Danas je blog Marginal Revolution objavio da su dva blogera, Tyler Cowen i Alex Tabarrok, postavili sajt pod nazivom Marginal Revolution University, na kojem planiraju da postavljaju "kurseve". Budući da njihov blog pratim već jedno 8 godina, odmah sam se prijavio za prvi kurs, Development Economics. Siguran sam da će biti zanimljivo.
Ali, kada sam već kod ove teme, da kažem da sam pre neki dan odlučio i da vidim šta ima da ponudi Coursera, pa sam se i tamo prijavio za sedam kurseva (ne idu svi u isto vreme, gledao sam da nema prevelikih preklapanja). Stvarno ima vrlo zanimljivih stvari, a kurseve nude zaista vrhunski univerziteti poput Princetona, Dukea i sličnih. Ako vas zanima, ja sam se prijavio za History of the World since 1300, Introduction to Astronomy, Introductory Human Physiology, Energy 101, Fundamentals of Online Education, Nanotechnology: The Basics i Planet Earth.
Naravno, ne planiram da ih sve "završim", čisto hoću da vidim na šta sve to liči, a ako me nešto baš zainteresuje, možda i završim.
Pored Coursere postoji i Udacity. Problem (za mene, nekome je to možda prednost) je što su tamo teme skoro isključivo vezane za IT. Drugo, kaže mi drug koji je "slušao" predmete i na Udacityju i na Courseri, da je Udacity suviše opušten, dok kod Coursere postoji ritam koji mora da se prati, postoje domaći zadaci i slično. Budući da znam vrlo dobro sa kim imam posla, ovaj striktniji način će me verovatno više motivisati. Videćemo. Napisaću nešto o tom iskustvu nakon što 17. septembra počne kurs iz Istorije sveta od 1300. godine.
Deo motivacije za ovaj moj "eksperiment" sa online učenjem u stvari dobrim delom proizlazi iz toga što ja mislim da online učenje može zaista fundamentalno da promeni način na koj i se pruža usluga obrazovanja. Obrazovanje kakvo je danas (profesor, učionica, tabla, učenik, sveska, olovka) izgleda praktično isto već hiljadama godina. Neke stvari se jesu promenile (rekao bih da je glavnu revoluciju uveo Gutenberg sa jefitnim knjigama, ali je i od tada prošlo više od 500 godina), ali je suština i dalje ista: svake godine, u isto vreme, milioni nastavnika na svetu ponavljaju istu stvar. Zašto je potrebno da, na primer, 2.000 nastavnika biologije u Srbiji 15. oktobra svake godine predaje mitozu i mejozu, kad je moguće snimiti predavanje najboljeg od njih i pustiti stotinama hiljada dece? Zašto to ne staviti na Youtube i omogućiti i onima koji su bili bolesni da odgledaju predavanje?
Neko će reći - ne može video snimak da zameni nastavnika. Možda. Zato sam se i prijavio za sve ove predmete, da vidim sam.
Na kraju, jasno je da uloga nastavnika nije samo obrazovna. Nastavnik je tu i da disciplinuje decu, da ih testira, oceni, odgovori na pitanja. Neke od tih funkcija, online obrazovanje svakako ne može da obavi. Ali neke verovatno može i bolje.
19 comments:
Sta znaci zavrsiti kurs,je l' se polaze neki zavrsni ispit?
Na koji nacin se odrzavaju predavanja?je l' su snimljena pa mogu da se gledaju kad hoces,ili su uzivo predavanja kao webinar?
Ja sam prosle jeseni radio Introduction to Artificial Intelligence, online kurs koji je organizovao Stanford a drzali su Peter Norwig i Sebastian Thurn (covek koji je posle toga pokrenuo Udacity).
Po mom misljenju kurs je bio jako dobar i ja sam se na njega prijavio najvise iz radoznalosti, jer sam hteo da vidim kako izgleda jedan Stanford kurs i sta nudi (kurs je bio identican kao i onaj koji se nudio studentima Stanforda u okviru semestera).
Na Udacity-ju sam trenutno na 3 kursa, a izabrao sam bas Udacity jer mi trenutno odgovara nacin rada - nema vremenskih ogranicenja, lekcije se mogu gledati bilo kada (cak i kada se kurs zavrsi), a i ispiti se mogu isto polagati bilo kada (mada, imaju i dobre kurseve naravno).
Marko, sto se tice promene nacina obrazovanja, ja se tu potpuno slazem. Jednostavno, sada postoji sansa da se uci od najboljih, i to u korak sa vremenom. I sto je mozda vaznije, za mnogo manje novca.
Sto se tice ostalih detalja koje si spomenuo, uverices se vec i sam kako kursevi budu odmicali.
a kad smo vec kod teme, Stanford je pre nekoliko dana objavio otvaranje prorektorata za online learning (treceg, uz undergraduate i graduate), sto sigurno dosta govori o razvoju cele ideje
http://news.stanford.edu/news/2012/august/online-learning-office-083012.html
P.S. Stanislave, nadam se i da sam odgovorio na tvoja pitanja u komentaru.
Stanislave,
Ne znam, zato sam i upisao, da vidim na sta to lici. :)
Filipe,
Hvala na informacijama.
Upravo o ovome razmisljam vec nekoliko godina, i sve vise dolazim do zakljucka da je online nastava super stvar! Posledica toga ce biti da ostane nekoliko "zivih" univerziteta, dakle, da najveci broj nas na fakultetima - izgubi posao. Ali, to je tehnicki progres, kao nekada sto su tkaci izgubili od predilice Dzeni, zar ne?
Konacno nesto i u obrazovanju da se promeni...
Ja sam upisao Internet History, Technology, and Security koji se uskoro zavrsava. Utisci su mi veoma pozitivni.
Predavanja mozes da gledas kada hoces, ali jednom nedeljno imas kvizove koje moras da radis i dva puta smo pisali seminarske (drugi nije bio obavezan). Seminarske pregledaju studneti jedni drugima. Najpre sam bio skeptican, ali na kraju mi je dosta koristilo. Prvo sto sam ja morao da procitam 5 radova i da ocenim, drugo sto su mi kritike koje sam dobio od drugih ljudi za moj rad zaista pomogle da uvidim gde sam gresio i sta sam mogao bolje da uradim. Na kraju svega toga polazes zavrsni ispit.
Jos jedna stvar koju bih dodao je diskusija na forumu. Moze se mnogo nauciti od drugih studenata, na pitanja se odgovara veoma brzo i studenti se pomazu. Profesor prati forum i odogovara ponekad, a ima i cini mi se asistenta koji prati. Dodatno profesor koji je drzao ovaj kurs je organizovao i "otvorena vrata" u kaficima u par gradova gde se zatekao dok je trajo kurs.
Kada je pocelo prvo predavanje bio sam uzbudjen skoro kao kad sam krenuo na faks :) . Takodje kasnije kada sam na forumu video Serbian study group ne znam zasto ali bilo mi je mnogo lakse :))))))))
"Posledica toga ce biti da ostane nekoliko "zivih" univerziteta, dakle, da najveci broj nas na fakultetima - izgubi posao."
Uglavnom se na ozbiljnim fakultetima trazi od profesora da se pored nastave bave i istrazivanjima, ucestvuju na projektima, objavljuju radove (mada to kod nas nije praksa). Iako u nekoj buducnosti online ucenje moze da ugrozi poziciju velikog broja profesora kao predavaca, ovu drugu ulogu ne moze nikako. Tako da za najbolje ipak ostaje mesta :)
Filipe, uze mi rec iz usta :)
Mada znam da cu da zvucim kao vestica, mnogo bi mi slatko bilo kada bih dozivela da svi moji bivsi profesori koji prstom nisu mrdnuli da osveze svoja predavanja tokom 10+ godina, koji nikada nisu tu kada treba da drze konsultacije, koji ti procitaju seminarski i nemaju ni jedan jedini komentar, pogube radna mesta zato sto studenti mogu da nadju nacin da se obrazuju van ovog sistema koji te ubije u pojam tokom prve godine studija.
A tek sta reci kada ne bi morali uopste da vidimo van-nastavno osoblje, u figurama studentskih sluzbi i slicnih. Milina.
Vestica, mislim da ne! Po mom misljenju takve odmah treba otpustiti zato sto ima onih koji bi radili mnogo bolje, a studenti trenutno gube.
Drugo, treba ici u korak sa vremenom, tehnologija napreduje i negde se posao stvara negde gubi. Ako je posledica mnogo kvalitetnije obrazovanje, onda treba tome teziti. Ne znam kako bi se to odrazilo na ekonomski aspekt, to ce ljudi sa ovog bloga mnogo bolje objasniti. Mada, univerzitet nije socijalna ustanova...
2 Billion Jobs to Disappear by 2030
@jouissance
Barba-Speaker se vratija, ako ne iz Amerike, a ono barem iz majke Azije, i ne može da odoli da ne primeti kako su veštice (koje mi ljubitelji preferiramo da nazivamo čarobnice :) ) veoma omiljene u stanovitom segmentu muškog roda kome metafizičko-magijski rizici nisu strani :)))
Takodje prijavljen na Courserin "History of the World since 1300" :)
Dobismo i prvi mejl danas... Evo sta kaze:
As I write this letter, there are nearly 70,000 of you enrolled in this course, and you come from all corners of the globe. This will be a great experiment in learning about the history of the world in a global format. So, I look forward to learning alongside you and everyone else.
I tako dalje...
Inace, nasao sam pdf udzbenika, pa ako nekome treba, neka se javi....
Adelman sada drzi svoj HIS201 kurs na Prinstonu na istu temu, tako da je fino uklopio. Naravno, to je nacin da kursevi budu besplatni za nas.
Pre par dana sam probao http://www.languagelab.com/ online ucenje engleskog na bazi second life-a. Na zalost placa se ali je do sada najbolji vid koji sam video za online predavanja. Koriste se avatari, svako ima svog i moze slobdno da se krece po ogrmnim mapama. Preporucio bi svakom ko zeli da nauci engleski na sto prirodnji nacin i sa sto manje muka, interesantno je i covek prosto zeli da ide na casove a da ga ne smara poput nekih staticnih HTML stranica.
Marko,
Je l' moze link za udzbenik?
Hvala
http://filepost.com/files/3b6dm5eb/Worlds_Together.pdf/
Hvala.
Hvala, takođe !
I ja sam se upisala na Courserin "History of the World since 1300" :)
Ako izuzmem problem koji imam jer ne govorim engleski, pa mi veliki posao pravi prevodjenje na googlu, imam jos jedan problem. Link koji sa ovde videla http://filepost.com/files/3b6dm5eb/Worlds_Together.pdf/ kod mene prijavljuje gresku i ne mogu da ga ''skinem''.
Moze li neko da mi pomogne?
Post a Comment