Ideja je pre 40 ili 50 godina i imala nekog smisla - sve firme i sva službena vozila su bila društvena, pa je onda "društvo" imalo poseban interes da se narodna imovina ne koristi u privatne svrhe. Zato su i doneti propisi kojima se narodnoj miliciji davala nadležnost da kontrolišu da li neko možda koristi narodni auto da ide na pijacu ili nešto slično. Činjenica da je često osoba koja je imala pravo da overi putni nalog bila upravo osoba koja je imala najveću mogućnost da zloupotrebljava narodnu imovinu (funkcioneri u društvenim preduzećima) nije preterano zabrinjavala tadašnje zakonodavce.
Elem, fast forward 40 godina, putni nalozi su i dalje tu. Zašto država sada kažnjava vlasnika firme koji vozi auto u vlasništvu firme ako nema putni nalog? Nemam pojma. Kakav tačno ima interes društvo da plaća policajce da kontrolišu da li po privatnim firmama ljudi zloupotrebljavaju firmine automobile? Apsolutno nikakav.
Ovaj post je donekle motivisan činjenicom da je prošle nedelje Ministarstvo infrastrukture, u okviru Giljotine propisa, promenilo pravilnik i da sada putni nalog ne važi samo sedam dana, već punih mesec dana!
16 comments:
Da i ja sam se pitao u cemu je poenta, nisam imao u vidu narodnu imovinu.
Sada verovatno samo Sluzbeni glasnik lobira za putne naloge jer ih stampa. (O izdavacu sve najlepse:)
Marko:
Cekaj, ti kazes da je u Srbiji neophodno imati putni nalog stampan od strane drzave da bi vozio auto privatne firme???
Igore ne znam ko ih stampa moguce je da moze bilo ko. Samo mala posalica.
Teorijski, mogao bi da bude jedan razlog. Ako zaposleni ima pravo da koristi službeni automobil u privatne svrhe poslodavac treba da za 1% vrednosti vozila svakog meseca uveća bruto zaradu zaposlenog i da na taj iznos plati sve poreze i doprinose. E sad, pošto je potrebno čuvati sve putne naloge koji su izdati, Poreska uprava bi mogla pomoću putnih naloga da kontroliše da li zaposleni vozi auto u privatne svrhe (popunjen putni nalog van radnog vremena, vikendom, praznikom, za vreme godišnjeg odmora …). Koliko ja znam, ovo Poreska uprava još nije radila.
Interesantno. A takodje bi eventualno mogla da umanji vrednost amortizacije vozila ukoliko se koristi u privatne svrhe i time poveca poresku osnovicu firmi.
Igore,
Putni nalog jeste stampan od strane drzave, ali ga popunjava "odgovorno lice" u firmi.
ma jok, putne naloge ja sam stampam za moju firmu. Mogu da vam posaljem excel fajl za stampanje putnih naloga... To nije dokument koji je na bilo koji nacin zasticen da bi ga drzava stampala. Obrazac kao i svaki drugi.
Nije poenta u tome ko ga tacno stampa, vec u tome da mozes da budes kaznjen ako si vlasnik firme koja je vlasnik kola, ako nisi sam sebi overio formular koji je propisala drzava.
Naravno da sam formular ne stampa drzava, ali je drzava propisala sve "elemente" koje formular mora da ima, ukljucujuci i neke nebuloze koje nisam zapamtio (znam da se pominju gume i nekakva maziva, ali sam zaboravio u kom tacno kontekstu).
"E sad, pošto je potrebno čuvati sve putne naloge koji su izdati, Poreska uprava bi mogla pomoću putnih naloga da kontroliše da li zaposleni vozi auto u privatne svrhe"
Kako ce kontrolisati da skup naloga koji im je dat na uvid odgovara skupu naloga koji je izdat?
Znam da je ovo bilo predviđeno giljotinom propisa, nisam znao da je došlo na red za usvajanje?!?! Ako je stvarno usvojeno to je super vest. Imaš li neki link da to i potvrdi?!
Po starom pravilniku inače nalog važi jedan dan a "izuzetno može da važi 7 dana". "Izuzetno" nije defeinisano, ali znam da su svi moji putni nalozi bili "izuzetni". :)
Takođe, to nije sve. Ako se doslovce primenjuje stari pravilnik, putni nalog treba da bude potpisan i od odgovornog lica da je vozilo tehnički ispravno. Znači vi kao DOO sa dva zaposlena biste trebali da imate i zaposlenog automehaničara ili da auto svakog dana vozite u servis na proveru. U pitanju je naravno relikt prošlosti kada su firme bile Zastava, Sloboda Čačak i ostale, pa su i imale ovakva specijalna odeljenja.
Po promenama koje je preporučio SRP to bi takođe trebalo da se ukine za putnička vozila a ostalo bi na snazi za autobuse i sl. vozila.
I na svu sreću, mogu da se štampaju na običnom papiru, samo da sadrže sve propisane elemente. :)
Gledam sad sajt Ministartsva infrastrukture. Sajt više liči na blog o Mrkonjiću nego na sajt ministarstva, naravno ne može se videti da li je i koje pravilnike ministartsvo donelo u poslednje vreme. :)
A тек путни налог за "службени пут у иностранство" који предузећу омогућава да подигне девизе са сопственог рачуна (а не да их по курсу банке претвара у дин), али само у износу који је за сваку појединачну земљу у свету прописала држава, помноженом бројем дана боравка ван земље.
Све да би се спречио/ограничио одлив девиза из земље.
Притом ко уопште контролише да ли је туристичко путовање приказано као службено...
Koji horor. I onda gospodin predsednik poziva firme da dodju i investiraju u Srbiju....lol.
U BiH za putnicka vozila nije potreban putni nalog. Ni u vlasnistvu privatne firme niti drzavne institucije. Drzavne institucije imaju mjesecni putni nalog koji je iskljucivo za njihovu evidenciju upotrebe automobila.
Moja firma ima nekoliko putnickih vozila koja zaposleni koriste kao nagradu. Posto saobracajci ne poznaju zakon i skoro su kolegu maltretirali da donese putni nalog da ga ne bi kaznili i za to (kaznjen je za nesto drugo) ovo drzim zapamceno u telefonu :-)
Od 17. maja 2011. godine ukinuta je obaveza vođenja putnih naloga za putničke automobile u vlasništvu privrednih subjekata (član 4. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju („Službeni glasnik RS“, br. 31/2011)
Zakonom o prevozu u drumskom saobraćaju (“Sl. glasnik RS”, br. 46/95, 66/2001, 61/2005, 91/2005, 62/2006 i 31/2011, dalje: Zakon), čije su najnovije izmene i dopune na snazi od 17. maja 2011. godine, predviđena su, pored ostalog, nova rešenja koja se odnose na putni nalog i obeležavanje vozila koja se koriste za prevoz za sopstvene potrebe.
Prvo, i dalje se putni nalog za vozilo popunjen na propisan način, potpisan od strane vozača i potpisan i overen od strane ovlašćenog lica mora nalaziti u svakom vozilu kojim se vrši prevoz u drumskom saobraćaju, dakle i prevoz za sopstvene potrebe, osim u:
- putničkom automobilu privrednih subjekata kojim se obavlja prevoz, dakle i prevoz za sopstvene potrebe;
Post a Comment