Pages

03 April 2008

Hitler i Jesse Owens

Gledajući na Wikipediji istoriju nacističke Nemačke, došao sam i do sledeće informacije. Sećate se priče kako je navodno Hitler odbio da pozdravi Jesse Owensa, američkog sprintera? Taj događaj se jeste desio, ali izgleda ne Ovensu, već izvesnom Corneliusu Cooper Johnsonu. A evo šta kaže Ovens: "When I passed the Chancellor he arose, waved his hand at me, and I waved back at him. I think the writers showed bad taste in criticizing the man of the hour in Germany."

Evo šta je još rekao: "Hitler didn't snub me—it was FDR who snubbed me. The president didn't even send me a telegram." Navodno je Jesse Owens stalno ponavljao ovu rečenicu u kampanji za Alfa Landona (FDR-ovog republikanskog protivkandidata na izborima 1936. godine). Izvor za ovo je knjiga Triumph, praktično biografija Jesse Owensa, koja je objavljena prošle godine.

3 comments:

q said...

Obama, kao predsedički kandidat, i dalje vodi u odnosu na republikanca Džona Mekejna sa 47 prema 42 odsto glasova, ali ta razlika je smanjena u odnosu na februar, kada su dvojica kandidata imala podršku 50, odnosno 38 odsto birača.

Klintonova je kao predsednički kandidat, takođe, u prednosti nad Mekejnom (48:43).

da li je tacno

Marko Paunović said...

Tesko je reci da li je tacno... Ja sam uglavnom skeptican prema telefonskim anketama. Postavlja se pitanje ko se javlja na telefon, da li zovu kada su ljudi kod kuce ili ne i tako dalje.

Ja nekako vise verujem kada se ljudi klade. InTrade i dalje drzi Obamu na preko 80% da ce biti kandidat demokrata.

Jos je teze videti ko je bolji protivkandidat Mekejnu, sve dok ne pocne ta kampanja. Sada se Obama i Klinton medjusobno napadaju, nemaju vremena za Mekejna, a ni on ne zna koga da napada. InTrade drzi Obamu na 50%, Mekejna na 40%, a Hilari na 10%.

Ko ne veruje da je to tako, moze da se kladi i da zaradi. :)

Lazar Antonić said...

Kod americkih izbora ove nacionalna istrazivanja ne znace nista. Mnogo je vaznije gledati rezultate u drzavama koje mogu da odu i republikancima i demokratama, kao Ohajo, Florida, i slicno. Sta vecina ljudi misli apsolutno je nebitno sto je najbolje pokazao i primer Rudy Guliani-ja koji je konstantno imao najbolji nacionalni rejting ali nije prosao u prvih par drzava pa je izgubuio momentum. I John Kerry je sjajan primer.