Pages

27 July 2007

A i šire!

Sindikalac za Kurir, o mogućem zatvaranju "Zastava zapošljavanje i obrazovanje" i prestanku primanja nezarađenih plata:

- Gašenje ZZO destabilizovalo bi "Zastavu" i grad Kragujevac, pa i državu - kaže Milić.

16 comments:

Anonymous said...

Covek je u pravu. Gasenje zastave bi dovelo do destabilizacije. Znate li koliko ljudi zivi od toga. nisu samo radnici vec i njihove porodice, to je vise od 20 000 ljudi ali vi o tome ne razmisljate vama je vazan samo profit a to sto su ljudi nesrecni nije vam bitnio!!!

Kad bi takvi kao vi vodili srbiji sve bi PROPALO

Anonymous said...

Onda najbolje da niko ne ide na posao, da nam drzava lepo svima placa platu i da nam bude super.

Anonymous said...

Nisam ni mislio da treba svima da placa platu drzava nego da placa onima kojima je potrebno i onima koji nemaju!

Slaviša Tasić said...

Anonymous 1 -- Mi i nismo protiv socijalne pomoci. Ali najgori i najskuplji oblik socijalne pomoci je kroz finansiranje propalih firmi. Za iste pare moze se podeliti vise socijalne pomoci. koja bi bila lepo usmerena i orocena. Kao na primer otpremnine u Zastavi. Mi se ne bunimo protiv otpremnina.

Anonymous said...

"to je vise od 20 000 ljudi ali vi o tome ne razmisljate vama je vazan samo profit a to sto su ljudi nesrecni nije vam bitnio!!!"

U Srbiji ima oko 6 miliona ljudi koji daju pare za tih 20 000. Da li je sreca tih 6 miliona bitna?
Ja radnicima u Kragujevcu ne zelim zlo, ali to ne znaci da se slazem sa tim da mi neko otima pare radi njih.
Drugo, ti ljudi treba konacno da napuste brod koji tone 20 godina, i da se snalaze za sebe, kao sto se desilo u Cacku, i bice im DALEKO bolje.

Anonymous said...

Ali tako je svuda u svetu. U americi je Ruzvelt ogranicio uvoz japanskih automobila i americka industrija je danas jaka bas zbog ogranicenja uvoza. kod nas su pustili nepogranicen uvoz i sve propada. Kad je krajsler propao, Ruzvelt je uveo DRZAVNO prestrukturisanje i veliku novcanu pomoc, a ovde je pomoc zastavi smesno mala i niko ne ulaze u proizvodnju novih modela. Kad bi se kod nas ogranicila prodaja stranih automobila, zastava bi vremenom ojacala

I sta vi mislite, kako jedna drzava moze da opstane bez fabrika. sve se fabrike zatvaraju a radnici otpustaju, sta ce biti kad se sve fabrike zatvore

Anonymous said...

To sto je neko drugi glup ne znaci da treba da budemo i mi. New Deal je doneo katastrofu americkoj ekonomiji, iz depresije su izasli tek '48. Slab je on primer.

Anonymous said...

aha, ti mislis na Regana.

Svaka njemu cast inace, ali to sto je uradio je teska protekcionisticka glupost.

Marko Paunović said...

A Krajsler sve jedno samo sto nije propao.

Niko ovde ne zeli da pusti ljude da umru od gladi. Ali, vecina njih se vec snasla. A i oni sto nisu, nisu se snasli samo zato sto nisu morali da se snadju. Da su morali, snasli bi se i oni. A ako se bas i ne snadju, postoji programi socijalne zastite, kao sto su MOP i slicni, pa neka se obrate za pomoc. A ne ovako. I jos prete!

Ako drzava Srbija treba nekome da pomaze, onda su to staracka seoska domacinstva, ljudi recimo na Goliji ili u Homolju, ili na Pesteru, koji su suvise stari da se bave poljoprivredom, cija imovina ne vredi nista, a penzija im je 2000 dinara, koji nemaju struju, telefon, vodu, grejanje... A ne razmazenim radnicima koji su navikli da je plata mala, ali se bar nista i ne radi.

mileusna said...

ZZO = Zavod za zapošljavanje i obrazovanje. Ako se vratimo na početak priče, ZZO je osnovan da bi se radnicima pružila prilika da se prekvalifikuju, dokvalifikuju, obrazuju, pokrenu sopstveni posao itd. Čak i sud za ratne zločine u Hagu ima svoj vek trajanja, pa je logično da se i ZZO jednom zatvori.

Da li je ZZO radilo dobro svoj posao oko prekvalifikacija i obrazovanja radnika, to je već drugo pitanje, no u svakom slučaju, nema više nikakvu ulogu osim one socijalne. Većina se jeste snašla, na crno ili na belo, i niko ne živi od tih para, ali naravno nikom nije ni za bacanje tih 10-tak hiljada mesečno.

Anonymous said...

Koliko ja znam, ideja ZZO-a nikada nije ni bila da se radnici zaposle i obrazuju, nego da se skinu sa grbace Zastava automobila, kako bi se toj firmi dala bilo kakva sansa da uspe.

Visak ljudi je "prenet" na ZZO jer je tadasnju Vladu (verovatno opravdano) bilo strah da ih otpusti, a ZZO je trebalo da bude mehanizam socijalne pomoci tim ljudima. I to je i bio proteklih 6 godina. I krajnje je vreme da sa budzeta Ministarstva privrede predju na budzet Ministarstva za socijalna pitanja.

Anonymous said...

Ali amerikanci su pomagali krajsler i nisu dozvolili neogranicen uvoz japanskih i danas je americka aautoindustrija ziva i krajsler zaposljava ljude i proizvodi kola i nikome ne pada na pamet da kritikuje americku vladu zbog tako dobrod poteza. Ne znam kako mozete to da osporite, a kod nas se radi sve supriotno

Marko Paunović said...

Jedina losija stvar od vodjenja socijalne politike putem subvencija firmama je vodjenje socijalne politike putem carina.

Meni je jasno da na prvi pogled deluje opravdano da se zastite oni koji ne mogu da izdrze inostranu konkurenciju. I ja sam u to verovao dok nisam poceo da ucim ekonomiju. Ali, treba da Vam bude jasno da to kosta. Mnogo.

Neke procene koje su radjene u Americi ranih 80-etih su da je svako sacuvano radno mesto u auto-industriji kostalo oko sto hiljada dolara godisnje. Taj trosak su snosili svi oni koji su kupili skuplji i losiji americki auto umesto boljeg i jeftinijeg japanskog.

Za sve bi bila bolja situacija da su radnici otpusteni i da im je isplaceno iz budzeta recimo pedeset hiljada dolara otpremnine. Vecina njih bi to sa zadovoljstvom prihvatila, a trosak za ostale Amerikance bi bio duplo manji.

Dodatni problem je sto su subvencije i visoke carine kao droga - kada se firma jednom na njih "navuce" jako je tesko da se sa njih "skine". Zato nasa zasticena Zastava nikada nije uspela da postane odrziva i profitabilna. A slozicemo se da je posao firme da pravi profit, a ne da zaposljava ljude?

Gavrilo said...

Има ли неки модератор овог блога да БРИШЕ идиотске комунистичке провокације ("коментаре"), доста више, АКО БОГА ЗНАТЕ! Мислим, лепо је поштовати СВАЧИЈЕ мишљење, али нисам сигуран за вишедеценијско испирање мозга! То је заиста, ЗАИСТА газилион пута поновљено,слушам и читам то четрдесет година, молим поштеду, бар ОВДЕ!

Anonymous said...

Ali americka autoindustrija bi propala, i strane kompanije ne bi otvarale svoje fabrike automobila u americi da nema KVANTITATIVNIH ogranicenja i carina.

Marko Paunović said...

Gavrilo: necemo brisati komentare u kojima niko nikoga ne vredja. Vas komentar je blizu uvrede. Nema potrebe da se nervirate.

Anonymous: Prvo, americke kompanije ne bi sasvim sigurno propale. Otpustile bi visak radnika, skresale troskove i nastavile da rade.

To sto one i dalje postoje nije nikakav dokaz da su kvantitavna ogranicenja dobra. Ona sasvim sigurno jesu dobra za firme, ali nisu dobra za one koji voze skuplja kola losijeg kvaliteta. Jedan od osnovnih nalaza ekonomije je da je ovaj trosak za potrosace VECI nego dobit za firme - znaci, lose je za drustvo, kao celinu.

Cinjenica da japanske firme otvaraju fabrike u Americi je rezultat velicine americkog trzista, a ne visine carina. Amerika ima skoro nulte carine sa skoro svim zemljama u svetu, za skoro sve proizvode.