Pages

10 May 2010

Leferova kriva

Dočekali smo da vidimo kako teorija odgovara praksi. Naravno, nisu se vlasti u Srbiji setile da snize poreze, ali su pokazale kako lakomost dovodi do kontraproduktivnih efekata. Promet naftnih derivata, koji su politikom 4 dl vožnje i 6 dl države učinjeni ekstremno skupim, pao je toliko da je uprkos velikim procentualnim zahvatanjima, apsolutni prihod države značajno opao. Naravno, nema želje da se smanje rashodi, nego se žele kazniti "Vlasi koji su se dosetili" TNG.

Šta je još interesantno. Prvo, odjednom ni reči o ekologiji. Valjda smo je ispucali za ovu godinu novim taksama na kupovinu bele tehnike, računara i sl, a da ne pričamo o reciklaži starih Zastavinih modela. Drugo, kako da ove godine poskupljenja nafte ne potpiruju inflaciju tako snažno kao što je to bio slučaj 2007-2008 i to samo u Srbiji?

Sve u svemu mnogo pitanja iz Zone sumraka ekonomske demagogije.

5 comments:

Janko said...

"Ministar trgovine Slobodan Milosavljević kaže da je u 2009. godini smanjena potrošnja goriva sa tri miliona tona na 2,6 miliona, dok je u prva tri meseca ove godine pad prometa derivata iznosio između 20 i 28 odsto. Predsednik Udruženja vlasnika privatnih benzinskih pumpi Milan Rakić kaže da je "od marta do marta" promet derivata opao za 40 odsto"

Vlada said...

Postaćemo i mi ekološka država kao i Crna Gora :))))

mileusna said...

Znači da je broj saobraćajnih nesreća opao zato što se mnogo manje vozi a ne zbog novog zakona o saobraćaju. :)

BluesRocker said...

Sa saobraćajcem uvek možeš da se nagodiš za nižu cenu, na pumpi malo teže. :)

Aleksandar Stevanović said...

Izgleda da i svaka glupost ima poneku pametnu posledicu, barem kada je rec o saobracajnim nesrecama. Uostalom da nije bilo alave drzave pre par stotina godina, ko zna koliko bi cekali na konjak.