U petak sam pokušao da kupim kartu Pariz - Beograd preko Jatovog sajta jednom prijatelju ali iz nekog razloga nalog nije mogao da se izvrši. Moj prijatelj je pozvao poslovnicu u Parizu i evo kako je tekla komunikacija otprilike.
Putnik: Moj prijatelj je pokušao da kupi kartu online ali je prodaja odbijena. U čemu je problem?
JAT: Karte ne mogu da se plaćaju tuđom karticom.
Putnik: Ali pre dve nedelje smo na isti način kupili kartu?
JAT: Na tom letu ionako ima samo još dva mesta.
Putnik: Da li možemo nekako da kupimo kartu?
JAT: Samo ako vi platite.
Air France nije pravio problem.
4 comments:
Ax, JAT, moja večita inspiracija... pa, bilo bi suviše dobro da može... jednostavno, to je JAT, i biće tako dok se ne skine sa državne grbače... do tada ima samo da tavori sa svojom katastrofalnom uslugom, zahvaljujući krpljenju iz državnog budžeta...
"Air France nije pravio problem."
Da, ni British airways nije pravio problema kad je s kartice jednog mog prijatelja kupljen let od cca 2000 eura.
Usput, let nije kupio on sam nego netko tko mu je ukrao broj. Plaćanje karticom preko interneta je trenutno jedna velika sigurnosna rupa i problem. Sve dok ne uvedu digitalno potpisivanje ili kombinaciju kartica s čipom i token - ja više cijenim (ovaj drugi) JAT-ov pristup.
E sad, njihova nekonzistentnost, to je drugi problem.
Ovo je tipicno za JAT. Sledi moje iskustvo sa ekipom iz Stutgarta, Nemacka.
Predstavim se, kazem kako sam kao stipendista Fonda Dr Zoran Djindjic na praksi u BOSCHu i kako imam otvorenu povratnu kartu. Jelte, zelim da rezervisem povratak.
Sledi odgovor: Ne verujem da vi to imate. Sigurno ste pogresili. Ma to je nemoguce. Koliko ste platili tu kartu. (Odgovaram - slucajno znam cenu, koja me uopste i ne interesuje, jer je Fond platio istu). Ah tako. Da, to je suvise jeftino, sad sam jos vise siguran da ste pogresili. Imate li tu kartu?
-Karta je elektronska, imam broj. Izdiktriam broj.
(O da. Vec mi je jasno da razgovaram sa jos jednim od najpamentijih Srbina na celom Svetu)
Vidi stvarno imate kartu. Jao pa ja to nisam video uopste, ovaj tip karte. Imate i veliki popust...
Pitah coveka da mu ostavim pored broja mobilnog telefona i email, za svaki slucaj. On me je samo onako nosalantno spustio, kao sta ce mi email. (Eto cisto da spomenem da sam kasnije taj telefon izgubio)
I na kraju sam tog istog coveka video na aerodromu. Odmah je krenuo u pricu sa nekim gospodinom kako je Nemackoj sve lose, a kako je on bio pre par nedelja u Srbiji i kako je video kako se tamo dobro zivi!
Uzas! Customer is King. Odlicno pogodjena sustina
Hocu samo dodati da ja uopste nisam neki agresivan covek, sklon sam kompromisima. Ali, tako sam se lose osetio kad je poceo da mi suptilno nagovestava da sam ja malo nedovoljno pametan, da mi je doslo da mu kazem:
Slusaj idiote, nemoj da mislis, samo otvori taj glupi program i otkucaj broj karte i prekinimo ovo tvoje ...
I to je ono sto ljudi nikako ne razumeju. Cak i da se javi musterija koja ne zna da cita, ti imas zadatak da ga prvo naucis da speluje taj broj karte, a onda da mu ispunis zahtev zbog koga zove.
Post a Comment