Javna je tajna da beogradski aerodrom već godinama subvencioniše JAT tako što im odobrava popuste od 50-70% u odnosu na cene koje naplaćuje ostalim aviokompanijama. Praksa naplaćivanja niže cene domaćoj kompaniji je zabranjena konvencijama Međunarodne organizacije za civilnu avijaciju, a tu konvenciju je potpisala i Srbija. Naravno, ostalim aviokompanijama koje lete za Beograd je bilo veoma teško da dokažu da beogradski aerodrom naplaćuje različite cene i da subvencioniše JAT, tako da se ništa nije dešavalo.
Ali, ne više. Direktor JAT-a je izašao u javnost sa pričom da beogradski aerodrom više neće da im odobrava popust. Time je izložio aerodrom riziku da ga tuže ostale aviokompanije koje lete iz Beograda.
Ako je direktoru JAT-a bitno da smanji troškove, predlažem da za početak zatvori predstavništva u Njujorku, Torontu, Sidneju i Melburnu, budući da tamo JAT ne leti već više od 15 godina. Koliko može da košta zakup apartmana na Madison aveniji?
4 comments:
JAT duguje ogromne pare beogradskom aerodromu, i to se vuce vec mnogo godina!
Što da im ne duguju kad je aerodrom državna firma. Aerodrom, dok god je u državnom vlasništvu, nema šanse da to naplati. Da sam direktor JAT trudio bih se da opstruiram privatizaciju aerodroma. To je u njihovom najboljem interesu. Znam da je glupo, ali državno vlasništvo stvara glupe podsticaje.
Da ne pominjem da je razlog ovoj raspravi verovatno činjenica što direktori JAT i aerodroma dolaze iz različitih stranaka koje više nisu koalicioni partneri. Nema tu mnogo ekonomske logike nažalost. Sramota je što već osam godina čekamo na privatizaciju ovih preduzeća.
Jesu iz iste koalicije - G17 i DS.
Post a Comment