Pages

25 February 2010

Železnica

Sada transport kod nas košta oko 25 evra po toni, a treba da padne na 15 evra, kao što je u okruženju. Zato sada idemo u reformu železnice. To pre svega znači da se odvoji transport od infrastrukture. Transport mora da se liberalizuje i da bude otvoren, slično otvorenom nebu u avio-saobraćaju. Ko bude želeo, moći će da konkuriše za licencu, da kupi vagone i sam obavlja transport. Prvi će se Miodrag Kostić uključiti u to, jer čovek samo traži da ga pustimo da obavlja transport, a sam će da angažuje vagone i da prevozi tri miliona tona robe barskom prugom. I treba ga pustiti, i to odmah.

Verovali ili ne, kaže ministar Mrkonjić.

14 comments:

Vlada said...
This comment has been removed by the author.
Vlada said...

Lepo je ka nekome dođe iz d..ta u glavu, pa makar i sa zakašnjenjem

Još jedan biser iz intervjua:
_________________________________

Шта се дешава са руским кредитом од 800 милиона долара који треба да иде у инфраструктуру? Где је запело?
Где је запело? Немамо пројекат за Београдски чвор, веровали или не. То је моја срамота, јер сам ја радио на томе 30 година и оставио пројекте у ЦИП-у, али их данас нема.

Кад сам ушао у владу, нисмо имали испројектован ни један километар Коридора 10 нити идејни пројекат.
_________________________________

Uvek naši političari pričaju, samo a imamo pare sve bi završili (metro, mostovi, čvor, luka..), a ovo nije prvi put da ne postoji ni projekat. Bar je priznao da je primao direktorsku platu nizašta

Još jedan besmisao našeg zakonodavstva:
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/178154/Internet-kladionicari-oprali-pola-miliona-evra

perica said...

Nije njemu ništa došlo iz dupeta u glavu.
Infrastruktura ostaje državna, dakle nasilni monopol tu i dalje radi. Znači, sve ostalo je kozmetika. Kod države mora da se isposluje licenca, a uslovi su jelte takvi da samo odabrani ulaze u igru. Menjamo ali tako da sve ostane isto. Po sredi je samo lingvistička mimikrija - krađa termina iz slobodno-tržišne priče da sakriju kontinuitet komunističke pljačke. Liberalizacija my ass! Kako kaže Mrka: "čovek samo traži da ga pustimo da obavlja transport." Slobodno može da konkuriše pa da ga pustimo. Vuk menja rečnik, ali ćud ne.

tiki said...

Lepo je ka nekome dođe iz d..ta u glavu, pa makar i sa zakašnjenjem

ja se bojim da mu je negde drugde ušlo , mislim čovek je promenuo mišljenje na osnvu PONUDE

Branko Todorovic said...

To je verovatno protivusluga Kosticu zato sto ce za drzavu pokusati da kupi Luku Bar.

Marko Paunović said...

I ti posle nesto liberalizuj i reformisi....

Odmah - korupcija i protivusluge.

Branko Todorovic said...

@ Marko

Priznajem kako sam sebe kažnjavam zato što sam posumnjao u želju druga Mrkonjića da liberalizuje i reformiše.

Ali pošto je rekao "Prvi će se Miodrag Kostić uključiti u to, jer čovek samo traži da ga pustimo da obavlja transport", onda mi je logičnije da se liberalizuje zbog Kostića i Luke Bar u jednom paketu, a ne zato što je Mrkonjić naprasno postao liberal a Kostić došao da ubira plodove slobodnog tržišta.

Ali Mrkonjić je iskusan političar pa ume to da upakuje.

VladimirV said...

perica said...

Nije njemu ništa došlo iz dupeta u glavu.
Infrastruktura ostaje državna, dakle nasilni monopol tu i dalje radi. Znači, sve ostalo je kozmetika.

-----------------------------------

U vecini drzava u Evropi i svetu zeleznica je u drzavnom vlasnistvu, iako je u drzavnom vlasnistvu posluju dobro i raspolazu najmodernijim tehnologijama u oblasti zeleznice, recimo u Francuskoj drzavna zeleznica SNCF:

http://en.wikipedia.org/wiki/SNCF

Nove tehnologije u zeleznici u Evropi i svetu:

http://en.wikipedia.org/wiki/High_speed_train

Dejan said...

Automatski se podrazumeva medju nekim bloggerima ako je nesto drzavno da mora biti lose. Kao i svaka druga firma, i firma poznata kao "drzava" moze posao da obavlja lose, a moze i dobro... Mislim, to nije cesto, ali ima takvih slucajeva. Nije bas da u privatnim firmama nema svakakvih ponasanja i takodje ista nisu uvek ni kaznjena na trzistu (iz raznih razloga). (Mada, ovaj komentar je vise generalan, a konkretno za Srbiju, ima smisla da se forsira privatni sektor, posto je drzava tamo hipertrofirala van svih zamislivih proporcija.)

Marko Paunović said...

blogger,

Poenta je - kakve veze ima kakvi su mu motivi? Valjda je bolje da uradi nesto dobro, pa makar i iz pogrsnih motiva, nego da radi lose stvari iz najbolje namere.

Dejane,

Naravno da gresaka ima svuda. Pitanje je samo gde ih ima vise.

Uostalom, ovde se cak i ne radi o privatizaciji, vec samo o dozvoljavanju konkurencije.

VladimirV said...

U Francuskoj su u vecinskom drzavnom vlasnistvu: SNCF (zeleznicki transport), EDF (elektroprivreda), GDF (gasna privreda), Air France (avio transport),... SNCF ima najduzu mrezu brzih pruga od svih zemalja u Evropi (TVG), EDF je najveci proizvodjac elektricne energije u Evropi, 3/4 proizvodje je iz nuklearnih elektrana,...
a sve su to uspesne firme, korporativizovane (u Francuskoj je S.A. ono sto je u Srbiji a.d.), listirane su na berzi, koriste najmodernije tehnologije u proizvodnji i poslovanju, ne prave gubitke nego prave dobre profite... a vecinski vlasnik je drzava... kako jet to moguce?
A znacajan udeo drzava ima i u France Telecom-u, Renaultu-u, EADS-u (proizvodjacu Airbus aviona),... itd. KAKO?

Slaviša Tasić said...

Sa kim se takmiče? Kako je regulisan ulazak u te grane? Imaju li subvencije?

bobek33 said...

Mene najvise zanjima taj deo intervjua u kojim Mrkonjic govori o srpskom TGV (Zeleznice Velikih Brzina - ZVB).

1) Lazno pretpostavlja gospodin minister da bi na taj nacin Srbija kao prva zemlja istocne Evrope imala tu vrstu pruge. ZVB vec ima Rusija na liniji Sankt Petersburg - Moskva. Koliko ja znam, i Poljaci vec spremaju studium izvrsenosti izgradnje ZVB (pre para dana otvoren je tender) koja trebao bi da bude zavrsena u 2018-19 g.

2) Naravno, kao sa svim infrastrukturalnim projektima u Srbiji, niko ne vodi drustvenih pregovora oko te investicije, ni uopste ne zna da li ce ta linija biti rentabilna.

3) Minister Mrkonjic zelio bi da izvrsi taj projekat do kraja mandate sadasnje vlade. To samo po sebi je absurdalno i nerealno. Svaki koji ima minimum pojma sta je ZVB dodje do takvog zakljucka. Naravno, ni u jednoj reci nista nije spomenuto o vozovima koje su potrebne za koriscenje mogucnosti takve pruge, a koje su veoma skupe.

4) U zemlji u kojoj prosecan gradjanin ima problem da putuje iz grada A u grad B (distansa 30-35km), gde nema NI JEDNOG savremenog voza (ni sinobusa), gde osnovna zeleznicka infrastruktura je propala, minister te zemlje planira u najblizom periodu izgradnju ZVB... Groteska.

5) Uopste se ne govori koja vrsta zeleznicke pruge (i njene strukture) je potrebna Srbiji u kontekstu regionalnog razvoja. Sad, voz predstavlja najjeftinije, najekoloske i najbrze sredstvo za prevoz ljude sto u zemlji koja ima visoku nezaposlenost i civilizacijski zaostaje mogao bi da u velikoj meri doprinese regionalnom rozvoju najsiromasnih dela zemlje, povecajuci pokretljivost radne snage.

6) Na osnovu mog dosadasnjeg iskustva kao korisnika ZS mogu da kazem da putovanje vozom u Srbiji podseca me na moje avanture sa indijskim zeleznicama.

7) Isti „profesjonalizam” ministra Mrkonjica je prisutan u slucaju izgradnje „autoputeva” (da li uopste mozemo to sto je gradjeno u Srbiji zvati autoputem???) u Srbiji. Minister planira puteve (finansirane iż ruskih, kineskih i evropskih kredita, u stvari bez sopstvenog doprinosa), koje ce graditi srpske kompanije po neverovatno niskim cenama. Niko ne pita o kvalitet tih puteva (zanima me ko vodi nadzor) ni i o ikakve standarde (ukljucujuci i te ekoloske).

VladimirV said...

Da, i zeleznica u Rusiji je u drzavnom vlasnistvu i Rusi imaju brze pruge na liniji Moskva-Sankt Peterburg (250km/h), a uskoro i na liniji Sankt Peterburg-Helsinki, Moskva-Soci, Moskva-Niznji Novgorod i Moskva-Kalinjingrad.

http://en.wikipedia.org/wiki/High-speed_rail_in_Russia