Pages

29 December 2012

Irelevantnost težine


Danas čitam u štampanom Blicu, što kao e-štogod može retko radim, kako su testovi za novu generaciju srednjoškolaca nikad teži. Ide tu malo priče o svemu, međutim, ono što je bitno istaći je da je sa stanovišta rangiranja znanja pojedinačnih članova jedne grupe irelevantno da li je test teži ili lakši. Ako je test ove godine, na primer, 50% teži nego prošle godine, samo će raspored bodova biti drugačiji, tako da će neko ko bi bio, recimo, 200. na nekoj listi sa lakim testom, to verovatno biti i sa teškim testom, samo će se razlikovati apsolutni broj bodova. Ako se ne postavi neki apsolutni prag bodova za upis (a ne samo apsolutni broj učenika koji se prima) sve je potpuno isto. Jedina razlika kada je test težak je što se bolje uoče vanserijski dobri učenici (uz ograničenja koja su inherentna testiranjima), a vrlo teško je napraviti razliku između onih koji su veoma loši i najgori. Ako je test lak, teško je napraviti razliku između izvrsnih i odličnih, a sa druge strane lako razlikujete loše i veoma loše. Biće da je težak test bolje rešenje.

4 comments:

Nemanja said...

Ako pitamo cika Pareta, rekao bi nam da znatno povecanje tezine testa nije dobro resenje.

Ako nekolicini izvanrednih ucenika bude bolje, i velika vecina losih i srednjih ode na dno liste medju najgore, a najgori su "imuni" na tezinu, onda su losi i srednji u goroj poziciji nego pre.

Jedni dobijaju drugi gube a ko jos mari za svrhu..

kanura said...

mislim da nije dobro ovo sto je Aleksandra napisao da se analizira Paretom. Nema u ovom slucaju kome da bude bolje ili losije, i nema ovde niko nista da gubi ili dobije. Svrha testa je rangiranje. Onaj koji bude 5. na listi ce uvek biti 5. S tom razlikom sto ce ako budu laki testovi imati 95 poena, a ako bude teski imati 92 poena.

Nikola said...

@DukeOfKarijes: broj bodova koje ucenik moze da dobije na testu je diskretan, i postoji vise ucenika koji imaju isti broj bodova. To znaci da ce na tezem testu vise ucenika biti na poslednjem, pretposlednjem itd. mestu. Tako ce biti jednako rangirani bez obzira sto nemaju jednako znanje.

Vladimir said...

Irelevantnost težine ili težina irelevantnosti? Pre će biti ovo drugo.