Pages

18 August 2009

Jedna posledica

Ako bude usvojen, zakon o informisanju će možda unaprediti blogovanje. U Srbiji internet još ne igra ulogu kakvu imaju štampani mediji, ali ubrzano raste i demonopolizacijom će i još pojeftiniti. Štampani mediji ionako svuda u svetu propadaju. U Americi najveći mediji odavno nisu novine nego politički sajtovi kao Corner ili Hufftington Post.

Ako zakon o informisanju bude restriktivan, imaćemo bolje onlajn medije. Za njih nije potreban početni kapital, ne mora se znati ko je vlasnik, autori se ne moraju potpisivati. Evo ja sam ovde sa zadovoljstvom prekršio izbornu tišinu i ništa mi se nije desilo.

Dok se jednog dana država ne doseti da i tu "uvede red".

6 comments:

Lazar Antonić said...

U zemljama u razvoju novine ne samo da ne propadaju nego im tirazi rastu. Taj scenario u Srbiji nije bas tako bliska buducnost.

Vlada said...

Tačno, da bi taj scenario uspeo, treba da imaš stanovništvo koje zna da radi na kompjuteru, da ima kompjuter, pristup internetu i da ih uopšte zanima nešto drugo sem skidanja muzike, filmova, gledanja golih teta itd.. Teško u Srbiji.

mileusna said...
This comment has been removed by the author.
mileusna said...

Meni je to sa izbornom tišinom zanimljivo. Šta na Internet sajtu spada u izbornu tišinu? Naslovna strana? Šta ako korisnik ode na neku stranicu i pročita vest od juče koja je na mom sajtu u vreme predizborne tišine? Da li je moj sajt time prekršio zakon? :)

U šta spadaju blogovi? Da li Politika ne sme da obajavi neku vest na naslovnoj strani u toku izborne tišine, a Pera Perić sme samo zato što je lični blog u pitanju iako može biti posećeniji od Politike?!

Biće zanimljivo kada Internet postane još malo uticajniji mediji u Srbiji. :)

Što se naplate sadržaja na Internetu tiče, da se ne ponavljam, moj nedavni blog post na tu temu.

Slaviša Tasić said...

Odličan post Miloše. Ni meni uopšte nije jasno šta je Murdoch hteo da kaže. Kretanje je baš u suprotnom smeru, novine su prvo pokušale sa naplatom online sadržaja pa su videle da ne mogu. WSJ, NYT i Economist su se držali do skoro a sada su čak i oni skroz besplatni.

Tomo Krajina said...

Ne znam kako je kod vas sa "elektroničkim publikacijama"... Ali, u Hrvatskoj je zakon o njima tako formuliran da praktički svaki malo veći sajt može biti "elektronička publikacija" (dovoljno je da bude "urednički oblikovan", ma što to značilo).