Pages

15 May 2012

Čemu služe cene?

Nekoliko nedelja pre izbora, na požarevačkom kružnom toku je neka grupa građana (nisam zapamtio ime) postavila štand na kojem se potpisivala peticija da se prestane sa praksom naplaćivanja parkinga pored požerevačke bolnice i pored hitne pomoći. Kada su me pitali da potpišem, rekao sam im da neću. Kada su me pitali zašto neću, rekao sam da neću zato što, ako meni ili nekom meni bliskom pozli, želim da pored hitne pomoći ima mesta za parking. Mislim da nisu imali pojma o čemu pričam.

Dakle, u Požarevcu postoji parking sistem koji je sličan sistemu koji postoji u Beogradu i drugim srpskim gradovima gde se parking plaća SMS-om.

Hitna pomoć se nalazi vrlo blizu centra grada, pa se i tu plaća parking. Dakle, glavni argument za naplatu parkinga kod hitne pomoći je upravo to što je u centru grada. Kada se parking ne bi plaćao, nikada ne bi bilo mesta, jer bi svi tu probali da parkiraju, pa bi onda pacijenti morali dalje da pešače, ili da izleću iz kola koja stoje na sred ulice sa upaljena četiri migavca. Očigledno, nema logike.

Za razliku od hitne pomoći, bolnica je relatitvno daleko od centra grada, tako da definitivno ne postoji opasnost da će neko tamo da se parkira kada ide u centar. Ali, parking mesta kod bolnice ima relativno malo. Ja poznajem ljude koji su ranije išli u bolnicu na po nekoliko dana svojim kolima, koja su ostavljali ispred bolnice, pa često nije bilo mesta. Od kada se plaća parking, to se više ne dešava i ne pamtim kada nisam mogao da nađem mesto za parking.

Suština je u tome da je slobodan parking pored hitne pomoći i bolnice izuzetno vredan resurs, koji ponekada može i život da spase. Upravo zato, umesto da parking pored medicinskih ustanova bude besplatan, ili jeftiniji od ostalih parkinga, on verovatno treba da bude skuplji.

27 comments:

Anonymous said...

Relativno daleko od centra grada, uz nepostojanje javnog prevoza, znači rentu za posete.

Parking firme su najveće ZLO koje su smislili proteklih godina.

Aleksandar Stevanović said...

Ovde ne vidim nikakvo zlo u vidu rente za posete. Ako nisi u nuzdi, a u poseti nisi, parkiras se za dz koju stotinu metara od bolnice i nema rente.

Ja uzivam od kada zivim u carstvu zla parking firme jer u mojoj ulici ima dovoljno parking mesta za stanare umesto da mi svaki dan dolazi gomila ljudi koja se parkira da bi isla na posao. Jadina je mana kada dolaze jednodnevni i visednevni gosti sa kolima radnim danima, ali i to je vise problem konformizma nego sto se ne da resiti.

Anonymous said...

Dobro, iznamljivanje prostora koji nije tvoj, i za koji ne plaćaš porez, nije ništa drugo do kriminal. Ko je vlasnik tih "firmi"?

Cela stvar, zajedno sa putarinama, izgleda kao "deecooo" iz poznatog nam filma.

U čemu je zlo parking servisa?
Pored navedenih nejasnoća, konzumacije prostora, stvaranja kriminalne grupe koja štiti rentu sprečavanjem razvoja drugih vidova saobraćaja, diskriminativne naplate (kako bi smirili lokalce), veze sa petrolejskom i auto industrijom, u slučaju požarevačke bolnice se svodi na puki maltretman ljudi, obzirom da je van grada i da ne pomanjka prostora.

U krajnjoj liniji, Aleksandre pomenuli ste to, parking servis grupa potiskuje javni saobraćaj, zagušuje ulice, i povećava vreme-trošak hitne pomoći/vatrogasaca/policije.

Grad Beograd nije mogao da smisli veću glupost od te. Uz svesrdnu pomoć saobraćajnih "inovatora".

mp said...

Ovo je posao za ministarstvo zdravlja, da se izdaje parking mesto na recept! Aleksandre, jel to predlazes da se parking placa svuda, jer i kod nas sto ne zivimo u centru dolaze gosti pa se zavlacim po cudnim delovima naselja da bih se parkirao, narocito u vreme slava. Sasvim suprotna situacija od Markove je na B. Brdu, gde se ne placa parking pa ko ide u dom zdravlja nek se snalazi. Ne znam konkretnu situaciju u pozarvcu, ali resenje jeste da bolnica ima svoj parking prostor. Genijalni centralni planeri se izgleda nisu setili toga kada su projektovali vecinu domova zdravlja, pa to izgeda mora naknadno.

Steve W said...

"Dobro, iznamljivanje prostora koji nije tvoj, i za koji ne plaćaš porez, nije ništa drugo do kriminal. Ko je vlasnik tih "firmi"?"

To je odvojeno pitanje od pitanja da li treba da se naplacuje parking. Ja smatram da treba, iz razloga navedenih u originalnom tekstu

Anonymous said...

Kriminalno-stranačke grupe, koje uzurpiraju javni prostor, manje su važno pitanje od toga DA LI bi trebalo naplaćivati parking prostor?

DA ILI NE NAPLATA PARKINGA?
"Sigurno DA".

Ma važi... Pa nije BAŠ tako jednostavno, niti je odvojeno pitanje.

U BGU JE TO KRIMINALNA DELATNOST VEZANA ZA "REKONSTRUKCIJU" ULICA.

Steve W said...

Da li treba da se naplacuje struja - Da.
Da li je u redu da se svastika ministra energetike ugradi 5dinara u svaki kWh? - ne.

Anonymous said...

Verovao sam da se iza nika krije muzikant, a ne komedijaš :) pa umesto najmanje violine zaslužuje najmanji aplauz:
Bravo, Stevice, bravo!

Šta je sledeće? Glavarina po plućnom kapacitetu?

Čak su i kriminalni kvazistručnjaci, ispuzali iz crnog šinjela, shvatili zone, a Steva suflira za razvoj retardiranog "preduzeća" i uvećavanje broja šatropolicajaca. Bravo!

Steve W said...

Predlazem da se ukinu operacije slepog creva sve dok postoje doktori koi uzimaju mito.

Anonymous said...

Firma bez koje se može :)

Nevena said...

Citat: „ Sasvim suprotna situacija od Markove je na B. Brdu, gde se ne placa parking pa ko ide u dom zdravlja nek se snalazi.“

I ne samo u Dom zdravlja...
Na Banovom brdu se vrši kontinuirano zlostavljanje ljudi od strane Parking servisa putem „pauk službe“ .
Svaki posao koji se završi u Požeškoj ulici (banka, pošta, Dom zdravlja, poresko...) košta najmanje 100 eur - koliko iznosi odnošenje vozila. Nekoliko pauk ekipa neprestano kruži po celom B.brdu i izgleda da se Gradu to mnogo više isplati nego da naplaćuje parking. Na dnevnom nivou im pazar bude najmanje 500 eur (moja slobodna procena je da se penje i do 1000 eur) a trošak mnogo manji nego da je uloženo u sistem naplate parkinga.

A renta za posete je zapravo odlična ideja, zašto da ne (ne samo za parking, već za svakog posetioca). :)
Iznos bi mogao da bude simboličan, dakle zanemarljiv na pojedinačnom nivou, a ukupna suma bi mogla da se upotrebi za neki „luksuz“ namenjen pacijentima na odeljenjima gde se dugo leži (aparat za kafu i sokove, novine, pa i klima, televizori i slično...). Posetiocima ne bi bio preveliki udarac po džepu a sutra bi i oni kao eventualni budući pacijenti te ustanove imali koristi od tog troška. Naravno, isključujući urgentne ustanove i odeljenja intenzivne nege (mada, tu ni nije takva prohodnost posetioca).
Porodilišta bi prva mogla da uvedu praksu naplate ulaska u bolnicu jer bi to dugoročno dvostruko vredelo – i pacijentkinjama mamama i njihovim bebama.

zmau said...

"Svaki posao koji se završi u Požeškoj ulici (banka, pošta, Dom zdravlja, poresko...) košta najmanje 100 eur - koliko iznosi odnošenje vozila"

Ne razumem, ko te tera da ostavljaš nekakvo vozilo na ulici ?
Uostalom, da stvarno postoji takav problem, već bi se pojavila banka sa parkingom sa klijente, i oduvala konkurenciju.

zmau said...

" Nekoliko pauk ekipa neprestano kruži po celom B.brdu i izgleda da se Gradu to mnogo više isplati nego da naplaćuje parking."
Svaka čast. Grad se bavi sprovođenjem zakona, što i jeste njegov posao, a usluge parkiranja može (i treba) da nudi neki privrednik.

Nevena said...

Ko je rekao da ostavljam vozilo na ulici?
Upravo o tome se radi, što se nose SVA parkirana vozila jer je parkiranje svuda zvanično zabranjeno. Bukvalno svuda, osim na par izolovanih mesta u bočnim ulicama koja su uvek zauzeta jer tu parkiraju stanari tih zgrada.
Taj kraj ima dosta sadržaja i veliku prohodnost i ljudi su prosto prinuđeni da negde, igde, ikako, stanu.
I tako ti, primera radi , dođeš na B. Brdo, parkiraš se propisno u smislu da nikoga ne ometaš, nikoga nisi blokirao, ne stojiš na ulici, pešačkom, ispred garaže ili na šinama, sve u svemu, parkiraš se po svim logičnim pravilima vrlo uljudno i kulturno, i to u nizu već parkiranih automobila (a nisi video da je negde na dnu ili na početku ulice znak zabranjenog parkiranja, a ruku na srce nisi ga ni očekivao jer nema nikakve logike da tu bude zabranjeno) i odeš u banku (kojih već ima na svakom ćošku, ali BEZ svog parkinga) a u međuvremenu ti momentalno odnesu auto.

Taj problem zaista postoji i nisam ga ja ovde sada izmislila, svi koji rade ili žive u tom kraju grada dobro znaju kako to izgleda.

Ako ikada budeš prolazio Požeškom, obrati malo bolje pažnju i videćeš da „pauci“ samo kruže. I pazi gde parkiraš. :)

Nevena said...

Citat: „Grad se bavi sprovođenjem
zakona, što i jeste njegov posao“

Previše su revnosni po tom pitanju, bojim se da nije samo pravde radi. :)

zmau said...

"ne stojiš na ulici"
I dalje te ne razumem. Gde parkiraš, u nečije dvorište ? U park ? Gde si ako nisi na ulici ?

"obrati malo bolje pažnju i videćeš da „pauci“ samo kruže. I pazi gde parkiraš. :)"
Da mi je da i to jednom vidim. A ja parkiram na parkinzima, i nikad nigde nisam imao problema.

Nevena said...

Citat: „I dalje te ne razumem“

Zaista ne znam kako bolje da objasnim ono što želim da kažem. :)

Možda bi me bolje razumeo ako ne bi svaku reč bukvalno tumačio. *

Citat: „Gde si ako nisi na ulici ?“

Na ulici - da, svakako. Teško da bi uspela da se parkiram na drvetu (u stvari meni lično je prilično teško da se dobro parkiram i na ulici, uz trotoar, pa zato i idem peške). Međutim, termin „ulica“ se može upotrebiti u raznovrsnom kontekstu (ulica po kojoj se vozi zvana kolovoz, ulica na kojoj se parkira zvana parking...), no da ne širim priču.

Uglavnom, probaću da zaključim i kažem da je poenta u tome da Grad treba da uredi parkiranje na taj način što će da odredi parking zone i da ih naplaćuje a ne masovnim odnošenjem „nepropisno“ parkiranih automobila. Pauk bi trebalo da bude nužda (privremeno rešenje) a ne pravilo.

*prim.aut. sitničarenje nije kul osobina

Vladimir said...

Ja u bolnicu ili u dom zdravlja idem taksijem. To je najbolji način za izbegavanje problema bilo koje vrste.

zmau said...

Ulica se najčešće sastoji iz kolovoza i trotoara. A može da postoji i obeležen parking, a i zelena površina i još po nešto. Retko kad u gusto naseljenim delovima grada (kao što je slučaj sa Požeškom) postoji neki nedefinisani deo ulice koji nije ništa. I ceo smisao tvojih prethodnih postova beskrajno zavisi od te sitnice koju bi ti kao gradski čovek i licencirani vozač trebala odlično da znaš.
A ako takvu sitnicu kao što je deo ulice na koji parkiraš ne umeš da identifikuješ, onda stvarno nemamo o čemu da razgovaramo. Nego bi policija trebala ozbiljnije da se pozabavi tvojim slučajem.

Nevena said...

Citat: „I ceo smisao tvojih prethodnih postova beskrajno zavisi od te sitnice...“

Ma ne...smisao mojih postova se negde krije u mom gore iznetom zaključku i u vezi je sa organizovanom i uređenom naplatom parkiranja.

Citat: „A ako takvu sitnicu kao što je deo ulice na koji parkiraš ne umeš da identifikuješ...“

A vidiš da si i ti sada upotrebio termin „ulica“, doduše, samo malo približnije si definisao. :)

Mene jednostavno mrzi da koristim „stručne“ izraze jer mi je toga preko glave i ovde nisam da bih se razbacivala terminima i ganjala oko značenja upotrebljene terminologije (van suštine razgovora) već da bih ćaskala. Nema ljutiš, ako se razumemo razumeli smo se a ako ne, nikom ništa.

Vladimire, Vi ste u pravu, to i ja radim. Međutim, to nije rešenje na opštem nivou.

Vladimir said...

Rešenje na opštem nivou jeste da se pojavi taksista u obliku De Nira. ;)

Nevena said...

Pa…cenim da već ima dosta potencijalnih psihotičnih autodestruktivnih „taksista“ svuda oko nas. :)

Speaker said...

Skoro svuda gde sam živeo, a živeo sam u nekoliko država i gradova, u centralnim gradskim delovima postojale su nekakve zone za parkiranje, i uglavnom su funkcionisale po sličnom principu, to jest, rezidenti su parkirali besplatno ili za neki mali godišnji ili mesečni iznos (to nije, Srđane, nikakva "diskriminacija", zašto ljudi koji žive na nekoj lokaciji ili su vlasnici nekretnina ne bi imali prednost u odnosu na one koji tamo ne žive?). dok za goste, majstore, prolaznike postoje ili nekakva specijalna plaćena mesta posejana po tim zonama, ili privremeni kuponi koje mogu da iskoriste svuda unutar neke ili svih zona. A ako deo grada nije stvarno prenatrpan, firme institucije i pojedinci uglavnom takođe mogu da kupe neki broj parking-mesta za neke pare koje su obično dosta veće od onih koje plaćaju obični rezidenti, to jest od sto-dvesta do hiljadu-dve evra mesečno, zavisno od grada, lokacije i standarda zemlje. I ja zaista ne vidim neki značajno bolji sistem, i jedino što mene lično kao vozača nervira su stalni pokušaji zelenog šljama (da ne kažem ekoterorista :) ) ili populista iz standardnih partija da ograniče prostor za parkiranje i protok saobraćaja po gradovima, iako su današnji automobili što se tiče zagađenja mila majka, a vozači plaćaju značajan deo poreza od koga se njihove debele socijalističke guzice izdržavaju :)) I, da, uglavnom se o naplati parkiranja isto brinu nekakve privatne firme, koje su pobedile na nekom tenderu i daju nadležnim lokalnim organima neke pare, a koliko je ceo taj sistem korumpiran, opet zavisi od zemlje i grada. Te ne vidim da je regulacija parkiranja u Beogradu nešto bitno drukčija, gora ili bolja od regulacije drugde u Evropi (naravno, svuda ima detalja, tipa rasporeda i parametara zona ili načina plaćanja, koji su bolje ili gore rešeni, ali ja ovde govorim o principu), a isto tako ne vidim ni neku pametnu alternativu tom sistemu, ali možda sam prosto glup i nedomišljat :))) Kako biste vi to rešili, Srđane? :) Ali nemojte da mi pričate kako biste pustili i Kurtu i Murtu da se svuda parkira za džabe, jer to jednostavno ne funkcioniše, već dva puta sam bio u situaciji da mogu da uporedim stanje pre uvođenja zona i posle, uključujući i grad i četvrt u kojoj trenutno živim, i to je definitivno budalaština, pre nego što su uveli zone ovde je bio totalan haos (živim blizu centra, pa su raznorazni likovi parkirali po kraju da ne bi platili parkiranje u strogom centru gde je već ranije bila uvedena zona, i retko kada sam mogao da parkiram bliže od dvestotinjak metara od ulaza, a kako se radi o starom delu grada, garaža za iznajmljivanje nema ni za pare ni za ljubav ili ih ima kilometar i više daleko) a sada u devedeset procenata slučajeva parkiram do pedesetak metara od kuće, dok je odmah iza ćoška plaćeni parking za tridesetak automobila, pa nemam problem ni sa gostima koji gotovo uvek nađu mesto.

Anonymous said...

"Kako biste vi to rešili, Srđane? :)"

РЕШИЋУ то тако, што ћу пустити хорду да их развуче по улици, и окачи по бандерама, а онда ћу показати милост, ако већ нећу пустити сузу, и зарадити своје место у Царству.

Ако је то могао један Лонгин, зашто не би могао и Срђа? :)

Морам признати, Спикеру, да је ово један врло чудан коментар, за некога ко се иоле бави питањима саобраћаја (има простора и за пакосну доскочицу, коју ћу овог пута пропустити). За некога ко тврди да живи ино, чудно је да приликом оштрих, врло оштрих коментара према "домовини", никада не помињете једну чињеницу коју сви примећују:
БЕОГРАД СМРДИ.

Смрде говна која "управљају" градом, и свињац који остављају свуда за собом. Дуго сам мислио да не може бити горе, и да је малтене сваки потез бољи од тренутне ситуације, али сам потценио наказна створења која су "на челу" града, почев од Ханца Холцијуса, пардон,од првог комунистичког имбецила, до овог последњег тоталитарног, пљачкашког, немуштог и ружног кретена, који некако успева да засвињи све додатно.


Како, до ђавола, Спикеру, не успевате да направите разлику између неког нормалног града на Западу или на Истоку, и БеоПаланке?
ШТА ЈЕ ТО СЛИЧНО?
Зар не умете да разликујете свињу и овцу, жабу и коња??

Моја маленкост је имала ту част да пружи руку одређеним људима, и каже:
Господине, Ви сте геније.
На шта би одговор био:
Знам.

Ретардирана стока, почев од "Ханца Холцијуса" :) ,истим је тим људима пљунула у лице.

"Kako biste vi to rešili, Srđane? :)"

Пустио бих Штрауса и замолио најлепшу даму за плес, ето то бих урадио :)

Speaker said...

@Srđan
Srđane, šta vam je, pobogu, ovde sam valjda ja zadužen za nagle napade literarne troletnice, a ne vi? :))) Na prvom mestu, uopšte ne delim vaše mišljenje o Beogradu, naprotiv, mislim da je jedino mesto koje konzistentno pokazuje kakav-takav napredak u Srbiji upravo Beograd, kao i da je, uprkos svim svojim evidentnim manama, Đilas barem za klasu sposobniji lopov i menadžer :) od ostalih pripadnika vladajućeg kartela. Meni pre smrdi ostatak Srbije, onaj paleobalkansko-azijatski balast koji taj Beograd večno vuče na grbači, nego prestonica, koja je i ovakva jadna i bedna na kakvu se poslednjih dvadesetak godina napravila, još uvek jedini grad u zapadnom delu Balkana (mada bi, naravno, Ljubljana bila zakon za njega da je barem nekih tri puta veća :)) ). Ali sve to je potpuno irelevantno, ovde se radi o jednom banalnom logističkom problemu, otužno bazdećem po trivijalnoj racionalnosti, :)) u koji velike političke teme i impromptu rapsodije pune moralne indignacije može da upliće samo neko ko je dobro lud kao vi, Srđane, drugim rečima, još jednom niste razočarali, moj duboki naklon, i metaforični šešir sa širokim obodom i belim nojevim perom dole :))))

Anonymous said...

Naravno da sam lud. Naravno.
Jer ako je bandoglavi - menadžer, onda je logično da sam lud. Baš lepo. Prihvatam :) Pa čoveče, hvala!

"Istočni" Balkan je "zapadnom" vodokotlić, i ako je nešto domišljato sa vaše strane, to je upravo poređenje unutar Jugokretenije, obzirom da se taj prostor zaista sa drugim ne može porediti. Odlično!

BeoPALANKA je bolja od ostatka Srbije? Nije tačno. Bg je urbanistički, privredni, saobraćajni i infrastrukturni promašaj, ravan afričkom krkljancu. Puka veličina ga čini jedinstvenim u okruženju. Ne postoji nikakva prednost grada, samo nedostaci, a lakše je zamisliti da će se neko sa izborom, zavući u neku zabit, nego doći u komunističku igrariju zvanu Grad Beograd. Pored toga što je totalan promašaj u gotovo svakoj sferi života, BeoPalanka je i kočnica za bilo šta pozitivno u Srbiji, i šire. Lakše je zaobići totalitarnog kretena iz glavnog grada, obilaznicom oko Jugokretenije, nego petljati se s njim.

I uzgred, zahvaljujući nizu imbecila, krunisanom ovim poslednjim, ne postoji trivijalno rešenje za bilo šta u gradu, pa ni za gradski sekretarijat za saobraćaj, izvan miniranja njihovih prostorija :))

Vladimir said...

@Srđan, Speaker

Istinsko je zadovoljstvo čitati vaš literarni dvoboj, postali ste pravi junaci našeg doba. Ops, našeg bloga. Bloga li vam vašeg!
Speaker piše kao mešavina Kortasara i Artura Klarka, a Srđan poput Fuentesa i Živojina Pavlovića na kvadrat.
Ja se pridružujem kao sekundant, jer nemam književnog talenta, delim oružje, brojim korake.
Vaša priča o Beogradu i uništavanju istog asocirala me je na skorašnju informaciju koju dobih od dva proverena, nezavisna i nevladina izvora. Tito je tražio od Čerčila da se Beograd bombarduje na uskrs, 1944, da bi kralj Petar II prihvatio Tita kao glavnog baju. A kada se Beograd bombarduje, složićemo se, teško je organizovati dobar parking servis.
Izvori: Crnjanski, Embahade; Saša Petrović, Sve moje ljubavi.