisali clanak: "Uvodjenje regulacije: losa vest".

Ivan Jankovic said...

Ja sam upravo i hteo da njihovu vest kritikujem "spolja", tj sa stanovista zdravog razuma i logike, tj da pokazem u kakvo ludilo moze odvesti dosledna primena eko-mentolske ideologije. Ne sumnnjam da je njihova reakcija konzistentna sa stanovista njihove ideologije. "U svakom ludilu ima neke logike", kako se to lepo kaze. I sistem verovanja Ilije Cvorovica je iznutra konzistentan. Ali, to ga vodi da veruje da je krojac americki spijun koji ce podatke o Vinci da posalje u Pariz, a odatle "diplomatskom postom u Vasington, onom kauboju". I spreman je da premlati ili cak ubije coveka zbog svoje paranoje. Ovi su spremni da zbog svoje uniste sivilizaciju. To je moja poenta, a ne osporavanje da su oni u svojoj paranoji dosledni. Naravno da jesu, i to je problem.

Dejan said...

Na stranu polemiku oko efekata emisija CO2, cinjenica je da ga (kao covecanstvo) proizvodimo i da cemo ga i dalje proizvoditi, ma kakve odluke donosili politicari, ukljucujuci i one zelene. To je jednostavno tako.

Oni koji su npr. subotom na ulicama sa plakatima "zaustavite globalno otopljavanje", ili subotom uvece sede u mraku Earth Hour-a, racunaju da ce u ponedeljak ujutro moci da ponovo sednu u svoj auto i odu na radno mesto koje ce i dalje biti tamo gde su ga ostavili u petak. Kada bi neko bukvalno shvatio njihove poklice "zaustavite globalno otopljenje SADA", u ponedeljak bi se probudili u gradu u kome je zabranjeno voziti automobil i u kome je njihova fabrika zatvorena.

Ne vidim kako bi se drugacije mogao dosledno sprovesti njihov zahtev, sada i ovde, na postojecem nivou tehnoloskog razvoja. Ocito je da mnogi u tom pokretu uopste ne razmisljaju kada izbacuju te parole, ili misle da ce te posledice morati neko drugi da snosi.

Moze se reci da je to sto oni traze "postepeno smanjenje emisija CO2", medjutim kad samo pogledamo koliko je kuknjave oko postojece ekonomske krize, lako je zamisliti kakav bi haos nastao kada bi se neki od ambicioznijih planova za "dekarbonizaciju" krenuli da sprovode bezrezervno.

Cak i politicari koji u izbornim kampanjama "hvataju" glasace na veoma zelene price, kada dodju na vlast prave se manje-vise "Englezi", jer bi dosledno sprovodjenje takvih redukcija emisija koje neki sanjaju bilo politicko samoubistvo (koliko god da to donosi glasove na izborima).

Dakle, u takvim uslovima reci da je novi nacin proizvodnje benzina "losa vest" je jednostavno lupetanje, sto je lako onima koji cene da time nista ne gube, a dobijaju "poene" kod svog ciljnog trzista (citalackog).

I, da ponovim, sve ovo sto sam napisao podrazumeva (jednostavnosti radi) da je izvestaj IPCC sveto pismo u kome niceg nema sto bi se moglo dovesti u pitanje...

Lazar Antonić said...

Ima takvih radikala po zelenim pokretima. Moj drug je bio u Green Peace-u u Kanadi i pricao mi je da kada su isli u kampanje da je jedna grupa trazila da se ide pesice. Medjutim posto su distance bile prevelike isli su kolima. Onda su se dogovorili da niko u kolima ne sme da koristi klimu (bilo leto) jer se trosi vise benzina niti da otvaraju prozore jer se opet trosi vise benzina. I naravno, kao sto to uvek biva, naivni timovi su dosli znojavi dok je vecina samo ignorisala dogovor. Lekcija iz public choice-a.

Unknown said...

"SAD imaju enormne rezerve uglja, tako da bi zapadni svet u u celini mogao da ima stabilan i pouzdan izvor energije, i da ne zavisi od raznih ludaka i korumpiranih kleptokrata sa Bliskog IStoka."
Ameri onako fini i dusevni ljudi, delice taj benzin besplatno, zar ne?

dercy lyne said...

Pozdrav svima. Voljet ću podijeliti svjedočanstvo s vama. prije nekoliko mjeseci moj muškarac me ostavio zbog druge dame. Toliko ga volim i sve što bih mogao pomisliti bilo je samoubojstvo. Pokušao sam na nekoliko načina, ali nijedan nije uspio. Odlučio sam čitati na mreži i čitati o urokama i čarolijama. Probala sam, izgubila sam puno novca, ali bio je to isti rezultat. Skoro sam odustao sve dok nisam upoznao čaroliju Caster koja me uvjerila u uspjeh i pročitao sam komentare ljudi na njegovoj web stranici. Bila sam skeptična kad sam ga kontaktirala jer sam izgubila puno novca. Dva tjedna bacajući čaroliju, moj se čovjek vratio kod mene kući ... Sada je moj muškarac vrlo poslušan i više me voli. Sad sam trudna 2 mjeseca i sretna sam što ga imam u životu. Savjetovao bih vam da se obratite ovom moćnom čarobnjaku za čaroliju, koji mi je dao drugu priliku za sreću i ljubav, isprobao sam nekoliko čarolija i nijedna nije uspjela. Ako vam itko može pomoći da vratite ljubav i vodi vas u potrazi za životnim rješenjima, to je on. Kontaktirajte ga izravno na -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com ...... Možete ga i Whatsapp poslati na +2349083639501. Na zdravlje.