Hoće li ijedno javno preduzeće biti prodato putem tendera? Prvo su delovi NISa i Zastave prodati direktnim pregovorima a sada vidimo da ista sudbina čeka i
EPS. Mislim da je najveći problem direktnog pregovaranja veća verovatnoća garantovanja zakonskog monopola na
određeno vreme. Pogotovu ako država zadrži udeo vlasništva. Niža cena je sporedan problem.
4 comments:
Лазаре,
Слажем се да је највећи проблем већа вероватноћа гарантовања законског монопола; још је лошија варијанта у којој држава задржава део власништва - па тиме генерише и будуће буџетске издатке (удео у инвестирању, покрића губитака).
Само једна исправка: Застава није (била)јавно, него друштвено предузеће, као што су то биле цементаре, пиваре, трговински ланци и сл.
Поред друштвених постоје јавна (ЕПС, НИС, Аеродром, ЈАТ..) и јавна комунална предузећа (градске чистоће, зеленила, јавни превоз, водовод и кан...).
Da, mislio sam o tome pre nego sto sam napisao tekst, ali ako se ne varam i Zastava je prvo nacionalizovana pre nego što je potpisan ugovor sa Fiatom. Inače, na koji način bi država postala vlasnik jednog dela preduzeća?
Гледано из тог угла - заједничког улагања, држава суштински јесте третирала Заставу као јавно предузеће.
Ко зна, можда се државни удео у Фијату Србија последично буде поделио кроз бесплатне акције грађанима, како је већ обећано за јавна предузећа...
Post a Comment