Budžet za ovu godinu predviđa izdavanje garancija od 2,7 mlrd EUR plus zaduživanje u iznosu od oko 3,3 mlrd EUR. Pre nego što bilo šta dalje napišem, moram da objasnim da ono što piše u članu 3 predstavlja maksimum koji Skupština odobrava, što znači da je tu nabacano sve o čemu se za sada razmišlja, daleko od toga da će sve to biti realizovano. Sve jedno, zanimljivo je videti o čemu se razmišlja (nabrajam desetak od recimo tridesetak stavki):
1. Garancija EBRD za zaduživanje EPS-a u iznosu od 45 miliona EUR za male hidroelektrane
2. Garancija EBRD za zaduživanje Emisione tehnike od 75 miliona EUR za prelazak sa analogne da digitalnu emisiju.
3. Garancija Rusiji za zaduživanje Železnica Srbije u iznosu od 800 miliona USD za "infrastrukturne projekte i vozna sredstva"
4. Garancija Kuvajtskom fondu za arapski ekonomski razvoj od 10 miliona EUR, za železnicu
5. Garancija poslovnim bankama za Srbijagas od 190 miliona EUR za "održavanje tekuće likvidnosti"
6. Garancija poslovnim bankama za Galeniku od 70 miliona EUR za "refinansiranje postojećih kratkoročnih obaveza"
7. Zaduživanje kod EIB za 15 miliona EUR da se napravi zgrada za Republičko javno tužilaštvo
8. Zaduživanje kod EIB za 15 miliona EUR za "izgradnju objekata za Tužilaštvo za organizovani kriminal"
9. Zaduživanje kod EIB za 70 miliona EUR za "investicije u naučnu infrastrukturu"
10. Zaudživanje kod Azerbejdžana za 300 miliona EUR za Koridor XI
11. Zaduživanje kod poslovnih banaka: 4,5 miliona za zgradu za Agenciju za borbu protiv korupcije, 13 miliona EUR za kupovinu zgrade Aeroinženjeringa i 15,5 miliona EUR za realizaciju projekta "Putevima rimskih imperatora".
Uzdržaću se od komentara.
1. Garancija EBRD za zaduživanje EPS-a u iznosu od 45 miliona EUR za male hidroelektrane
2. Garancija EBRD za zaduživanje Emisione tehnike od 75 miliona EUR za prelazak sa analogne da digitalnu emisiju.
3. Garancija Rusiji za zaduživanje Železnica Srbije u iznosu od 800 miliona USD za "infrastrukturne projekte i vozna sredstva"
4. Garancija Kuvajtskom fondu za arapski ekonomski razvoj od 10 miliona EUR, za železnicu
5. Garancija poslovnim bankama za Srbijagas od 190 miliona EUR za "održavanje tekuće likvidnosti"
6. Garancija poslovnim bankama za Galeniku od 70 miliona EUR za "refinansiranje postojećih kratkoročnih obaveza"
7. Zaduživanje kod EIB za 15 miliona EUR da se napravi zgrada za Republičko javno tužilaštvo
8. Zaduživanje kod EIB za 15 miliona EUR za "izgradnju objekata za Tužilaštvo za organizovani kriminal"
9. Zaduživanje kod EIB za 70 miliona EUR za "investicije u naučnu infrastrukturu"
10. Zaudživanje kod Azerbejdžana za 300 miliona EUR za Koridor XI
11. Zaduživanje kod poslovnih banaka: 4,5 miliona za zgradu za Agenciju za borbu protiv korupcije, 13 miliona EUR za kupovinu zgrade Aeroinženjeringa i 15,5 miliona EUR za realizaciju projekta "Putevima rimskih imperatora".
Uzdržaću se od komentara.
16 comments:
Ovaj je najludji od svih:
3. Garancija Rusiji za zaduživanje Železnica Srbije u iznosu od 800 miliona USD za "infrastrukturne projekte i vozna sredstva"
800 miliona za rupu bez dna. Ovo moze svako da zna da se nikada nece povratiti. Cak ni ono sto se izgradi za te pare nece moci da placa svoje odrzavanje.
Marko jel nas ložiš ili se stvarno o ovim garancijama razmišlja??? Prosto ne mogu da verujem
Kako mislis da "vas lozim"? Pa sve ovo sam izvukao iz budzeta koji je usvojen pre vise od mesec dana.
Cak sam stavio i link. Klikni na link, otvori zipovani Word fajl i pogledaj strane 5-9. Ja sam izvukao mozda 20% "projekata".
Izvini Marko, samo prosto, NE MOGU DA VERUJEM!!! Koliko se zapravo para u Srbiji proćerda na gluposti!
Dakle zeleznice osim tih 800 mio usd dobijaju jos jedno 300-400 mio eur garancija i 130 mio subvencija, neverovatno. Nego Marko, jel tacan iznos duga prema Hypo Alpe Adria banci pod stavkom Univerzijada 2009 od nekih EUR 1,7 mlrd i na sta se to odnosi?
Ima jos kredita za Zeleznicu, nisam sve naveo.
Moram da naglasim jos jednom - ovo su projekti koji se na neki nacin razmatraju, tek treba da se zavrse pregovori, pa da se (eventualno) ratifikuju u Parlamentu. Mnogi od njih se vec godinama "vuku" po budzetima, a nikada nisu realizovani.
Sto se tog duga prema HAA banci tice, ti je sigurno netacno. Niti je Univerzijada toliko kostala, niti smo se ikada kod HAA banke toliko zaduzili.
@Marko, može li da se proračunakolika bi ekonomska ušteda bila da se jednostavno likvidiraju železnice srbije?
@ Marko
Ako olimpijade koštaju po nekoliko milijardi dolara (Atina 2004-15, Peking 2008-43, London 2012 - već preko 15), zašto Univerzijada sa 9.000 sportista ne bi koštala 1,7 milijardi (1.685.963.048)? Zvaničnici su baratali sa 350 miliona EUR, ali znamo da se ta predviđanja uvek višestruko premaše.
Završni račun nikad nije podnet, radio se Belvil, rekonstruisalo se sve i svašta, kralo se za izbore 2008, tako da mi ta cifra nije neverovatna.
Sa druge strane ako su u zvaničnom dokumentu omašili za par stotina miliona evra u trenutku kad se ciganišu sa MMF-om za 100-300 miliona evra, onda su stvarno teški kreteni.
Pavle,
Zavisi sta podrazumevas pod "likvidiraju". Da uopste nemamo pruge, ili da ih nekako restrukturiramo?
Vlado,
Ne znam zasto ja sad treba da objasnjavam i dokazujem da 1,7 mlrd EUR nije potroseno na Univerzijadu, ali evo par argumenata...
1. Da su imali te pare, pre bi ih potrosili na autoput do Uzica, jos dva mosta u Beogradu ili na povecanje penzija. Niko nije toliko lud da potrosi 1,7 mlrd EUR a da to niko ne vidi. Sa tim parama mozes da kupis mnoooogo biraca.
2. Niko nigde to nije pomenuo. Mi zivimo u zemlji gde se digne buka oko sajta koji je kostao 25 hiljada EUR (ili koliko god je bese Dulic platio).
3. Nasao sam na netu da je kostalo 2,7 mlrd DINARA.
Marko,
nisam mislio da treba ti da objašnjavaš :))
Kad malo bolje razmislim, 1,7 milijardi u bilansu jedne banke u Srbiji je velika suma, tako da su kreteni pogrešili.
A tu onda dolazimo do pitanja ko kroji budžet i po kom principu. Da li to iko proverava?
"Ko kroji drzavni budzet i po kom principu?"
To je vrlo zanimljivo pitanje, zasluzuje posebni post.
Branko je verovatno u pravu, mada je to tesko precizno znati jer koliko ja znam Zeleznice Srbije jos nisu razdvojile racunovodstvo na infrastrukturu, putnicki i teretni saobracaj.
Ali, sve jedno, ovo sto Branko kaze ima logike, tako je stanje, koliko ja znam, manje-vise u svim svetskim zeleznicama. Putnicki saobracaj nigde nije profitabilan, drzava ga subvencionise, a teretni je uglavnom profitabilan.
@Marko, mislio sam da se preduzeće otera u stečaj, proda ono što hoće da kupe ono što ne, šuri ili zapusti. Ogromni troškovi nizašta, ili grešim?
"jel tacan iznos duga prema Hypo Alpe Adria banci pod stavkom Univerzijada 2009 od nekih EUR 1,7 mlrd i na sta se to odnosi?"
To su se pomerile kolone u dokumentu i tih 1,7 mlrd EUR se odnosi na državne HOV, sledeća stavka
"Verovali ili ne:
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Indeksom-do-cene-stanova-u-Srbiji.sr.html"
Užas.
Evo Kostic hoce da oporavi Zeleznice... http://www.media1.rs/ekonomija/ekonomska_politika/1278134/2273913/Dajte_mi_Zeleznice_na_tri_godine
Post a Comment