Pages

24 January 2013

Strateški proizvod


Malinari su ovih dana proaktivni, što je dobro ako želite da vršite pritisak. Hoće red na tržištu i traže da malina bude strateški proizvod. Meni nikada nije bilo jasno šta je to strateški proizvod i zašto je malina strateški, a trešnje nisu, na primer, a trešnjari se nikada ne bude. Kada pogledam spisak zahteva koje povlači status strateškog proizvoda, onda je strateški proizvod onaj koji ima velike probleme da se realizuje na tržištu. Cela Srbija treba da stane iza njih da bi oni u privatnom biznisu zaradili koliko su navikli. Ustvari ceo svet, jer izgleda da je svetsko tržište nezdravo.

1 comment:

fg said...

"Јединствена цена по килограму на целој територији Србије."

Sama recenica govori dosta o prirodi ovih zahteva.
Kvaltitet "kilograma" se razlikuje od proizvodjaca do proizvodjaca, kao i od podnevlja na kojem raste malina. Sigurno je da malina koja stize sa Ivanjihckih gudura ne moze imati istu cenu kao ona iz Valjevskog kraja ili jos gore, iz Juzne Srbije. Jednostavno, malina je biljka kojoj odgovaraju planinski predeli i takva klima.
Razlika u ceni je odredjena kvalitetom, a onaj ko zeli da se taj kriterijum izuzme verovatno proizvodi "djubre". Dobar proizvodjac ulaze u malinjake, i normalno je da ce za tu robu dobiti vise nego gospoda koja donose gajbe pune granja, puzeva i otisaka kondura u gajbama malina.

Protiv sam regulacija, ali bi mi bilo drago kada bi mogli da uvedu neki zakon o krivicnoj odgovornosti proizvodjaca malina po kojem bi strpali u zatvor sve one cija malina obiluje raznoraznom hemijom.