Pages

11 June 2008

Konačno odgovor

Dugo se već pitam šta je tačno socijalna pravda, ali mi je nekako odgovor na to pitanje uvek izmicao.

Zato sam se posebno obradovao kada sam video na sajtu Politike tekst pod naslovom "Socijalna pravda". Rekoh, evo konačno nekog konkretnog odgovora. Nisam ga baš dobio, jer i dalje nisam baš siguran šta je, ali sam barem dobio odgovor na pitanje "Kako postići socijalnu pravdu?":

Stoga, kada se kod nas poslednjih godina restaurira takvo kapitalističko društvo, socijalna pravda ne može biti zahtev koji je ostvariv bez dovođenja u pitanje samih njegovih osnova. Ona se ne može zadovoljiti nekakvom privremenom izmenom u budžetu, a naročito ne iz izvora čija je veza sa pravdom krajnje sumnjiva. Ona je nemoguća bez radikalnije preraspodele društvenog bogatstva, što znači, bez ponovnog prisvajanja onoga što je prethodno uzurpirano od same zajednice.

Znači, opet komunizam i društvena svojina. Ja sam mislio da smo to probali i da se nešto nije baš najbolje pokazalo. Mislim, nemoguće je da su svi narodi Istočne Evrope, Rusi, Kinezi, Vijetnamci baš tolike budale, da ne shvataju da se, napuštanjem komunizma, odriču i pravde, jednakosti, socijalne harmonije i raja na zemlji. Doduše, tu su još uvek Kubanci i Severnokorejanci, koji mogu da nam prepričavaju sve uspehe komunizma. Samo još da im vlast dozvoli da putuju van zemlje. Ili, za početak, da im dozvoli da koriste Internet.

5 comments:

Vanja said...

Pa vi mora da se salite.

Uvek kada sam tuzan sto ne stizem da naucim kako da pravim web-stranice u ovome nadjem utehu: http://www.korea-dpr.com/

grh said...

a bogami i kuba se odrice socjalne prevde...

http://www.finance.si/215645/Kuba_odpravlja_pla%E8no_enakost

Marko Paunović said...

vanja: Sjajan sajt! Citat sa zvanicnog foruma...

PITANJE: Hello! I'm probably asking a very common question, but to the best of my ability I've looked around for the answer but here goes; Is it possible to bring a Mobile Phone to the DPRK? Or are they banned?

ODGOVOR: Your phone will be confiscated in the airport as tourists are not allowed to bring them inside the DPRK.

E to je socijalna pravda!

Loing said...

pogledaj zvanicnu prezentaciju vladajuce partije u Angoli
http://www.mpla.org/

Marko Paunović said...

Slabo mi nesto ide portugalski... :)