Pages

26 December 2011

Genijalno

Pavle sa Club von Neumann bloga je postavio zaista sjajan video sa TED-a.

Radi se o Luis von Ahnu, momku koji je sa timom sa Carnegie Mellon univerziteta tvorac Captcha i Recaptcha sistema. Nisam imao pojma da popunjavanjem glupih i dosadnih Recaptcha formulara pomažem pri skeniranju knjiga. Kako i zašto, pogledajte video.



Prosto vam se nameće pitanje - koje još aktivnosti na internetu bi mogle da imaju slične pozitivne eksternalije? Ne pada mi ništa na pamet, ali osećam da onaj ko uspe da smisli dobar biznis model može da se obogati. Recimo, ako ovom timu uspe ideja sa Duolingo sajtom (pogledajte video da biste shvatili o čemu se radi), na dugi rok bi mogli da steknu monopol nad kompletnom svetskom prevodilačkom industrijom.

6 comments:

Stanke said...

To se zove crowdsourcing. Ko je to izmislio, stvarno zaslužuje Nobelovu nagradu za nešto.
Bio je primer ove godine kada je neki institut za neku biohemiju napravio igricu u kojoj su igrači slagali molekule. Igrica je postala popularna i za nekoliko meseci su igrači uspeli da slože neki molekul za neki lek, što bi nekom superkompjuteru trebalo godinama da složi. Mrzi me da tražim sada vest.

Stanke said...

Evo, našao sam: klikni ovde

Marko Paunović said...

Ja sam pod crowdsourcingom (mozda pogresno) smatrao svestan i nameran zajednicki rad na resavanju nekog problema.

I to je naravno genijalno.

Ali ono sto je ovde "genijalnije" je to sto se korist izvlaci iz potpuno nesvesnog i nenamernog rada. :)

Pavle Mihajlović said...

Ja ne znam da li je Hajek ovakve stvari predviđao u svojim razmišljanjima. Ovo me toliko podseća na ideju spontanog poretka

Unknown said...

Damn liberal! :D

Nemanja said...

Zahvaljujuci tekstu, postao sam 30% efikasniji u popunjavanju CAPTCHA-e, na ustrb tacnosti ispravne reci :D