Pages

15 December 2010

Civ V

U postu Meta Ridlija piše sledeće:
The Civ games are superficially just another turn-based strategy game, but they really function as a vivid interactive tutorial on how civilizations develop, how populations grow, how technology accumulates, how historical and geographical contingencies work, how superior trade is to warfare in promoting prosperity, etc. A lot of wisdom about history, economics, demographics, geography, etc. is built into these games, and players absorb that wisdom quickly and painlessly just through playing them. So Civ's designer Sid Meiers is arguably one of the great unacknowledged educators of the modern world.   I also suspect that people who have spent at least 40 hours playing Civ will show a higher appreciation of modern life and more rational optimism about the human future.
I'd recommend 'Civ 4' if you haven't seen any of them (the more recent 'Civ 5' was a badly designed exception to an otherwise excellent series).

Žao mi je što moram da se složim sa poslednjom rečenicom. Civ 5 sam željno iščekivao mesecima i na kraju sam, ipak, razočaran. Neke stvari mi se sviđaju (drugačiji način širenja gradova, princip "jedno polje jedna jedinica", mogućnost da neke jedinice gađaju na daljinu, činjenica da održavanje puteva košta, mogućnost da jedinice same prelaze more, bez potrebe da se ukrcaju na brod, "obračunavanje" nezadovoljstva na nivou države, a ne na nivou grada...), oko nekih sam prilično ravnodušan (gradovi-države), ali je izbačeno dosta stvari koje su mi se sviđale.

Prvo, nema religije. Nisam bio baš oduševljen načinom na koji je religija ranije funkcionisala, ali potpuno izbacivanje je greška. Drugo, potpuno je izbačen koncept zagađenosti, tako da sada resursi hrane imaju mnogo manji značaj. Takođe, ranije je bilo bitno da izmisliš tehnologiju koja ti omogućava izgradnju akvadukta i bolnice, sada svega toga nema. Treće, izbacili su korporacije. Meni se sam koncept baš sviđao i obilato sam ih koristio. Izbačeni su i Hollywood, Rock and Roll i Broadway kao čuda, tako da nema pravljenja singlova, filmova i predstava i trgovine njima. Četvrto, ne sviđa mi razvoj tehnologije kada se dođe u savremeno doba - praktično jedina korist od novih tehnologija je vojna.

Ali, čini mi se da me najviše frustira to koliko se sporo gradi u odnosu na Civ 4, a nisam oduševljen ni novim sistemom kulture. Sa druge strane, sviđa mi se što su kultura i nauka odvojene od para ("kultura i nauka skinute sa budžeta", lepo zvuči).

Sve u svemu, igra je znatno uprošćena. Mislim, jasno mi je da je jedan od osnovnih ciljeva bio da se privuku novi igrači, kojima je Civ 4 bio suviše kompleksan.Time su ostavili na cedilu nas, veterane, koji i dalje pamtimo Staljina okruženog Mongolima. Ostaje nam samo da se uzdamo u modove, kojih bi trebalo da bude.

5 comments:

Vukašin Stojkov said...

Interesantno, cuo sam samo pohvale. Ja sam se zaustavio na Civ III (Conquests), cetvorka mi je i lose izgledala, lose funkcionisala plus imala gluposti (IMO) poput religije, jedva cekam da probam V.

Nexus said...

Za jednog libertarijanca potcenjujete želju za profitom. :D
Religija i ostale stvari će najverovatnije doći u vidu ekspanzija. One se namerno vade iz prethodne igre, kako bi se dale u ekspanzijama nove.

Marko Paunović said...

Videcemo koliko ce biti profitabilno. Na CivFanatics forumu su generalno takodje nezadovoljni.

Mislim, jasno mi je da se zeleli da igru priblize i onima koji nikada nisu igrali prethodne delove i da tako povecaju prodaju, ali nisam siguran da ce to da upali. Ljudi koji vole 4X igre cene kompleksnost, a oni koji ne cene kompleksnost ni ne igraju takve igre.

Takodje, nisam siguran ni da su oni imali prave podsticaje da "forsiraju profit". Da jesu, verovatno ne bi ubacivali stvari koje su skupe, a minimalno povecavaju kvalitet igre - na primer to sto svi vladari govore svojim originalnim jezikom. Pretpostavljam da nije bilo ni jednostavno ni jeftino naci nekoga ko ce pricati jezikom kojim govori Songhai civilizacija. :)

Ja se u stvari najvise uzdam u nezavisne modove. Za Civ IV je bilo nekoliko stvarno dobrih.

Vukasine,

Nisam ni ja bio zadovoljan svim detaljima religije, ali je imala zanimljive efekte, sto diplomatske, sto na zadovoljstvo naroda.

Ali, najbolje bi bilo (a ne verujem da bi to bilo toliko skupo razviti), da se igra organizuje sa necim poput "lejera", gde bi mogao na pocetku da odredis da li zelis i religiju, korporacije, zagadjenost i slicno...

Unknown said...

Bas danas treba da uzmem od buraza peticu. meni je i cetvorka ali warlords dobra verzija i ima interesantnih modova. buraz, koji nije fan kaze da je kul ali videcemo kad se prikljuci pravi znalac.

Unknown said...

Bas danas treba da uzmem od buraza peticu. meni je i cetvorka ali warlords dobra verzija i ima interesantnih modova. buraz, koji nije fan kaze da je kul ali videcemo kad se prikljuci pravi znalac.