Pages

13 March 2008

Šta nam kaže berza?

Iako već odavno stagniraju ili idu nadole, indeksi su počeli ozbiljno da padaju tek od dana kad je pala vlada. Ne zbog vlade, nego zato što je postalo jasno da dolaze novi izbori. U nekoliko dana od objaviljvanja pada vlade do sada, indeksi su pali za oko 20%.

Na žalost, ja bih to protumačio kao prvu najavu da se na ovim izborima ništa dobro neće desiti. Ljudi sa berze kažu da se radi o povlačenju malih investitora. To znači da ulagači na berzi u proseku veruju da će pobediti antievropska opcija. To je prvi znak da će tako stvarno i biti. Ima još vremena, biće istraživanja javnog mnjenja, kladionica i drugih projekcija, ali mi znamo da su berze obično jako dobre u predviđanju događaja.

Da li sada treba kupovati? Ne znam, ali ako je tačna teorija da je ovaj pad odraz loših izbornih predviđanja, onda berza neće brzo nazad, tako da ima vremena za razmišljanje. Berza se neće vraćati nazad sve dok se ne oporave izborna predviđanja, a to se uopšte ne mora desiti.

5 comments:

Marko Paunović said...

Sad sam ponovo pogledao ova vasa predvidjanja proslih parlamentarnih izbora. Ni kod jedne stranke nije bila veca razlika od 2-3 mandata.

Anonymous said...

Komentar sa B92:
"Pad vlade u liberalnoj ekonomiji neznachi bezvlashce vec slobodu!!! "

Anonymous said...

Sell, sell, sell !

Lazar Antonić said...

Kod prognoze proslih parlamentarnih izbora prosek nije pomogao da se pravilno proceni izlaznost. Mozda zato sto o tome i nije bilo nekih procena unapred. Ja mislim da se istrazivaci javnog mnjenja ne usudjuju da procenjuju izlaznost jer generalno mnogo vise ljudi kaze da ce da glasa nego sto to i urade. Tu se cesto dobija pogresna slika. Bar sam ja imao takvo iskustvo.

Anonymous said...

Pratim berzu na Economy Diskusije forumu, i sudeci prema raspolozenju korisnika, Berza ce jos dobrih par meseci stagnirati