Pages

11 August 2009

Prodaja Sajma

Opšti utisak je da Beogradski sajam vredi mnogo više, a u praksi za njega se nije mogao naći kupac koji bi ponudio ni 2 miliona dolara. Ta cena je ustvari savršeno realna, a glavni razlog je što prodaja Sajma dolazi sa velikim restrikcijama. Kad bi se stvarno prodavao Beogradski sajam, postignuta cena bi bila mnogo veća. Ali ono što Srbija prodaje nije Sajam, nego samo pravo upravljanja njime.

Vlasništvo je skup prava, u koja između ostalog spada pravo da se objekt vlasništva otuđi, promeni ili uništi. Kada kupite cipele sve to možete uraditi sa njima. Ali kada kupite Beogradski sajam, ne možete da ga srušite i napravite od njega građevinsko zemljište, ili da ga podelite na pola i deo iskoristite za nešto drugo. Sa njim možete da radite samo to što vam je država rekla, da upravljate sadašnjim Sajmom kakav jeste, a čak i to uz dalje obeveze prema državi kao što su socijalni i investicioni plan.

Takva je bila sva privatizacija u Srbiji, a na slučaju Sajma se posebno dobro vidi. Beogradski sajam vredi mnogo, ali on nije stvarno na prodaju. Ograničeni skup prava koji je na prodaju, vredi malo.

7 comments:

Marko Paunović said...

Kazes "da upravljate Sajmom kakav jeste".

Negde sam procitao da cak ni to nije tacno. Danas je izdavanje prostora trgovcima veliki izvor prihoda Sajma, a ubuduce bi to bilo zabranjeno, odnosno Sajam bi iskljucivo smeo da se bavi priredjivanjem sajmova. Zato je moguce da ponudjena cena bude niza od jednogodisnjeg profita - jer sledece godine taj profit nece postojati.

Slaviša Tasić said...

Onda treba da plate nekome da uzme takav Sajam.

Vlada said...

Ali ajde objasni ti to ovom narodu. Sve su komentari tipa: "ja mislim da to vredi 100 miliona", "ja to nikada ne bi prodavao", "država mora da preuzme" ...itd. Teško je u Srbiji biti normalan.

Željka Buturović said...

"ali ajde objasni ti to ovom narodu."

mislim da vecina ljudi ne zna kako izgledaju uslovi prodaje (postojanje ogranicenja koje je slavisa nabrojao). oni verovatno zamisljaju da se kupovinom dobija mnogo vise nego sto se u stvarnosti dobija.

Marko Paunović said...

Zeljka,

Neznanje bi trebalo da implicira agnosticnost.

Ali, vecina ljudi ne kaze "ne znam sta je ispravno", vec ZNAJU da sajam vredi desetine i stotine miliona.

Željka Buturović said...

"Neznanje bi trebalo da implicira agnosticnost."

pa trebalo bi, ali to neretko nije slucaj.

u ovom konkretnom slucaju, ljudi se povode za svojim maglovitim fantazijama o tome koje sve mogucnosti ce imati kupac sajma. ali te fantazije im izgledaju kao cinjenice, jer toliko malo znaju o tome kako kupovina preduzeca u realnosti izgleda da im ni na pamet ne pada da tu postoje neka ogranicenja o kojima oni nesto ne znaju. naprotiv, sve im izgleda savrseno jasno i jednostavno. sica lova za ceo sajam!

nagnatron said...

Za to su na neki način krivi mediji jer su takvu sliku stvorili goverići isključivo o "prodaji sajma".