Pages

14 October 2009

Iznenađenje?

Istraživači su zaključili da njujorški zakon, koji je prošlog leta uveo obavezu isticanja kalorijske vrednosti hrane na restoranskim menijima, nije uticao na narudžbine:

"Međutim, kada su pregledali narudžbine, istraživači su zaključili da su ljudi naručivali nešto kaloričnije obroke otkako je stupio na snagu zakon o obaveznom isticanju kalorijske vrednosti hrane, nego pre jula 2008. kada nije postojala takva obaveza."

Da će se to dogoditi, ekonomista je mogao da im kaže i pre uvođenja zakona. Kako? Pa kad bi isticanje kalorija bilo bitno potrošačima, prodavci bi to već odavno bili otkrili i utrkivali se ko će atraktivnije da ih istakne. Ne postoji zakon koji kaže da se mora istaknuti cena, ili geografsko poreklo vina, ili godina proizvodnje polovnog automobila, pa ih prodavci itekako ističu jer znaju da kupci hoće to da znaju. Pošto kalorije nisu isticali, jedini zaključak je mogao biti da potrošačima ta informacija i nije toliko važna. Zato ni najmanje ne čudi da je sada ignorišu.

3 comments:

Marko Paunović said...

Ali, ovo je cak i zanimljivije. Ne da NIJE imalo efekta, vec je efekta bio potpuno obrnut - ljudi su narucivali nesto KALORICNIJE obroke.

To po meni znaci da su ljudi ranije PRECENJIVALI kaloricnost, a da sada, kada vide kaloricnost necega zakljuce "Pa to i nije tako strasno kao sto sam mislio, daj jos jedan pomfrit".

Gabriela said...

pa, meni je bitno da znam nutricionu vrednost onoga sto kupujem. ako nema, ne kupim. da li je proizvodjac svestan da je izgubio moj biznis ili nije, to ne znam.

Vort said...

Nije u skladu sa temom, ali jednostavno ne mogu da poverujem u procitano.. "Kupujmo domace" preraslo je u "Ima da kupujes domace ili..."

http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Od-sutra-participacija-50-dinara.lt.html