Pages

06 March 2008

Posle kažu da smo rusofobi

Vlada Srbije je ukinula vize za građane Rusije. Sjajna vest. Još bi me više obradovala vest da je Vlada Srbije odlučila da za ulazak u Srbiju više nikome nije potrebna viza. Kao i nesmetana trgovina (ukidanje carina) i slobodan protok ljudskog kapitala bi imao pozitivne efekte na ekonomski razvoj.

Sa druge strane zanima me šta radi naša diplomatija na ukidanju viza za građane Srbije. Na primer, za ulazak na Maleziju su neophodne unapred izdate vize samo građanima Izraela i Srbije. Ne znam koliko je odnos prema muslimanima za vreme ratova kriv za ovo. Građanin BiH, Ratko Mladić, bi vizu za Maleziju dobio na aerodromu. Za Hong Kong recimo građanima sa BiH i makedonskim pasošem ne treba viza dok nama treba. Mislim da ima dosta primera gde se Srbija svrstava u grupu sa bezbednosno problematičnim zemljama bliskog istoka i zemljama čiji je BDP otprilike četiri puta manji od našeg. Ne vidim zašto se naše diplomate ne bi potrudile i oko ukidanja viza za ove zemlje dok čekamo šengen. Pritom naša diplomatija nije za potcenjivanje, plaćamo 64 ambasade u svetu.

6 comments:

Slaviša Tasić said...

Slučajno sam oktrio da nam treba i za Meksiko. Ceo Meksiko ode preko granice u Teksas, a nama treba viza za tamo.

Anonymous said...

vize za maleziju su zaostavstina podrske malezije muslimanima tokom rata u bosni 90-tih. Tada je čak drzavljanima SCG bio zabranjen ulaz u ovu zemlju. Malezijska vlada od stvaranja muslimanske drzave u Bosni smatra ovu zemlju vrlo bliskom. tako je na primer tokom 90-tih postojala i direktna linija malaysia airlines za zagreb, iako je boing 777 uvek leteo prazan

Anonymous said...

Moja prijateljica je čekala par nedelja za meksičku vizu. Izgleda da samo Srbi pretrčavaju iz kalifornije u meksiko.

A ovo za Maleziju stvarno nema smisla. Ratko Mladić (ako je državljanin BiH) može bez vize da uđe a Nataša Kandić ne može.

Anonymous said...

Vesna Pesic je ocigledno zaradila svoju platu u Meksiku.

Suzana Ignjatović said...

Koliko sam ja cula od poznanice koja je imala planiran put za Meksiko, grdno se iznenadila kada je saznala za vizu, ali da su joj objasnili kako su Ameri trazili.

Uostalom, koliko ja znam, nama treba viza za Rusiju koja kosta 50 dolara.

Lazar Antonić said...

Koliko je to rubalja?