Pages

30 September 2010

Ukinuto ropstvo u Srbiji

Na istoj sednici Vlade na kojoj je mlekarima zabranjeno da prave jogurt i pavlaku više nego što ministar želi, doneta je i odluka da se ukine obavezno služenje vojnog roka.

Teško je proceniti koliki je trošak obaveznog služenja vojske. Pomislite samo na milione i milione protraćenih čovek-godina koji su mogli biti potrošeni na posao, ljubav, muziku, sport, obrazovanje ili prosto gluvarenje.

Neki ljudi smatraju da samim tim što ste rođeni kao muškarac imate obavezu da stavite godinu dana svog života na oltar državi. Drago mi je da naša vlast to više ne misli. Jeste, trebalo je to da se odavno uradi, ali bolje ikad nego nikad.

Što se mene tiče, ovo je jedna od najvažnijih odluka od 5. oktobra na ovamo.

5 comments:

Lazar Antonić said...

Jeste Marko jedna od najvaznijih. Lepo je sto si primetio.

Ne da bi ikada robovao i da nisu, ali je svakako lepo od njih sto su konacno ukinuli.

Anonymous said...

Није ли војска нека врста in-kind пореза, односно кулука како се то звало у турско време? Другим речима, држава уместо да плаћа професионалне војнике, има и радну снагу за одржавање војне опреме коју би иначе морала да плаћа. Наравно, све то уз огромне трошкове и губитке које и сам помињеш. Дакле, са становишта државе и трошак и корист, са становишта "пореског обвезника" главарина. Можда могу неке паралеле да се повуку са другим донекле сличним појавама у свету - нпр. обавеза поротисања у Америци?

jovanović said...

Ista stvar mi je pala na pamet. I ja nisam ni malo srećan što svojim parama finansiram nekakvu vojsku.
Ali sama činjenica da pojedinac može da bira način kako će da odradi svoje za državu je veliki korak napred. Naročito ako dosadašnji obavezni način sadrži ogromnu količinu ispiranja mozga uz konkretni rad.

Marko Paunović said...

Ja sam svoj kuluk odradio, ali ako nista drugo, drago mi je sto moj sin nece morati.

Nemanja,

Jeste, bukvalno se radi o kulucenju. Ali, kao i kod kuluka, to je prosto neefikasno. Zasto terati trgovca da kuluci? Zar nije bolje naplatiti porez, pa onda platiti da radi u polju neko ko to voli/zeli?

Sto se obaveznosti porote tice, lici, slazem se.

andreas breme said...

a sta mislite o tezi da profesionalna vojska gubi vezu sa ostatkom drustva tj podloznija je da ima i namece sopstvene ciljeve itd...