Vlada je odlučila da osnuje novu državnu aviokompaniju u koju će preneti deo sredstava i zaposlenih iz JATa, dok će dugove JATa i nepotrebna radna snaga nekim delom biti namireni od prodaje JATovih nekretnina, a ostatak - zna se. Ovo deluje kao prihvatljiv scenario. Pokušali su da ga prodaju, nisu uspeli, pa su se odlučili na delimični stečaj. Međutim ono što je loše u ovom predlogu je što novu kompaniju neće da prodaju nego samo da dokapitalizuju (verovatno 49%). Znači ostaće državna, jer se prethodna državna aviokompanija valjda dobro pokazala. Ovo mora da je Dinkić smislio.
Loša vest za poreske obveznike je što će neko morati da plaća razliku između aerodromskih taksi naplaćenih od nacionalne i drugih aviokompanija. Manji profit državnog aerodroma je takođe porez. Loša vest za putnike je što će se državni ekonomisti i privrednici možda setiti još nekih ograničenja konkurencije koja mogu da znače relativno skuplje aviokarte.
5 comments:
Ne vredi, stvorena je kritična masa ljudi koji su kao pijavice nakačeni na zajedničku kasu i ovde se neće ništa promeniti...I za ovaj Telekom se potpisuju peticije da se ne prodaje, kreće kampanja po medijima kako će Srbija nestati ako se Telekom privatizuje....
"Stručnjak" Instituta za tržišna istraživanja - IZIT Saša Đogović:
"Državno preduzeće i te kako može dobro da posluje i to sve zavisi od strateškog promišljanja države o poslovanju kompanije koja je u njenom vlasništvu, pogotovo ukoliko je reč o kompaniji koja ima određene prirodne resurse - istakao je Đogović."
Ovakvi "stručnjaci" dobijaju najviše mesta u medijima...
Dokapitalizacija je uvek bolje resenje od prodaje. Tako prikupljen novac ide kompaniji koja ga moze upotrebiti npr za nabavku novih aviona. Bolje da novac ide Jatu nego nasim alavim politicarima zar ne?
"Bolje da novac ide Jatu nego nasim alavim politicarima zar ne?"
A ko upravlja Jatom? Nezavisni eksperti?
Sto se mene tice bolje je da novac ode direktno na privatne racune politicara, nego Jat-u.
Vladygar, ti slobodno uplati novac Jatu na racun, ili mesecno kupi po nekoliko avio karti da ih podrzis.
Mene zanima ko je lud da dokapitalizuje JAT. Do sada su pravili ogromne gubitke, sada im treba neko da ih vadi iz bule ali daju časnu reč da će od sada pozitivno da posluju. Naravno, upravljač će ostati isti i to treba da ulije poverenje potencijalnom investitoru.
Post a Comment