Ukinuše nam vize. Šta sad? Evo, daću vam relativno jeftinu ideju, makar onima koji imaju auto koji je u iole dobrom stanju.
Ako ste spremni da spavate u kolima, možete da obiđete veliki deo Evrope za 20-ak dana i za par stotina evra. Ja sam to uradio 2002. godine sa tadašnjom devojkom (sadašnjom suprugom).
Beograd - Budimpešta - Beč - Salcburg - Minhen - Nirnberg - Keln - Amsterdam - Brisel - Pariz - Marsej - Rim - Firenca - Venecija, za, da ne lažem, ne sećam se baš, ali ne više od 800 maraka. Praktično jedini troškovi su bili gorivo, drumarina, piće i delom hrana, pošto smo nešto poneli i od kuće. Onda smo 2004. to ponovili, ali smo iz Pariza otišli u Madrid, pa u Barselonu, a i uz put smo stajali u mestima koja nismo obišli prošli put, recimo Strazbur.
Poenta je da smo skoro sve noći spavali u kolima. Evropski autoputevi imaju ogromne benzinske pumpe, gde možeš slobodno da se parkiraš, a za 1 evro možeš i da se ujutru istuširaš. Jeste naporno, naravno, ali vredi. U roku od 3 nedelje se kupaš u Sheveningenu, San Sebastianu i Saint Tropezu, usput obiđeš pola Evrope, za par stotina evra!
Savet je pre svega upućen onima u ranim 20-im godinama - nemojte da ste konformisti, ima vremena za to. Nemojte da vas pomisao na spavanje u kolima i jedenje iz konzervi spreči da nešto vidite. Ne vredi da čekate da zaradite pare, da "putujete ko ljudi". Moj dobar drug i dalje čeka da "putuje ko čovek" i još nije nigde otišao. Takođe, doći će kasnije porodica, nećete imati prilike da tako nešto uradite. Možete to da shvatite i kao "izvidnicu". Obiđite 20 gradova u 20 dana, kako bi ste jednog dana mogli bolje da odlučite gde ćete da idete na malo duže. U svakom slučaju, čini mi se da je mnogo pametnije ovako potrošiti pare nego na 2 nedelje u Grčkoj, ili Crnoj Gori.
9 comments:
Druga ideja, naročito za one koji nemaju auto je Inter Rail karta (ako su mlađi od 26 godina). Za relativno male pare se dobije karta koja omogućava neograničenu vožnju evropskim železnicama tokom 30 dana. Ja sam tako dva puta, 1974. i 1976, obišao celu Evropu (od Norveške do Italije) i Maroko. Spavao sam u vozovima na noćnim linijama a danju razgledao.
Treća varijanta je nekoliko mjeseci intenzivno voziti bicikl (tako da budete kondicijski spremni). Stavite bicikl na vlak, odite u državu X i obiđete ju. Svaki plan ima svoje prednosti, a ovaj s biciklom ima glavnu prednost što naiđete na ljude i mala sela/naselja do kojih nikad ne biste došli kad bi vam cilj bio glavni gradovi, a prevozno sredstvo automobil/autopu i/ili željeznica.
PS. Slike s našeg puta su ovdje.
Voz je svakako dobra alternativa za one koji nemaju auto, ali nemas potpunu slobodu da ides gde hoces, kad hoces.
Bicikl, sa druge strane, ti daje fleksibilnost, ali ne mozes na njemu da spavas. :)
Automobilom takodje mozes da skrenes sa autoputeva. Em je jeftinije (posto je drumarina, gde postoji, relativno skupa), em zaista mozes da vidis zemlju i narod.
Ajde da dodam i opciju hostela za 10-ak evra noc i druge varijante jeftinog i besplatnog smestaja, za polukonformiste. Low cost takodje moze biti isplatljiv kada je na promociji, a zeli se prevaliti velika razdaljina. Nova lepa prilika je low cost rent-a-car za 1EUR dnevno, za voznju u lokalu. Novac nije prepreka da se putuje.
Za one visprenije tu su i trgovacki poduhvati, lep nacin da se putovanje ucini povoljnijim.
U svakom slučaju javite se Tržišnom rešenju i sve ćemo vam organizovati.
Veoma inspirativan post, hvala.
Možete da putujete i autostopom. Recimo u Francuskoj je autostop odličan. I da spavate preko couchsurfinga, u pristojnom smeštaju a za džabe.
Ajd da se i ja malo pohvalim : Provansa, Turska.
@Puzz, svaka čast za turu. Šteta što nisi iskomentarisao slike, bilo bi baš zanimljivo.
@Lighthouse, mislim da vožnja Interrailom u poslednje vreme i nije baš jeftina.
Jedini problem je što u ranim dvadesetim malo ljudi ima auto u Srbiji, pogotovu ne takav kojim mogu da pređu pola Evrope a da im ne rikne usput. :)
Ali bitno je da su sada sve alternative otvorene, pa ko želi da putuje snaći će se već nekako. Slažem se da je novac tu najmanji problem, vize su bile mnooogo veći.
Post a Comment