Pages

19 September 2007

Praksa, najsavršeniji oblik teorije

Pričao mi je drug danas kako je, ako se igra pametno, statistički nemoguće izgubiti na ruletu. Izneo je teoriju da ako svaki naredni ulog dupliraš i kladiš se na istu stvar ne možeš da izgubiš. Na primer, uložite dolar na crno, izgubite, zatim uložite dva na crno, izgubite, uložite četiri.... itd. Kada god dođe crno zaradićete više nego što ste izgubili.

Pošto je zvučalo logično a bili smo pomalo dokoni, dogovorili smo se da proverimo teoriju na delu. Na ruletu smo igrali kolone (odnos 1:3) i počeli smo sa ulogom od 25. Ideja je bila da igramo jednu kolonu dok ne dobije. Na žalost, nismo imali neograničen budžet već smo mogli da igramo samo 6 ruku (25, 50, 100, 200, 400, 800). Bilo nam je jasno da teorija kaže da se igra beskonačno, ali tri kolone i šest krugova je zvučalo prilično pozitivno. Naravno pukli smo, i kolona koju smo igrali se pojavila u sedmom krugu kada više nismo imali žetona. Ne znam zašto ali pao mi je na pamet Monty Hall problem, a ne Kockar Dostojevskog.

Takođe, setio sam se definicije ekonomije: Nauka koja istražuje alokaciju ograničenih resursa radi ostvarivanja maksimalnih ciljeva (otprilike). Tek sada kapiram zašto je ovaj deo oko ograničenih resursa bitan. Škola se plaća.

4 comments:

Anonymous said...

Da se pravim malo pametan.

Najvise sto mozes da zaradis takvom taktikom je pocetni ulog. Ako ulazes 1,2,4, pa dobijes 8, zaradio si 1. Ako ulazes 25, 50, 100, 200, pa dobijes 400, zaradio si 25, sto nije lose, ali nije ni mnogo.

Druga stvar je sto ta taktika ne zahteva da se sve vreme kladis na isto. To da li igras cetiri puta za redom crno, ili menjas crno-crveno nije bitno. Bitno je da svaki put udvostrucis ulog.

Naravno, sve to vazi samo ako imas neogranicen budzet. Ali, ako je to tako, onda te i ne interesuje da zaradis, jel tako? I ne nerviras se kada izgubis...

Lazar Antonić said...

Da pretpostavljam da si u pravu. Ja sam igrao kolone, ima ih tri znaci na 4 zaradis 12. Bilo bi malo vise. Nekako mi je bilo logicno da ce u 6 krugova bar jednom izaci moja kolona. Ali sada tek kapiram da je tu verovatnoca uvek 1:3 bez obzira sta je prethodno odigrano.

Anonymous said...

Ulog je potrebno duplirati samo kada je kvota 2:1, kod igranja na kolone moglo je i sa manjim povećavanjem, jer je se dobija tri puta više, tako da bi ste onda imali i za sedmu ruku.

Lazar Antonić said...

Znao sam da nije trebalo da spavam na statistici