Pages

13 November 2007

Šta kaže MMF

Samo sam delimično preleteo kroz novi MMF-ov Regional Economic Outlook i primetio sam par stvari. Prvo, srpski trgovinski deficit (od 15% GDP-ja u 2007.) nije strašan. Na strani 11. se može videti da je deficit u Španiji oko 10%, u Portugalu oko 9%, u Bugarskoj čak 20%, Rumuniji 13%, Letoniji 27%, Estoniji 16%, a sve ove države su članice EU.

Drugo, kod javnih finansija smo "tu negde" što se deficita tiče. Ubedljivi rekorder je Mađarska sa neverovatnih 9% GDP-ja deficita javnih finansija u 2006. godini, takođe član EU.

Treće, znate one priče o neverovatnoj kreditnoj ekspanziji koja preti da podrije makroekonomsku stabilnost u Srbiji? Potpuno netačno - krediti privredi i stanovništvu (strana 38, tabela gore levo) iznose 24% GDP-ja, daleko najmanje od svih prikazanih zemalja. U Hrvatskoj je taj broj 96%.

1 comment:

Anonymous said...

Bravo g. Paunovicu!