Pages

24 January 2012

Infrastruktura i vreme

Govori se o infrastrukturi kod nas mnogo i najčešće plitko, da ne kažem tupavo. Jedan segment značaja kvalitetne infrastrukture niko ne pominje - dobra infrastruktura (koja uključuje i dobar logistički menadžment) optimizuje vreme koje jedno društvo ima na raspolaganju za produktivne aktivnosti. Ako prigradski voz u Bernu uvek polazi u 8.12h, a gradski autobus na ukrštanju sa vozom uvek čeka putnike u 8.19, da bi krenuo u 8.20 i stigao na odredište u 8.44, ne postoji mogućnost da se vreme rasipa na najgluplju i najneproduktivniju stvar, čekanje da se nešto desi u neodređenom periodu. Isto važi i za međugradske vozove i naravno, još bitnije, robni transport.

9 comments:

Срђан said...

metrobeograd.mojblog.rs

Срђан said...

Najnoviji hit u projektovanju saobraćajnica* je proračun energetske efikasnosti, pored cene, vremena i razdaljina...

*U samom nastanku pojma "infrastruktura" leži obuhvat onih instalacija koje nisu vidljive, tj. podzemne, gradske.

Срђа said...

Када се говори о метроу, по мени, линија паралелно са Дунавом је исплативо улагање. Могуће је да је још једна линија исплатива, али у питању су велика улагања...

Дакле, што се мене тиче, најбоље решење би било УСТУПАЊЕ МЕТРОА ПРИВАТНОМ КОНЗОРЦИЈУМУ, уз услове:

1. ширење мреже,
2. сигурности и безбедности,
3. елиминације нелојалне конкуренције (без субвениција гсп-у, зајебавања таксиста, рестриктивног система дозвола и слично),
4. јемство у погледу цена енергената, тј. пореске политике итд.

Тиме би се добило једна СДИ, решење саобраћаја, и скидање локалног деспота-лудака са грбаче саобраћаја, заједно са пратећом пљачкашком бандом :)

Срђан said...

I bolji trg bilans. Pao bi prihod Parking servisa, al' i to je bolje nego da ih okače na bandere :)

Srđan Mladenović said...

Aleksandre, da li se čitali da je saobraćajna gužva u Beogradu za vreme Univerzijade pre neku godinu opala za oko 20%? I to samo zato što su uvedene žute trake rezervisane samo za buseve i taksiste. Dakle, dobar deo problem se rešava samo primenom sistema, pa čak i najjednostavnijeg.

Срђан said...

Ajd da mi neko objasni po kom pravnom osnovu postoje te pišljive trake? Kretenski, komunistički umovi... Majku im lopovsku. I onaj parking servis... Pa VALIDATORI... Kakvi retardi.

Срђа said...

Добро, Стевановићу, можете ли да оставите некакав коментар... Како Вам се допада линк који сам оставио?

Aleksandar Stevanović said...

Rado cu pogledati Srdjo, ali trenutno patim od manjka vremena za slobodne intelektualne aktivnosti, sto se vidi i po mom odsustvu sa bloga neko vreme. A glupo je da komentarisem nesto sto sam ofrlje pogledao.

Speaker said...

@Srđan
Ovde ste se, kada ste spomenuli pravni osnov za žute trake, dotakli jednog bazičnog pitanja: odnosa političke i finansijske moći, i doprinosa društvu koji nije pravedno reflektovan u benefitima. Žute trake su jedan od najočiglednijih primera inherentne nepravde socijalizma. Ti koji se voze kolima ulažu u vlastiti transport i, preko raznih poreza i harača (počev od poreza na prihod, koji je u proseku mnogo viši, preko dažbina direktno vezanih za kupovinu i održavanje auta, sve do taksi na benzin od kojih se u nekim zemljama, kao na primer u Nemačkoj, adresno održavaju površinske komunikacije), u izgradnju i opravku ulica nesravnjeno više od tih koji se voze gradskim prevozom, koji je još, da crne nepravde slučajno ne bude premalo, uglavnom, i debelo dotiran, čik pogodite od kojih para i kome otetih. I onda dođe neki socijal-demagoški smrad i sebi dozvoli da vreme onih koji se voze prevozom pretpostavi vremenu onih koji su za te ulice i puteve platili mnogo više od njih, jer je po bolesnom sistemu "jedan čovek jedan glas", bez obzira na to da li plaća porez i nešto doprinosi društvu ili je parazit, to u smrdljivom brlogu socijalističko-demokratističke politike jednostavno isplativa strategija. Na šta ja kažem, batice, ti bi mogao malo da visiš na prvoj banderici, zajedno sa izabranim pristalicama, :)) a ja bih malo mogao da se vozim žutom trakom, pod istim uslovima sa korisnicima gradskog prevoza i mušterijama taksi-službe, jer se ovde radi o najelementarnijem kršenju principa socijalne pravde, onako kako ih ja shvatam, odnosno da svako treba da dobije prema zaslugama, a da je najbolji način da se te zasluge odmere (iako, naravno, daleko od savršenog, ali ako imate bolji, samo izvolite :) ), apsolutni finansijski doprinos datom državnom entitetu, bilo kroz poreze ili, u mnogo prirodnijem i pravednijem slučaju u kojima poreza nema uopšte, a vrlo mala i vrlo efikasna država se izdržava od koncesija i sličnih izvora, kroz "glasanje novčanikom", odnosno, direktno plaćanje ne samo privatnih, već i državnih servisa na raznim nivoima kojima će odgovarati i kvalitet usluge. The prosecution rests the case :))