Pages

24 August 2007

Šta mene zanima?

Pošto će izgleda ugovor o koncesiji postati dostupan javnosti, evo šta mene zanima:

1. Ko i kako utvrđuje drumarinu?
2. Da li će sadašnja ibarska magistrala ostati u funkciji?
3. Ko će i kako nadgledati održavanje puta, naročito u poslednjih pet godina koncesije?
4. Šta je uopšte koncesionaru garantovano, šta ako nema dovoljno saobraćaja, šta ako ima saobraćaja više nego što je inicijalno procenjeno?
5. Kako će izgradnja autoputa uticati na izgradnju i održavanje ostalih puteva (recimo, čija je obaveza da napravi i održava nadvožnjake i prilazne puteve)?
6. Ko i kako daje dozvolu za izgradnju objekata pored puta (pumpe, moteli, restorani, bilbordi)? Ko uzima pare od toga?
7. Ko plaća za eksproprisano zemljište?
8. Da li će kamioni biti primorani da koriste novi autoput?
9. Ko snosi odgovornost za nesreće na putu izazvane loše izvedenim radovima?
10. Šta na kraju koncesije postaje vlasništvo Republike Srbije - put ili firma koja je vlasnik puta?
11. Da li su se odgovori na sva ova pitanja nalazili u konkursnoj dokumentaciji, odnosno da li su svi ponuđači znali odgovore na njih kada su davali ponudu?

2 comments:

Anonymous said...

Skoro je Kostreš izjavio da je ugovorom definisano da se u Srbiji neće praviti putevi koji bi mobli biti alternativa ovom putu, tako da bi i to moglo biti dodatno pitanje.

Marko Paunović said...

Cuo sam za to, zato i postoji pitanje broj 2.

Jednostavno, ako sadasnja magistrala ostane "nedirnuta", onda je to realna alternativa autoputu i nemogucnost izgradnje novog puta nije previse opasna.

Sa druge strane, ako delove sadasnje magistrale iskoriste za autoput, onda alternative nema (jer, sasvim slucajno, mogu da stave naplatne rampe bas na tim delovima), pa je i to na sta ukazujete veoma bitno.