Pages

28 September 2014

Obezbeđenje Prajda

Postoje dva načina regulacije. Jedan je preventivni -- na primer, državno telo može propisati detaljna pravila i ispitati kvalitet svakog proizvoda koji se pusti na tržište, kao što radi sa lekovima. Drugi način je pravni -- država ne mora ništa da propisuje i ispituje, ali ako se dogodi da proizvod nije bezbedan onda odgovorna strana snosi velike pravne posledice. Kriminalne ako je neko povređen, plus građansku nadoknadu štete ako je neko materijalno oštećen.

Analogno, postoje dva načina da se osigura bezbednost događaja kao što je Prajd. Jedan je da se deluje preventivno i da se osigura da niko ništa loše ne uradi. Za to vam treba mnogo policajaca, skupo je, ružno je i smeta najvećem broju ljudi koji nemaju nikakve agresivne namere. Nekako kvari i poentu parade. Drugi način je pravni. Ako je pravni poredak kredibilan, ako potencijalni nasilnik zna da će u slučaju napada na nekoga biti uhapšen, osuđen i primoran da nadoknadi štetu, onda će se jako mali broj ljudi odlučivati na nasilje čak i kad policije nema na ulicama.

Razlog zašto je Londonu dovoljno nekoliko bobija dok su Beogradu za paradu potrebne hiljade policajaca, žandarma i oklopnih vozila nije to što u Srbiji ima toliko puta više nasilnika nego u Engleskoj. Nije pitanje svesti. Razlog je što pravni sistem u Srbiji ne predstavlja kredibilnu pretnju nasilnicima. Previše puta su nasilje i lomljava tolerisani da smo došli u situaciju da se sve mora regulisati preventivno. Potencijalnih nasilnika će uvek biti; razliku u njihovom ponašanju pravi samo to kakve pravne posledice očekuju. Za manje policije u narednim manifestacijama potreban je bolji pravosudni sistem danas. 

58 comments:

Nemanja said...

"Za manje policije u narednim manifestacijama potreban je bolji pravosudni sistem danas."

Ili mozda manji PDV, akcize, porez na dohodak?

Dok mac stednje odseca sede penzionerske glave, plave junose u ganc novim blindiranim vozilima sepure se i rasipaju novac poreskih obveznika

U pandurskoj drzavi, za miliciju i politicku policiju nikada ne sme da (za)fali novca.

DekorSerb said...

Zanimljivo da na "Paradi ponosa" vidimo i ambasadora Kribija, a u njegovoj zemlji,tačnije,u 9 država imaš anti-gej zakone koje se ne razliku mnogo od Rusije. Države : Alabama,Arizona,Misisipi,Luizijina,Severna Karolina,Oklahoma,Teksas,Juta. Čak ni u toj USA koja kao "kolekva slobode" nije sve isto. Nešto razmišljam da po istom principu i pedofili mogu da traže neka svoja prava, i oni su rodili takvi kakvi su - poremećeni. U Nemačkoj uskoro legalozuju incest? http://www.b92.net/zivot/antitabu.php?yyyy=2014&mm=09&dd=27&nav_id=904665 uživajte

Aleksandar Stevanović said...

homoseksualizam nikome ne cini stetu, pedofili cine. to je ogromna razlika.
medjutim ova parada nije pitanje seksualnih manjina sama po sebi, nego pitanje prava da se mirno i nikoga na ugrozavajuci zalazu za stvari koje su duboko ispravne.

jouissance said...

Dekorova logika:

1. Posto su paprike crvene, i jedu se, onda ce i pomorandze, KOJE SE ISTO JEDU!, traziti da budu crvene.

2. A vi sto bijete crnce!

3. Aj sad nek me neki pravnik ispravi, ali gotovo sam sigurna da incest brace i sestara starijih od 18 godina (sto je naglaseno u tekstu, ali nema veze, ko jebe citanje kad je dovoljno videti naslov i pasti u histeriju) nije kriminalizovan ni u Srbiji.

DekorSerb said...

Pa pedofili u Holandiji imaju svoju stranku(tačnije deluju kao stranka) zovu se "Martijn" - "Stranka komšijske ljubavi, sloboda i različitosti" i zalazažu se za lagalizaciju seksualnih odnosa sa decom...ali od 12 godina :) Što je najgore, njih neće da zabarane pa se oglasio i haški sud sa konstatacijom da protivnici političke partije pedofila samo "žele da daju izraz sopstvenim moralnim problemima" Sve onako lepo upakovano. Kad smo već kod političke korektnosti niko da kaže da od 75% novoinficiranih HIV-om su gejevi http://www.theatlantic.com/health/archive/2011/11/aids-still-a-gay-disease-in-america/249242/
Što to niko ne govori? Pa jak lobi.

DekorSerb said...

Evo još malo sodome i gomore sa Zapada. Je l znate vi za udruženje NAMBLA(North American Man/Boy Love Association) pedofilska organizacija. http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_Man/Boy_Love_Association

мајор Гавриловић said...

Bolest!!! ne treba ih dirati, kao ni bilo kog bolesnog coveka, ali sa druge strane dozvolti sirenje sile manjine nad vecinom treba ukinuti u korenu.... inace totalitarizam drustvo i to LGBT...

Nemanja said...

Ne znam da li je svestan toga ali "ako dovoljno dugo gledas u ambis, ambis ce pogledati tebe", tako i DekorSerb ako previse gleda libertarijanske blogove rizikuje da postane libertarijanac. A onda, dok kazes keks, postade on Peter Thiel, i ne gine mu sudbina kleta, da kamena kisa oznaci mu kraj sveta :D

Salu na stranu, mene Srbija podseca na kafanu gde se ne zna ko pije a ko placa. Patrijarh se bori protiv homoseksualizma a njegov klir ogrezao u greh muzeloznistva. Manifestacija Putinovog straha od EU, pardon, pokret Dveri glagolje o izdaji Kosova dok sami izdaju sopstvenu zemlju radom za stranu drzavu. Vladika Akakije, mada na istinskom putu pravoslavlja, proklinje totalitarnu ideologiju a velica strasnog Boga ("Најстрашније је – бојати се било чега више него Бога").

I onda se setim genijalnog Mileta Isakova: Srbija je papaja drzava. U banana drzavama sve je propalo. U papaja drzavama sve je naopako, pa tako nije groteskno da radikal realizuje gej paradu dok demokrate to ne cine :D

mileusna said...

Aj što je DekorSerb omašio temu, nego je prikazao i zabrinjavajuće poznavanje pedofilskih organizacija u svetu.

Speaker said...

Ja se IQ-dvocifrenim retro likovima tipa DekorSerb ne bih zamarao, daleko me više brine što i par relativno pismenih komentatora koristi izraz "homoseksualizam" umesto "homoseksualnost" :)) Kada bi iz konteksta bilo jasno da žela da označe, recimo, levičarski politički pokret koji se zasniva na zloupotrebi agende ljudi drukčije seksualne orijentacije, to bi bilo sasvim u redu, ali iz konteksta je, naprotiv, sasvim belodano da govore o samom fenomenu erotske privlačnosti prema pripadnicima istog pola, pa je sufiks "-izam" - izvinjavam se, ali to je surova istina - tu ne samo neelegantan, već prosto potpuno pogrešan i nepismen, a, kao što smo mnogo puta utvrdili tokom duge i nesrećne istorije čovečanstva, mnoga velika ekonomska i politička zala počinju od malih stvari kao što je pogrešna upotreba reči :)) Inače, odličan članak, Slaviša, pogodili ste ekser pravo u tupavu srpsku glavicu :))

Marko Paunović said...

mileusna,

Za NAMBLA je mogao da sazna svako ko redovno gleda South Park.

S tim sto sam ja tada mislio da se zezaju, izgugluovao i video da ta organizacija stvarno postoji. :)

Vladimir said...

Samo je izbegnuta bitka dobijena bitka. Izvršna vlast je mogla da uštedi na obezbeđenju parade tako što bi je jednostavno zabranila. Ustav republike Srbije je dosta fleksibilan po tom pitanju. Na primer, u članu 53, ustav propisuje da su javni skupovi dozvoljeni, osim u slučaju kada neko (ne piše ko) proceni da javni skup treba zabraniti zbog ugrožavanja javnog zdravlja ili morala.

@Speaker

Ako sam dobro razumeo, Vi pravite razliku, na primer, između reči "socijalizam" i "socijalnost"? Ili između "nacionalsocijalizam" i "nacionalsocijalnost"? :)

@DekorSerb

"Kad smo već kod političke korektnosti niko da kaže da od 75% novoinficiranih HIV-om su gejevi..."

Mir, mir, mir, niko nije HIV.

jouissance said...

Mislim Mister Speaker, da oni vrlo tacno upotrebljavaju homoseksualizam, posto da bi mogli da "dokazu" da je to bolest koju ljudi sami na sebe navlace izborom svog satanskog dupe-karajuceg "lifestyle", upotrebljavaju rec koja suptilno, ali jasno upucuje na licni izbor, dok je homoseksualnost rec koja, paralelno heteroseksualnosti, u sebi podrazumeva pristojnu dozu "urodjenosti" i neimanja izbora.

Sa njima se ne vredi upustati u prave rasprave, ali jeste cinjenica da naucnici, istrazivaci, itd, a ni sama gej populacija, nije sasvim nacisto da li je homoseksualnost "urodjena", niti na koji tacno nacin urodjena (ovo je takodje sirok dijapazon mogucnosti, od genetike do hormonalnog stanja majke u X-Y mesecima trudnoce), ili je stecena u vrlo ranom i relativno ranom stepenu razvoja, slicno kao i mnoge druge psiholoske osobine koje nas krase.

Znaci, homoseksualizam bi mogao da se "izleci" dobrim batinama (jebes negativnu slobodu kad radimo god's work!), ekstenzivnim ispiranjem mozga i adaptacijama ponasanja (posto Sodoma i Gomora nailaze) - dok homoseksualnost, meh, to je i dalje gadno i sotonski, ali ne mo' se leciti.

Navuhodonosor said...

Nemam ništa protiv njih, ali ne razumem šta imaju da paradiraju uopšte? Posebno ako se zna da to može da proizvede nerede. A ako se već diskutuje o različitiosti i ugroženim pravima određenih manjinskih grupa na ljudsko dostojanstvo, onda treba više diskutovati o pravima i dostojanstvu ljudi sa Aspergerovim sindromom; redovno posećujem jedan forum na kojem ima više redovnih posetilaca koji imaju Aspergerov sindrom; to je najblaži vid autizma, a dijagnoza je uvedena tek 1990-ih godina, dotle se na njih gledalo kao na čudake; i svi se žale kako ih društvo uošte ne prihvata, kako su odbačeni od strane svih i kako su šikanirani svuda; inače, ljudi sa Aspergerovim sindromom su stvorili modernu civilizaciju kakvom je danas znamo; Njutn, Ajnštaj i Tesla su imali Aspergerov sindrom:
Michio Kaku: The Supergenius
Retrospective diagnoses of autism, Specific individuals

jouissance said...

Znaci, taj argument "zasto da paradiraju, kad to izaziva nerede" je neverovatna zamena teza... pa nisu gejevi ti koji lome i batinaju. Neke osobe su odlucile da sebi daju za pravo da biju i lome po ulicama zato sto su 60 minuta jednom godisnje na ulici na okupu ljudi koje su proglasili ne-ljudksim spodobama.

Kada je Kosovo pretilo/ucenjivalo na apsolutno isti nacin kroz nasilje i odmazde prema srbima, kako je ovdasnja javnost reagovala? Ne vidim nikakvu razliku izmedju onog cime je pretila kosovksa vlada i ovog cime se pretilo pre neki dan.

Drzava moze da bude total pussy, a moze i da sporvodi zakone, sto joj je osnovna duznost. Gejevi ne ruse ustavni poredak. Ljudima zapelo da setaju, i sta sad?

Da mi hocemo da izadjemo i setamo za kapitalizam, a probude se brojni komunisti i prete da nas biju, sta bi mi trebalo da uradimo u tom slucaju?

Licno smatram da svako ima pravo da mrzi koga kod hoce i da o tome na sav glas prica. Ali izaci na ulice i prebijati svakoga ciji zivot ne odobravas, neshvatljivo mi je da iko to moze da brani.

Ucena nasiljem je ucena nasiljem.

jouissance said...

+ @Navuho

Zaista verujem da je svako drustvo, cak i u svakom smislu siromasno kao nase, ima kapacitete da uvidi/brani/pomaze ljudskost i dostojanstvo svim svojim ugrozenim clanovima.

Empatija nije u ogranicenim zero-sum kolicinama. Cinjenica da se neko "bori" za gej prava (ma sta to bilo, da ne ulazimo sad u to), ne znaci da ne bi zalegao i pomogao i drugima. Da li ce autisticni ljudi ikada biti na naslovim stranama novina? Ne verujem, ali to je uglavnom zato sto prema njima ne postoji ista vrsta visceralnog odijuma kao prema gej populaciji, pa je to onda nesto sto prodaje novine i podize gledanost emisijama.

Mada, eto, ALS kampanja sa polivanjem ledenom vodom je buknula ovog leta, a ALS je bolest koja, ako me secanje ne vara, direktno pogodi 5 osoba na 100 000 u USA.

Da ne spominjem koliko dece u Srbiji je dobilo novcanu pomoc - nismo posle prvog rekli, 'e sad nemamo vise, jedno je bilo dosta'.

(Sve ovo nema veze sa drzavom, govorim striktno o voluntary engagement pojedinaca)

Mad Max Manus said...

@Aleksandar Stevanovic

"medjutim ova parada nije pitanje seksualnih manjina sama po sebi, nego pitanje prava da se mirno i nikoga na ugrozavajuci zalazu za stvari koje su duboko ispravne."

- ако је питање права, онда ваља обезбедити свакако?
- шта ако не залажу немирно?
- хоћемо ли бацати коцкице да ли ће неко бити угрожен залагањем?
- а ако је ствар неисправна, шта ћемо онда?

@Speaker

Уважени Спикер овде греши јер је налегао на руду политичке коректности (што је оксиморон јер увек води у нетачност),

правилан је израз педерастија, педер

али ови пак сматрају то увредљивим и повредом осећања...

Mad Max Manus said...

"Cinjenica da se neko "bori" za gej prava (ma sta to bilo, da ne ulazimo sad u to), ne znaci da ne bi zalegao i pomogao i drugima."

Баш значи да неће помоћи другима и то из више разлога:

- не бори се,
- нису у питању права већ привилегије,
- не занима га никакво генерално правило, већ изузетак за себе.

Укратко, од тог олоша се не може очекивати ништа користно по друге али ваља додати да су сами себе прогласили репресентима неке групе за коју је питање да ли постоји (поводом 'сексуалне мањине').

Mad Max Manus said...

@Slavisa Tasic

Дакле, правосудни систем није добар?

Питам се, како ли га поправити?

Тзв. ЛГБТ сигурно има некакав предлог, на пр. за пребијање 'ЛГБТ' особе да казне буду двоструке од оних које су за пребијање не-'ЛГБТ' особе? Такозвани Злочин из мржње???

Како ли ће то функционисати у овом правосудном систему, и да ли ће "борце" заиста бити брига за последице?

Vladimir said...

@Mad Max Manus

Da li po Vama postoji analogija između gej aktivista u Srbiji danas i KPJ iz doba Kraljevine?

MMiillaann said...

Slaviša,

Dva načina regulacije koje porediš su idealizacija koji imaju teorijsku vrednost al nisu apsolutno primenljivi u realnosti. Nit preventivni način isključuje pravni(jer proizvođač lekova i dalje snosi posledice sve i da prođe svu regulaciju snosi pravnu odgovornost za koješta a tek za smrt pogotovo) niti pravni način ne isključuje regulaciju(i tih par bobija u Londonu šalje signal potencijalnim agresivcima).

Ovde naravno govorim o mehanizmima današnjih državnih sistema,ne nekim prošlim niti hipotetičkim budućim državama i njihovim pravnim regulativama.

Zamisli samo na sekund da država dozvoli samo pravne posledice u farmceutskoj industriji. Ovde je prethodno potrebno jedno objašnjenje,po zanimanju sam inženjer ali isto se odnosi i na farmakoindustriju. Kod razvoja i plasiranja nekih novih proizvoda najgori,najdosadniji i najbitniji deo je njihovov testiranje,jer npr ljudsko telo je do te mere složen sistem da farmaceuti niti lekari ne mogu 100 posto da budu sigurni da recimo lekovi za pritisak ne utiču na neki drugi deo tela(a svaki lek utiče skoro na sve delove tela). Kad se tu doda potencijalne nuspojave,sa neretko smrtnim ishodom pojavljuje se država(sa jako dobrim razlogom). Ona kaže-potencijalna smrt velike grupe ljudi je isuviše velika opasnost da bi vašoj reputaciji verovali na reč(a opet ponavljam nije da reputacija nije jako bitan ekonomski faktor samo nema sigurnosti da dok se taj lek ne ispita da reputacija garantuje sigurnu primenu leka).

Isto je i u drugim industrijama koje proizvode neke fizički postojeće proizvode,koji naročito ako predstavljaju opasnot po ljudsko biće moraju ekstenzivno da se testiraju(i od strane proizvođača i od strane regulative) kako ne bi dovele do neželjenih nuspojava,naročito smrti. Jer ako me moje površno znanje teorije liberalizma ne vara zar nije država tu da štiti negativna prava ljudi,pravo na život,imovinu i neugrožavanje istih od strane drugih. Može se ovde reći pa ako se bojiš smrti od nekog leka što ga uzimaš,al koja je onda poenta farmakoindustrije,onda ćemo se svi lečiti praistorijskim metodama i jebo svu nauku koju smo do sad smislili(da i ne govorim o svim onim potencijalnim profitima kojim teže svi ekonomski agenti).

MMiillaann said...

Neka opštija ideja koju sam hteo da izkomentarišem još u tvom prošlom postu jeste da sam siguran da je anarhizam bajka taman toliko koliko i komunizam(al zato se još više čudim anarhistima jer su komunisti za mnoge stvari bili glupi al anarhisti nisu).

Znači ideal anarhizma je libertarijanizam,stvorićemo državu u kojoj je trgovina vlasničkim pravima vsje i vsja i nema države. Prvi nivo problema na koji se nailazi je onaj koji su komunisti pokušali puškom da isteraju a to je najbitnija stvar je da svi veruju u to i da počnu sutra da žive tako(što će nas naučiti u državno sponzorisanim školama ili još bolje homeschooling-om,pošto su svi roditelji već libertarijanci to će tek lako da ide).

Najbolje objašnjenje zašto je potrebna država bi dali psiholozi. Oni kažu-više dimenzije čoveka(religiozna,socijalna itd) ne isključuju činjenicu da je čovek životinja ne samo biološki,nego po mnogim načinima ponašanja. Šta životnje rade,bore se za hranu,teritoriju,status alfamužjaka itd,itd. Pa čak i one imaju neku hijerarhijsku organizaciju(svi primati koji žive u čoporima imaju vođu) samo se smene vlasti događaju nasilno i sa smrtnim ishodima,a nema demokratski organizovanog glasanja...

MMiillaann said...

niti poštenog i fer suđenja a zakonodavce dobijaš u paketu sa vlastodršcima

MMiillaann said...

ali pošto vidim da sam nabacao sve i svašta i nekoncizno upućujem u čoveka pozvanijeg od mene da pojasni(ovaj deo sa psiholozima sam ja upotrebio kao objašnjenje)

http://www.idn.org.rs/download/antiliberalizam_i_ekonomija.pdf

Prokopijević,od strane 76

Mad Max Manus said...

@Vladimir

"Da li po Vama postoji analogija između gej aktivista u Srbiji danas i KPJ iz doba Kraljevine?"

Нека директна веза прошлости и садашњости постоји

Vladimir said...

@Mad Max Manus

Nisam Vas razumeo. Hteli ste reći da postoji veza između Milorada Draškovića i Nebojše Stefanovića?

Mad Max Manus said...

Милорад Драшковић

Delnice

Alija Alijagić

Rodoljub Čolaković

Веза је друг Чолаковић у законодавном органу данас, зар не

Speaker said...

@joie
Volim da čitam te vaše "visceralne odijume", ispunjavaju me makar slabašnom nadom da sve sa zapadnog Balkana ipak nije ovaj sam go kreten koji čini srpskohrvatski javni život :)) Inače, ja rado pričam sa svakim ko stvarno želi da razgovara, bez obzira na njegove političke stavove, znate kako je, ljudska vrsta nema baš širok spektar mogućnosti između priče i razbijanja glava, pa iako, kao što većina redovnih posetilaca ovog bloga sasvim izvesno sluti, :) kad baš mora, nisam uopšte protiv proliferacije kranijalnih fraktura, :) dokle god verba iole mogu leteti, ja brbljam, sapunjam, čapljizgam, balavurdim, palamudim... :)) Ad rem i ad, prvenstveno, MMM: zaboga, koliko puta mora siroti, stari Speaker da vam dokazuje da je devičanski nedotaknut virusom političke korektnosti :) - ovde se prvenstveno radi o pitanju jezičke preciznosti i elegancije, naime, "pederastija" i "pederast" (nikako "peder", to je već sleng, a pomalo i karakterna osobina, :) a meni je, kad smo već kod slenga, privatno, svakako mnogo draži noviji i urbaniji "buljaš" ili, još bolje, iako nešto deskriptivnije i manje lapidarno, "koljaš u bulju" :)) ) svakako su legitimni termini, ali pokrivaju samo jedan jedini varijetet homoseksualnosti, analni odnos između dve (nadajmo se, konsenzualne, a ne kao juče na Oktoberfestu :) ) muške osobe, dok je "homoseksualnost" opšti izraz koji se odnosi na sve moguće varijante i seksualne prakse. A što se tiče zamerki na održavanje tzv. "parade" tipa "što provociraju", mogu samo da kažem da mi je ekipa koja te manifestacije organizuje izuzetno antipatična i da mislim da se radi o neokomunističlkom šljamu, koji zloupotrebljava ljude drukčije seksualne orijentacije za samopromociju i propagiranje svojih bolesnih političkih i socijalnih ideja, ali da isto tako mislim i da kao slobodan građanin imam pravo da izađem na ulicu kada hoću i, ako ne pravim neku štetu i ne ometam nikoga (ovo je, doduše, delimično problem, jer se zbog "parade" zatvara saobraćaj u skoro celom centru grada, ali to se radi i zbog gorih budalaština, tipa protesta tupave stoke koja tri i po godine ne prima platu, svaki dan uredno ide na posao i ništa ne radi, pa onda očekuje od države "d'uradi nešto", štrajkuje glađu - odlično, preporučio bih žeđ, brže ide - seče prste - još bolje - preporučio bih motornu testeru i neke ozbiljnije udove - i zaustavlja saobraćaj - e tu bih već preporučio jedno do dva upozorenja, a onda automatsko oružje i bojevu municiju, svaki sat nekog pravog posla na koji će neko s makar dva grama mozga u glavi da zakasni zbog njih vredi beskonačno više od cele te krezube bulumente :)) ), radim šta hoću, pa dakle i oblačim se neukusno, ponašam se kao krelac i prenemažem i nosim transparente s dementnim neokomunističkim/"gej-aktivističkim" sloganima (to je ono što "paraderi" po svetu uglavnom rade, ne znam za Srbiju, ne pratim :) ), i da bih da nešto neka banda ćelavaca i crnokošuljaša pokaže ozbiljnu nameru da me u toj mojoj slobodi kretanja i okupljanja nasilno ograniči, za razliku od ovih pederskih šonja, koje i biju zato što nisu spremne da svoj izbor i svoj životni stil brane do kraja, ako treba i oružjem, i što se oslanjaju na državne kriminalce za koje spomenuti ćelavci na prvom mestu i rade, isukao nekakvu cev, pa da vidimo, kada bi nekoliko puta neko takav poslao na onaj svet desetak takvih dilersko-siledžijskih, paradržavno-reketaških majmuna čija je vrednost za društvo još manja od u gornjoj zagradi spomenute samoupravne marve kod koje je nulta, jer je intenzivno negativna - odnosno, što više toga nađe novu karijeru u intraterestrijalnoj podršci rastu tratinčica, :) i što pre, to bolje za ovu napaćenu zemlju - da li bi nekom "navijaču" (ili, pak, žandarmu, pošto smo juče imali prilike da se još jednom uverimo o kakvim je besnim psima tek tu reč) opet palo na pamet da maltretira ne samo pedere, već i bilo šta dovoljno veliko da štekuje prangiju u džepu :)))

Speaker said...

Odnosno, za one kojima generalizacija nije jača strana, ko nije spreman da brani vlastitu slobodu do kraja i po svaku cenu, taj i treba da bude rob, i jedini izbor koji može da napravi je da li će će raditi kod "privatnika" ili će biti u "državnoj službi" :))

Navuhodonosor said...

jouissance,
moja poenta je da se previše potura priča o uvažavanju različitosti i o pravima homoseksualaca, a pritom se zanemaruju prava svih ostalih manjinskih grupa kojih ima mnogo i koji su isto tako ismevani, odbračeni i šikanirani od strane svih (slično kao homići, možda još i gore), prvi mi na pamet padaju ljudi sa Aspergerovim sindromom...

Mad Max Manus said...

@Speaker

ако је

"dok je "homoseksualnost" opšti izraz koji se odnosi na sve moguće varijante i seksualne prakse"

онда је очигледно да се ради широко разпострањеној употреби термина за коју један, ако допусти чворовићком делу личности, може да наслути некакву малигну и конспиративну агенду :)))

Navuhodonosor said...

MMiillaann said...
Kod razvoja i plasiranja nekih novih proizvoda najgori,najdosadniji i najbitniji deo je njihovov testiranje,jer npr ljudsko telo je do te mere složen sistem da farmaceuti niti lekari ne mogu 100 posto da budu sigurni da recimo lekovi za pritisak ne utiču na neki drugi deo tela(a svaki lek utiče skoro na sve delove tela).


Da, to je večiti problem farmaceuta, taj problem može biti rešen samo ciljanom dostavom opasnih lekova u ljudsko telo:
How will nanobots change medicine?
Lepo je čovek objasnio da su svi napori farmaceuta za kreiranje efikasnih lekova koji nisu toksični identični naporima za kreiranje oružja koje ubija samo loše ljude, dakle u većini slučajeva unapred su osuđeni na propast.

pest said...

Srbija naterana da dozvoli ulicno okupljanje degenerika pederske orijentacije, a Madjarska naterana da zabrani sastanak za razmenu reakcionarnih ideja ( http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2014&mm=09&dd=29&nav_category=167&nav_id=905574 ).
Liberalizam je laz, sukob civilizacija je istina.

Vladimir said...

@Mad Max Manus

Ja sam mislio na duhovne analogije, a nikako ne na rodbinske veze.

@Speaker

Dobar Vam je veliki komentar, ali ni mali nije za bacanje. :)

Inače, imam predlog kako da se sledeća parada organizuje bez nasilja, na civilizovan i moderan način. Gej aktivisti da nose transparent: DUPE DAJEMO, KOSOVO NE DAJEMO!

pest said...

"homoseksualizam nikome ne cini stetu, pedofili cine. to je ogromna razlika. "

To nije istina. Degenerici sa homoseksualnim sklonostima su nesreca za vlastite roditelje. Njihovi roditelji prizeljkuju da im deca budu normalna, da osnuju normalne porodice i da im donesu na svet unucice. U proslosti, ljudi nastranih sklonosti bi sakrili vlastitu nastranost i cesto vrlo uspesno odigrali ulogu i odziveli zivot normalne osobe, na radost svojih bliznjih.

MMiillaann said...

Navuhodonosor,

Budućnost je u MEMSovima(mikro elektro mehanički sistemi,u principu kompjuteri veličine 1 mm max,navođeni bežično),sva stručna literatura ih navodi kao next new thing posle mobilne revolucije koju proživljavamo.

Problem sa nanostrukturama je oklapanje tj eliminisanje spoljnih uticaja na rad tih sistema,pošto kiša(or whatever) na 1000 km udaljenosti ima uticaj na nanostrukture. I verovatnije je da će lečenje biti takođe forsirano nefarmakološkim metodama,zašto bi distribuirao lek kad možeš recimo da infarkt(taloženje neželjenih materija na zidove vena i arterija) razbiješ mikrotalasnim metodama. Ni tu se regulacija neće izbeći,ne treba smetnuti sa uma da regulacija nije nužno nekorisna za velike firme. Jeste da ih košta ko sv Petra kajgana ali eliminiše konkurenciju podobrano a i u mnogim slučajevima štiti od pravnih posledica jer onemogućava halave potrošače koji pokušavaju da se okoriste na račun sporova.

Nije nužno da se nešto što se zove revolucijom prođe uz mnogo pompe,većina ljudi misli da veštačka inteligencija ne postoji(možda ne u konvecionalnom sci fi smislu) ali su toliko zavisni od nje da ne bi mogli da funkcionišu without it(Google je lider,search njihov funkcioniše po principima AI,Piter Norvig im je direktor razvoja a on je vodeću svetski stručnjak za AI,ima čak i na srpski prevedena njegova knjiga od nekoliko hiljada strana)

Немања Ненадић said...

Дилема превенција или кажњавање није примарна, јер мора да се ради и једно и друго. Све и да су сви изгредници из ранијих година били кажњени, опет би постојала реална могућност да се јаве нови и некакво обезбеђење би било потребно (само што би трошкови обезбеђења били мањи). Права дилема је да ли постоји нека граница коју држава има право да повуче када одлучује хоће ли штитити остваривање неког људског права од оних који то право угрожавају због трошкова или не? И где би била та граница? Нпр. да ли држава има право (као што се десило једне године) да каже организатору: "не можемо да обезбедимо ту трасу, идите на другу", из разлога што би обезбеђење на првој траси било знатно скупље?

privatna praksa said...

Razlog zašto je Londonu dovoljno nekoliko bobija dok su Beogradu za paradu potrebne hiljade policajaca, ...
+ 3 miliona video kamera...
Pa ko sta voli: kamere na svakom metru (posledice razradjene u "1984") ili 7000 policajaca jednom godisnje!

Mad Max Manus said...

@Vladimir

"Ja sam mislio na duhovne analogije, a nikako ne na rodbinske veze."

Пинк тоталитарци.

Разлика између права и слободе и контексту државе и силе се налази у активној употреби с једне и изостанку силе са друге, из тог разлога је Слобода окупљања первертирана у Право на мирно окупљање. Та је перверзија континентална, па чак и глобална и представља трансфер моћи и одлука са социјалног у државно, те се Држава јавља као не само последњи, већ и једини арбитар у примени права и обезбеђивању истог. Уз то Држава, присвајањем контекста у којој егзистира одређени колектив који добија право и заштиту, инкорпорира агенду те групе у Државну идеологију. Из тог разлога се чак и изражавањем мишљења које је у супротности са мишљењем те групе, долази у непосредан сукоб са Државом и ако је полазна тачка баш Слобода говора. Лудачка кошуља.

Vladimir said...

@Mad Max Manus

Perverzne inverzije i inverzne perverzije Slobode i Prava. Dobro ste ovo objasnili, čak bolje i od Speakera. :)
Elem, pitao sam Vas na početku dijaloga o analogiji između komunista iz doba Kraljevine (i docnije) i gej aktivista (pedera) iz našeg doba. Analogije koje sam ja uočio su sledeće. Mržnja prema tradiciji i religiji. Ne razumem šta im je trebalo da nose slike patrijarha i mitropolita? Zatim koketiranje sa radničkim masama, uprkos činjenici da ih zapravo zabole Dupe za njih. Video sam transparent - Proleteri svih zemalja osvestite se. Ili tako nekako. Zatim, dobijanje ogromne finansijske pomoći iz inostranstva. Šta mislite da li su Titovi komunci dobili više novca od Staljina do 1948. ili od Kauboja od 1948? Zatim, pozivanje na formalnu demokratiju, pri čemu se demokratija zapravo prezire.
Da skratim, gej aktivizam mi miriše na derivat komunizma. Ako je Mustafa Golubić bio Crna ruka Crvene internacionale, onda su gej aktivisti Roze dupe Crvene internacionale.
Vremena se menjaju, samo se mi konzervativci ne menjamo. Mi i dalje, kao i naši dedovi iz 1920, verujemo u Boga i srpstvo, verujemo u demokratiju i kapitalizam. I verujemo u ono što je bilo, jeste i biće garantija slobode, a to je privatna imovina.
Zato molim državu da pre nego što organizuje parade ponosa meni vrati imovinu koju mi je otela pre šezdesetak godina.

Aleksandar Stevanović said...

@ pest
Homofobi degenerici cine stetu svim ljudima koji bi da svako ima pravo da bira s kim ce da spava i kome ce da ostavi imovinu itd. umesto da se sakriju u misju rupu i cute o svojoj sramoti oni javno zagovaraju nasilje i diskriminaciju ljudi.
iskreno, ovo moje ima nekog smisla, tvoje nema.

Vladimir said...

@Aleksandar Stevanović

Video sam da je Saša Radulović bio na gej paradi. A Vi? A ispred B92 u vezi sa ukidanjem Utiska nedelje?

Speaker said...

@Aleksandar
Bravo majstore, dobro ste rekli degeneriku. Ja, doduše, ne volim termin "homofob", jer je po svojoj prirodi manipulativan i lažljiv, implicira da se neko plaši homoseksualaca, dok se uglavnom prosto radi o mržnji, čiji su koreni raznorazni i greška je, kao što to rade levičari između ostalog i sugestivnom upotrebom ovog termina, tu mržnju iz propagandnih razloga simplifikovati i svoditi je isključivo na navodni strah ljudi koji su latentni homoseksualci. Naravno, što se mene tiče, takve osobe, pa i ovaj tutumrak pest, imaju puno pravo da mrze koga hoće i da to javno deklarišu, ali imam i ja pravo da ih nazovem onim što jesu - neukim budalama i retrogradnim fašizoidnim primitivcima koji nemaju ni najosnovnije poštovanje za tuđ privatni život i tuđ izbor :)) Samo ne znam zašto ih se toliko navrzlo na jedan libertarijanski blog (a samo par ih je makar bistro i duhovito kao meštar isihasta, pa da im se još toleriše, jer su zabavni :) ), valjda u svojoj prostodušnosti misle da ako je neko protiv EU, ljudskopravaša i neokomunjara, to odmah automatski znači da je neki rusofiličarsko-klerofašistički bolid kao oni :)) I zaista ne znam zašto čak i pametni ljudi konstantno mešaju neokomunističku farsu poput tzv. gej-parade sa neotuđivom slobodom odraslih osoba da spavaju (ili da se, recimo, drže za ruke na ulici, odnosno na neki drugi pristojan način pokazuju svoje emocije - drugo je pitanje ostentativni laki peting u javnosti, ja mislim da je to nepristojno i neučtivo ponašanje i da zaslužuje negativne reakcije okoline bilo da je reč o homoseksualnim ili heteroseksualnim ljudima) sa bilo kojom drugom odraslom osobom ili kombinacijom istih, a da razni dušebrižnici i nacisti mogu samo da ih mrze? Šta, recimo, vi, Vladimire, kao jedna razumna osoba mislite o tome? I, nevezano za ovo vlakno rasprave, čisto da ne pravim inflaciju postova, :) moram da pohvalim MMM-a za onaj gornji mini-traktat o pravima i slobodama, pravo u metu :))

Mad Max Manus said...

@Vladimir


"o analogiji između komunista iz doba Kraljevine (i docnije) i gej aktivista (pedera) iz našeg doba."

парох подгорички Велибор Џомић

Реакције на изјаве патријарха делују безазлено али ти притисци имају за циљ да, пошто ни представници Цркве не смеју да говоре у складу са догмом (што им је посао), не смеју ни други. Сутра ће бити "чак је и патријарх ућутао а ти лудаче нешто гунђаш". Абсурд је што те особе за себе тврде да су заступници секуларизма.

@Vladimir
@Speaker

Драго ми је да вам се свидела моја причица, имам још једну бизарнију за вас, која ће верујем занимати и

@pest

Замислимо две групе, једну која се залаже сексулано обштење са животињама и другу која се залаже за заштиту животиња.

Предпоставимо да прва група содомита жели да организује скуп, да им се чује глас те да продефилује кроз град, да знамо да су ту, да постоје у неком броју.

У контексту Слободе окупљања (са правичним и делујућим правосудним системом који би казнио насилнике сразмерно делу), прва би група рецимо једном годишње излазила на улице, махала заставицама и таблама а друга би се појављивала у свом, контра-митингу. Нередко би се састајали у центру града где би долазило до окршаја и туче. Тај бизарни догађај не би занимао већину људи, и да није неугодности која се сваке године јавља, сматрали би обе групе маргиналним лудацима за које не желе да чују а камоли да им дају подршку.

Међутим, уколико се у тај сукоб уведе Држава, ствари добијају занимљив обрт. Штавише, Држава жели да се умеша управо Правом на мирно окупљање. У овом случају, агенда једне групе, на пр. ови за однос са животињама (или практиканти Дарвинове теорије еволуције), добија инклусиван карактер и сви, абсолутно су сви принуђени да о томе имају став те да се определе и пруже подршку. Сад сви који то не желе да подрже постају нетолерантни, биготи, вероватни припадници опонентне групе за које је најбоље решење превентивни притвор приликом манифестације.

Немогућа прича?

Обратите пажњу на новинарске наслове, законе. Животиње већ имају статус правно препознатљивих лица.

Једнакост и правда за све животиње!

Aleksandar Stevanović said...

nisam, bejah u parizu taj dan.

Nemanja said...

Ne bih da zalazim u mracne koridore njegovog uma, i ne verujem da tamo duva promaja, ipak, cini mi se iz nekoga razloga komentator Speaker pravi kardinalne greske.

Homoseksualnost je ispravan izraz i "elegentniji" je od izraza homoseksualizam kada se pominje borba crkve protiv LGBT. Pritom, on uzima samo prvu definiciju homoseksualnosti koja glasi: seksualna orjentacija ka osobama istoga pola. Dakle, crkva se bori protiv homoseksualnosti a ne homoseksualizma.

Ali, homoseksualnost niti je neophodan niti dovoljan uslov za pripadnost gradjanima Sodome. NPR. Neophodan nije jer imamo svingerske parove gde ljudi nisu orjentisani na isti pol a opste sa njim, dok nije ni dovoljan jer imamo seksualno orjentisane ljude na isti pol ali u celibatu. Sa druge strane, crkva se bori protiv Sodomljana (navlace gnev Boga), i homoseksualnost nema mnogo veze za definicijom Sodomljanina. Dakle, crkva se ne bori protiv homoseksualnosti.

A protiv cega se onda crkva bori? Protiv Sodomljanina. A sta su "sodomiti"? Pa oni koji imaju seksualne odnose sa istim polom. Definicija homoseksualizma glasi: seksualna privlacnost ka (ili seksualni odnosi sa) osobama istog pola. Otud, crkva se bori protiv homoseksualizma a ne striktno homoseksualnosti.

Drugo je stav naseg patrijarha. Verujem da se on bori protiv homoseksualnosti, jer gospodari je dozivljavaju kao "inicijaciju", predvorje ulaska u EU. Docim, da je kojim slucajem javno velicanje homoseksualnosti preduslov za primanje u evroazijsku zajednicu, celnik SPC bi to odobravao.

Medjutim, cenjeni Speaker tu ne staje, te nastavlja da proziva nasega Apolona, pardon Aleksandra - sto je kap koja je prelila casu :D - za pogresnu upotrebu reci. Homofob, glagolji on, znaci strah od homoseksualaca. Strah od homoseksualaca nije isto sto i mrznja stovaoca Putinovog lika i dela, uvazenog persijanca pest-a; hriscani ne smeju da imaju idole ("Ne pravi sebi idola niti kakva lika; nemoj im se klanjati niti im služiti") :D

Ali, ako pogledamo definiciju homofobije ona glasi: Strah od ili prezir lezbejki i gej muskaraca. Definicija prezira glasi: Osecanje ili stav posmatranja nekoga ili necega kao inferiornim .... Stoga, kako pest smatra heteroseksualnost superiornim resenjem nad homoseksualnoscu (svi zele unuke, normalnu porodicu bla bla, to jedino ispravno), tako je ispravno nazvati pest-a homofobom.

Ne bih zalazio u korene gresaka, mada mi se cini da je prva mozda usled gneva koji, gle cuda, pomucuje razum a druga verovatno zbog poistovecivanja reci sa sufiksom fobija koje stvarno znace iskljucivo strah poput arhanofobija ili agorafobija. Ono sto mene intrigira, kao osobu sklonu citanju izmedju redova, je zasto Speakerovu prvu gresku ponavlja i komentator jouissance :D

Nisu li mozda sa istoga izvora tocili misli :D

Speaker said...

@Nemanja
Nemanja, momče mlađano a vragolasto, koliko god da bi mi bilo zadovoljstvo da točim misli sa istog hipotetičnog izvora kao cenjana Jouissance, idite vi malo u peršun, i zataknite te vaše definicije tamo gde ste ih našli, a gde siroto, staro sunce, rekao bi siroti, stari Speaker, teško da sija :)))

Speaker said...

A, uzgred, ja Aleksandra uopšte ne prozivam ni za šta, već samo iznosim vlastite stavove, on otkada je, za razliku od nas lenjih pljuvačkih guzica krenuo da nešto praktično radi na poboljšavanju stanja ove države (pa makar to moglo povremeno izgledati i kao beznadežno predužeće i makar se lično ne slagao baš sa svim što on ili g. Radulović zagovaraju), ima od mene poveliki bonus, i uopšte ne očekujem od njega da se upušta u ovdašnje sitne zađevice, jer je sasvim logično i opravdano da u takvoj ulozi mora da pazi šta priča i da izbegava nepotrebne konfrontacije i proklamacije koje bi mu taj i inače sizifovski posao u nekom budućem trenutku mogle otežati :)

Nemanja said...

"zataknite te vaše definicije tamo gde .. sunce .. teško da sija"

U Slavisin nagradni fond za posetioce? :D

Vladimir said...

@MMM

.

@Speaker

"Šta, recimo, vi, Vladimire, kao jedna razumna osoba mislite o tome?"

Pretpostavljam da su moji razumni stavovi poznati svim čitaocima koji pažljivo čitaju moje komentare. To jest Vama, MMM-u i policiji.
Budući da ne učestvujem ni u kakvom pojavnom obliku vlasti - izvršnom, sudskom, niti zakonodavnom, posedujem višak slobode a manjak odgovornosti. Apstraktni demokratski princip, podvalačim - apstraktni, takav je da svi imaju slobodu/pravo na okupljanje pod uslovom da ne ugrožavaju tuđu imovinu. Pod imovinom podrazumevam i zdravlje i život. Dakle, i komunisti, i fašisti, i pederi, i kurve, i pedofili, i silovatelji. Pa kom opanci, a kom obojci. :)
E sad, postoji određeni istorijski kontekst koji zahteva određeni nivo zabrana. Na primer 1920. godina u Kraljevini Jugoslaviji. Ili sedamdesete godine prošlog veka u Republici Čileu. Na primer, ja bih zabranio rad svim nevladinim organizacijama koje finansira vlada, bez obzira da li ih finansira srpska vlada, ili neka strana vlada. Nisam siguran da li sam odgovorio na Vaše pitanje. Ako Vas još nešto intereuje, Vi izvolite pa pitajte. :)

Speaker said...

@Vladimir
Nemam daljih pitanja, mada mislim da tu nikakve zabrane nisu potrebne, ta bi se ekipa pacova razbežala sama čim bi državne dotacije presušile :))
@MMM
I opet, nemam nikakvih primedbi, naprotiv, barem teoretski, s tim što bi, što se mene, kao minarhiste a ne anarhiste, tiče, država ipak, bez zauzimanja bilo kakvog stava, trebalo da spreči tuču ili, u najmanju ruku, da primerno kazni one koje bi nekom zoofilu ili animalisti iz suprotnog tabora naneli teže povrede od par masnica, jer, u praksi, ima ljudi ponešto preterano strasnih a ima i onih sa dijagnozom, pa ako se malkice ne obeshrabruju i/ili ne trebe, zalutali meci pre ili kasnije počinju da pogađaju nevine prolaznike :))

Vladimir said...

@Speaker

Da, hvala na ispravci, radim nekoliko stvari istovremeno, pa se čak i meni potkradaju greške. Dakle, vlada republike Srbije bi trebalo da obustavi finansiranje svih nevladinih organizacija. Tada ne bi bilo potrebe da se zabranjuju. Ali zato bi trebalo zabraniti nevladine organizacije koje primaju novac od stranih vlada. Zamislite Vi tu kontradiktornu situaciju - vlada finansira nevladine organizacije!
Inače, ljudi nikako da shvate da je njihov najveći neprijatelj totalitarna država. Bilo komunistička, bilo fašistička, bilo socijaldemokratska. Pri čemu je, po meni, socijaldemokratska država najgora od svih totalitarnih država. Ona, naizgled bezopasna u odnosu na pre dve, lagano nagriza, poput tumora. Uzimanjem i davanjem novca, i grupisanjem pojedinaca u bezbroj malih kolektiva, ona permanentno stvara sukobe i od čoveka pravi idiota.
Elem, meni nije jasno u čemu je smisao tih gej parada. Ko je njihov neprijatelj? Ako misle da su zakoni loši, neka idu pred parlament. Ako misle da policija ne radi kako valja, neka idu pred ministarstvo unutrašnjih poslova. Ako misle da sudovi ne sude valjano, neka idu pred ministarstvo pravde. Ali ne, oni dobijaju gomilu novca iz inostranstva i traže podršku države. A sa druge strane kordona imamo iste takve imbecile - koji su verovatno takođe plaćenici.
Kada sam otišao u centar grada, 9. marta 1991, ja nisam tražio zaštitu države. Poneo sam gas masku i metalnu štanglu. Da sam bio malo stariji poneo bih i pištolj.

Mad Max Manus said...

@Speaker

Јасно је да минархисти нису за превентивну употребу полиције. Превентивна употреба полиције је један од најважнијих механизама експанзије државне контроле, почев од паљења Рајхстага до превентивног напада на Пољску. Али људи су застрашени, воде се страхом те држава мора нешто д'уради чак и ако је сама држава та која, посредством медија, страх шири чиме се затвара круг познат као тероризам у један гигантски конц-логор.

Превентивна употреба полиције је поред тога узко везана са могућношћу људи да се сами бране као и са судским епилогом - јачање једног слаби друго те се упоредом са заштитом губи представа од реду величине, разликовање масница од прострелних рана, на пр.

На крају бих додао да на исти начин како Држава не допушта економски живот без њеног доминантног учешћа, интервенције, тако (су)делује и у социјалном животу - што по правилу има за резултат уништење, како економског тако и друштвеног.

pest said...
This comment has been removed by the author.
pest said...
This comment has been removed by the author.
pest said...

Ne postoji drzava koja je vrednosno neutralna. Liberali lazu. Drzava uvek "diskriminise", ako ne diskriminise pedere, onda diskriminise tradicionaliste.
Drugim recima, ako ne ogranicavate slobodu degenericima, degenerici ce oduzeti slobodu vama. Ko ne veruje, nek' pogleda: http://www.youtube.com/watch?v=eH0en-qTnqo

pest said...

"Na primer, ja bih zabranio rad svim nevladinim organizacijama koje finansira vlada, bez obzira da li ih finansira srpska vlada, ili neka strana vlada."

Slozio bih se s ovim principom, pod uslovom da se prepozna da su i kvazi-privatne donacije, od organizacija kao sto je na primer ona Soroseva, u stvari kamuflirane subvencije stranih vlada. S obzirom da je u Americi fakticki, a i polu-oficijelno, na snazi rezim crony-capitalism, Soros je u stvari na celu vladine agencije.

Vladimir said...

@pest

Imate sjajan tekst Ivana Ivanovića na Pogledima:

http://www.pogledi.rs/category/istorija-2/page/17/